Eeuwige ondergang

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Re: Eeuwige ondergang

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 mei 2013 09:37

Boekenlezer doet even een Godwinnetje. :)

Ik vind het artikel nogal overdreven. Ik zou een soortgelijk artikel kunnen schrijven over de agenda van homofoben en wat ze met de publieke opinie in een deel van Afrika hebben gedaan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 18 mei 2013 09:52

Tante Pollewop schreef:Boekenlezer doet even een Godwinnetje. :)

Ik vind het artikel nogal overdreven. Ik zou een soortgelijk artikel kunnen schrijven over de agenda van homofoben en wat ze met de publieke opinie in een deel van Afrika hebben gedaan.

Maar homofobie of homohaat is niet hetzelfde als homopraktijk/huwelijk afkeuren.

Ik zag gisteren op Ned.3 een documentaire over een rare christengroep die denken God te gehoorzamen met hun afschuwelijk gedrag.
Ik heb weg moeten zeppen kon het niet aanzien.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 mei 2013 09:53

Dat zeg ik toch ook niet?

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 18 mei 2013 09:58

Boekenlezer schreef:Ik las gisteravond nog een artikel: Conformisme rond homohuwelijk verstikkend

Dat gebeurt niet alleen op dit gebied. Je merkt het ook altijd aan de reacties. Die zijn dan vaak met zoveel emotie beladen dat alle woorden ten spijt het duidelijk mag zijn dat ook hierin het een goed praten is van het eigen 'geloof".
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 18 mei 2013 10:01

Tante Pollewop schreef:Boekenlezer doet even een Godwinnetje. :)

Natuurlijk, dat was ergens ook te verwachten. Dan zijn de reacties van beide kanten nogal overdreven. :wink:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 18 mei 2013 10:02

Tante Pollewop schreef:Dat zeg ik toch ook niet?

OK..... maar ik herken veel in dat art.wat boekenlezer doorgaf.
Je MOET politiek/christelijk correct zijn, anders hoor je tot de minderheid die nu behoorlijk aangevallen wordt. En nu ben je pas een correct christen als een homohuwelijk accepteert. Je mág niet meer zeggen dat je het op bijbelse grond niet aanvaardbaar vind.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 mei 2013 10:05

Wat een onzin. Van wie mag je dat niet meer zeggen?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 18 mei 2013 10:26

Tante Pollewop schreef:Wat een onzin. Van wie mag je dat niet meer zeggen?

Ik zou zeggen lees eens wat hier en daar, en heb het allang afgeleerd om mijn mening te geven, men wordt afgebrand en afgesnauwd en weg gehoond, als je ook maar durft een mening te geven van wat jij denkt dat er in de Bijbel staat.
Moet me maar met mijn eigen zonden bezig houden,....eigenlijk lees ik maar zelden in het topic over homoseksualiteit. Omdat ik die enorme agressie in woorden niet zo goed aankan.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 mei 2013 10:36

Ik weet dat er inderdaad behoorlijk scherp gereageerd wordt. Ik vind dat zelf vaak ook vervelend. Ik weet ook dat mijn reacties best 'duidelijk' kunnen zijn. :mrgreen:

Toch geloof ik niet dat er iemand is die zal zeggen dat jij niet mag denken wat je wil.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 mei 2013 11:02

Ik vind jou heel erg meevallen hoor TP. Je hebt ook zo'n vrolijke naam :D
Maar het lukt kennelijk niet om terug te keren naar de topictitel?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 18 mei 2013 11:33

schaapje schreef:Hoezo we worden geleefd,...hoezo kuddegedrag.

Totalitaire regimes ruimen altijd als eerste de intelligentsia en denkers op.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 18 mei 2013 12:37

schaapje schreef:Je MOET politiek/christelijk correct zijn, anders hoor je tot de minderheid die nu behoorlijk aangevallen wordt. En nu ben je pas een correct christen als een homohuwelijk accepteert. Je mág niet meer zeggen dat je het op bijbelse grond niet aanvaardbaar vind.

Van mij mag jij het homohuwelijk onaanvaardbaar vinden, op bijbelse of eender welke gronden. Dat zeg ik als getrouwde homo, en dat meen ik oprecht.
Maar waar ik wél een probleem mee heb, is dat heel wat christenen (en nu viseer ik niet jou specifiek) actief lobbyen om het burgerlijk huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht te verbieden of tegen te houden, ook wanneer er een maatschappelijk draagvlak én een democratische, politieke meerderheid voor gevonden is. Zie bijvoorbeeld de bij momenten ronduit agressieve betogingen in Frankrijk de voorbije maanden...

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 18 mei 2013 13:04

Wim2600 schreef:
Van mij mag jij het homohuwelijk onaanvaardbaar vinden, op bijbelse of eender welke gronden. Dat zeg ik als getrouwde homo, en dat meen ik oprecht.
Maar waar ik wél een probleem mee heb, is dat heel wat christenen (en nu viseer ik niet jou specifiek) actief lobbyen om het burgerlijk huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht te verbieden of tegen te houden, ook wanneer er een maatschappelijk draagvlak én een democratische, politieke meerderheid voor gevonden is.

Dat maatschappelijk draagvlak is er juist gekomen door het lobbyen van de homo,s en symphatisanten daarvan zie link van boekenlezer. Hoeveel demonstraties zijn er niet geweest van de homo-beweging.
En de druk is zeer hevig geworden en in een hele korte tijd, in mijn ogen behoorlijk dwangmatig, zodat men zelfs in de kerken niet meer weten hoe er mee om te gaan.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 mei 2013 13:36

Nouja, we zijn nu toch al enorm off-topic. Misschien kan een moderator dit verplaatsen?

schaapje schreef:Dat maatschappelijk draagvlak is er juist gekomen door het lobbyen van de homo,s en symphatisanten daarvan zie link van boekenlezer. Hoeveel demonstraties zijn er niet geweest van de homo-beweging.
En de druk is zeer hevig geworden en in een hele korte tijd, in mijn ogen behoorlijk dwangmatig, zodat men zelfs in de kerken niet meer weten hoe er mee om te gaan.

Het probleem was dat veel kerken er sowieso niet mee om gingen.
Ik denk dat de homobeweging juist ook veel goeds gedaan heeft door in beginsel homoseksualiteit bespreekbaar te maken.
Ik vind de toon van het COC vaak ook niet fijn, maar van wat sommige gelovigen zeggen word ik ook niet vrolijk.

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 18 mei 2013 13:40

Tante Pollewop schreef:Het probleem was dat veel kerken er sowieso niet mee om gingen.
Ik denk dat de homobeweging juist ook veel goeds gedaan heeft door in beginsel homoseksualiteit bespreekbaar te maken.
Ik vind de toon van het COC vaak ook niet fijn, maar van wat sommige gelovigen zeggen word ik ook niet vrolijk.

Dat gelovigen zich soms publiekelijk wat fors uiten is ook een reactie op het COC. Het COC heeft uiteindelijk de discussie verscherpt. En dat er aan beide kanten fouten worden gemaakt, dat ben ik van harte met je eens. Maar dat wil niet zeggen dat ook beide partijen er even zeer schuldig aan zijn.

Terug naar “[Religie] - Open forum”