Ik vind het artikel nogal overdreven. Ik zou een soortgelijk artikel kunnen schrijven over de agenda van homofoben en wat ze met de publieke opinie in een deel van Afrika hebben gedaan.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Tante Pollewop schreef:Boekenlezer doet even een Godwinnetje.![]()
Ik vind het artikel nogal overdreven. Ik zou een soortgelijk artikel kunnen schrijven over de agenda van homofoben en wat ze met de publieke opinie in een deel van Afrika hebben gedaan.
Boekenlezer schreef:Ik las gisteravond nog een artikel: Conformisme rond homohuwelijk verstikkend
Tante Pollewop schreef:Boekenlezer doet even een Godwinnetje.![]()
Tante Pollewop schreef:Dat zeg ik toch ook niet?
Tante Pollewop schreef:Wat een onzin. Van wie mag je dat niet meer zeggen?
schaapje schreef:Hoezo we worden geleefd,...hoezo kuddegedrag.
schaapje schreef:Je MOET politiek/christelijk correct zijn, anders hoor je tot de minderheid die nu behoorlijk aangevallen wordt. En nu ben je pas een correct christen als een homohuwelijk accepteert. Je mág niet meer zeggen dat je het op bijbelse grond niet aanvaardbaar vind.
Wim2600 schreef:
Van mij mag jij het homohuwelijk onaanvaardbaar vinden, op bijbelse of eender welke gronden. Dat zeg ik als getrouwde homo, en dat meen ik oprecht.
Maar waar ik wél een probleem mee heb, is dat heel wat christenen (en nu viseer ik niet jou specifiek) actief lobbyen om het burgerlijk huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht te verbieden of tegen te houden, ook wanneer er een maatschappelijk draagvlak én een democratische, politieke meerderheid voor gevonden is.
schaapje schreef:Dat maatschappelijk draagvlak is er juist gekomen door het lobbyen van de homo,s en symphatisanten daarvan zie link van boekenlezer. Hoeveel demonstraties zijn er niet geweest van de homo-beweging.
En de druk is zeer hevig geworden en in een hele korte tijd, in mijn ogen behoorlijk dwangmatig, zodat men zelfs in de kerken niet meer weten hoe er mee om te gaan.
Tante Pollewop schreef:Het probleem was dat veel kerken er sowieso niet mee om gingen.
Ik denk dat de homobeweging juist ook veel goeds gedaan heeft door in beginsel homoseksualiteit bespreekbaar te maken.
Ik vind de toon van het COC vaak ook niet fijn, maar van wat sommige gelovigen zeggen word ik ook niet vrolijk.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten