Gods wetten in je hart en verstand. Hebr 10:16 en 8:10

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gods wetten in je hart en verstand. Hebr 10:16 en 8:10

Berichtdoor Mortlach » 21 mei 2013 12:36

schelpje3 schreef:God gebruikt geen humor hoor.

En dat weet je zeker omdat... ???
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mei 2013 12:48

@kleinschaapje: ik laat het verder aan boer, Boaz en Kvinna over, om jou te onderwijzen.
Want zoals je ziet, maken ze graag iets anders van mijn woorden.
Daar wordt dit topic dan niet beter van. :)

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 21 mei 2013 13:30

Diep in het stof liggen rollen, is het andere uiterste van hard lachen over je zonden, en dáár heb ik nog nooit van gehoord of iets over gelezen, vandaar dat ik wat "voorzichtig" wat vragen heb gesteld.

En ik vind het jammer dat daar geen antwoord op gegeven is.
Natuurlijk moeten wij voorzichtig zijn en anderen niet direct afbranden dat ben ik met de andere posters helemaal eens.

KS schrijft niet dat ze hard lacht om haar zonden, maar om haar verleden.
Ik ken KS niet, maar als je niet kerkelijk/ reformatorisch bent opgegroeid en niet vertrouwd bent met het refo taalgebruik, kan het zijn dat je je uitdrukt op een manier die mensen op refoweb, die wel een refo achtergrond hebben, niet begrijpen.

Toen ik tot geloof kwam, verbaasde het mij hoe ik opeens tegen mijn oude leven aankeek. Vond ik voorheen een avond stappen met de nodige alcohol en dansen aangenaam tijdverdrijf, het kan me niet meer boeien. Niets fijners dan het gaan naar bidstonden en Bijbelstudies of mijn avonden lezend door brengen met een mooi boek of goede Bijbelverklaring. Mijn geloof heeft ook mijn hele kijk op het leven verandert, mogelijk dat KS dat bedoelt?
(en voordat iemand hier over valt: nee, ik zeg niet dat een glas alcohol uit den boze is, of dat dansen meteen niet meer mag!)

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 21 mei 2013 13:37

@kleinschaapje: ik laat het verder aan boer, Boaz en Kvinna over, om jou te onderwijzen.
Want zoals je ziet, maken ze graag iets anders van mijn woorden.
Daar wordt dit topic dan niet beter van. :)

Wie zegt dat kleinschaapje onderwezen moet worden?

Eerlijk Schelpje3, niemand maakt iets anders van jouw woorden, maar het is net dat wanneer iemand niet jouw (bevindelijk) taalgebruik hanteert, het niet goed is. Je reacties kwamen erg kritisch over.
Als ik net tot geloof zou zijn gekomen en ik werd zo bejegend, zou het mij erg afgeschrikt hebben.

Als ik het verhaal van de Ethiopische kamerling lees die zich liet dopen, staat er ook niks bij over zondebesef. Zo kan ik legio Bijbelse voorbeelden geven, maar dan trek je toch ook niet meteen in twijfel of de bekering wel echt is?

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 21 mei 2013 15:30

[quote]Kleinschaapje:Voel me aan een kant een vreemdeling en eenzaam, aan de andere kant wel super ontspannen met Gods vrede en rust.
Ik weet echt 110 % zeker dat Hij bestaat, ervaar echt dat Hij bij mij is .
[/quote

Wat fijn te lezen dat je vrede en rust hebt ervaren in je ziel. Dat is nu precies het doel van het christelijk geloof. 110% is wat overdreven, maar 100% is ook al heel veel!!!
Mag ik vragen hoe je ervaart dat Hij bij je is? Daar kunnen anderen wellicht iets van leren.

kleinschaapje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kleinschaapje » 22 mei 2013 09:15

toch maar geen getuigenis geven volgende keer
Laatst gewijzigd door kleinschaapje op 24 mei 2013 13:03, 2 keer totaal gewijzigd.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 22 mei 2013 09:41

Een tip: lees nog eens door wat je hebt opgeschreven.
Het is voor mij in elk geval lastig te begrijpen wat je allemaal opschrijft want het lijkt erg op allerlei gedachtenflarden.

De interpunctie ontbreekt (ik zie op sommige plekken (3e alinea) geen onderscheid tussen jouw teksten en Bijbelteksten)
De hoofdletters ontbreken soms bij aanduidingen van God (sommige mensen kunnen hier erg over vallen) en op andere plekken staat ze wel (Vrucht?)
Tenslotte snap ik veel verbanden tussen zinnen niet (bv: Wat ik bedoelde is dat ik blij ben dat het verandert is en dat ik niet meer snap hoe ik dat allemaal heb kunnen doen, ik heb als een blinde geleeft lijkt het wel, de schellen die voor je ogen wegvallen als je eigen hoogmoed ( trots eigenwaan zelfzucht enzovoort) wegvallen)

Het is belangrijk om dat wat je zegt goed te ordenen, en zie deze reactie als hulp daarvoor :-). De spellingsfouten negeer ik overigens :P, want anders lijk ik helemaal zo'n zeurpiet (wat nu al zo lijkt te zijn ;-)).

PS bij aanpassing kan mijn post wel gedelete worden
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 22 mei 2013 09:48

Boaz schreef:Wie zegt dat kleinschaapje onderwezen moet worden?

Eerlijk Schelpje3, niemand maakt iets anders van jouw woorden, maar het is net dat wanneer iemand niet jouw (bevindelijk) taalgebruik hanteert, het niet goed is. Je reacties kwamen erg kritisch over.
Als ik net tot geloof zou zijn gekomen en ik werd zo bejegend, zou het mij erg afgeschrikt hebben.

Als ik het verhaal van de Ethiopische kamerling lees die zich liet dopen, staat er ook niks bij over zondebesef. Zo kan ik legio Bijbelse voorbeelden geven, maar dan trek je toch ook niet meteen in twijfel of de bekering wel echt is?

Integendeel, de ethiopische kamerlling vroeg nederig om toestemming om gedoopt te mogen worden, welke voorwaardelijk werd gegeven door de apostel (?),wanneer hij van ganser harte geloofde.
Dat belijden van geestelijke overgave hebben roomsen en refo's weer teruggedraaid naar een soort lichamelijke bloedlijn en ''verbond'', voor dat God 's wetten in iemands verstand gelegd kunnen worden.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 22 mei 2013 21:55

Boaz schreef:Als ik het verhaal van de Ethiopische kamerling lees die zich liet dopen, staat er ook niks bij over zondebesef. Zo kan ik legio Bijbelse voorbeelden geven, maar dan trek je toch ook niet meteen in twijfel of de bekering wel echt is?

Hoi Boaz,

Lees Jesaja 53 eens.
Dit hoofdstuk spreekt nadrukkelijk over het hoe en het waarom van het sterven van Christus.
Daarnaast heeft Filippus het over de doop gehad. Filippus heeft dus de betekenis van de doop uitgelegd.
En dus heeft Filippus over zonden, over vergeving van zonden (de kracht van het bloed van het Lam) en over het ontvangen van de Heilige Geest gesproken.
Dat de kamerling gedoopt wil worden leert ons, dat hij erkent dat hij een zondaar is.
Hij heeft dus wel degelijk zondebesef.

Dat iets er niet staat, wil niet zeggen dat het er niet is.

h.g.
Learsi

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 mei 2013 22:00

@learsi ..... eens!
Waarom zou je je bekeren als je geen zondekennis hebt?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 22 mei 2013 23:38

Ik sluit me aan bij de bezwaren die velen uiten op de staccato ondervragingstaktiek die sommigen hanteren jegens iemand die zijn of haar geloof in een iets andere, minder vertrouwde stijl en vorm onder woorden brengt.
Zonder een moment af te wachten wordt iemand de maat genomen en wordt iemands geloof en de weg er naar toe in twijfel getrokken.
Gesuggereerd wordt dat de echtheid en waarachtigheid ervan door "kenners" zou kunnen worden beoordeeld. Hier vallen een aantal mensen wat mij betreft echt door de mand:
1. Het topic opent in Open Forum, waarin wat meer ruimte geboden zou moeten worden voor individuele, eventueel wat afwijkende overtuigingen en reacties.
2. Je moet toch wel erg lijden aan de zonde 'hoogmoed' om iemand op grond van slechts enkele spontane uitingen al direct zo door en door af te willen branden. Van dat soort 'ware gelovigen' geeft de Bijbel niet hoog op. En ik ben het erg eens met de Bijbel!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 23 mei 2013 09:43

Mee eens Gravo! Laten we ons liever richten op die stralende Zonne der gerechtigheid! Met elkaar de maat nemen is nog nooit iets positiefs geschied.

Terug naar “[Religie] - Open forum”