Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 09 mei 2013 11:41

Als ik een plakje cake eet dan ben ik een week ziek (lees mijn darmen vinden dat niet leuk en ik voel me behoorlijk misselijk) en dan laat je dat echt wel staan. Net zoals de ananas en kiwi, daar ben ik allergisch voor. Zo ook voor gist (maar dan moet ik daar heel veel van eten).
Weet je? in het begin miste ik het heel erg, nu absoluut niet meer. Je leert wel anders eten.

Pas heb ik nog een heerlijke appeltaart gemaakt.

http://voedzo.nl/biologisch-2/suikervri ... redienten/

Ik ben niet zo van de groentesmoothies, ik maak liever een lekkere groente salade of een soepje. Met daarbij een stukje pompoennotenbrood.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 mei 2013 11:58

O daarom. Ik heb ook van die gezonde voedingsmiddelen, waar ik echt niet tegen kan.
Allergie :-&
Als ik vleesloos zou worden, zou ik o.a. ook noten moeten gaan eten, daar ben ik dus allergisch voor.
Kiwi is voor mij ook not done, mijn tong gaat branden, dus niet fijn.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 15 mei 2013 21:28

Na hoeveel dagen gaat de weegschaal naar beneden??
Ik ben nu 17 dagen bezig, en nog staat de weegschaal hetzelfde.
Ik eet 3 maaltijden, tussendoor een appel, liga, oid.
Drink 4/5 grote glazen water.

Mijn broekriem kan inmiddels wel 2 gaatjes strakker, maar waarom zakt de wijzer vd weegschaal niet???

Of zetten kabouters de wijzer voorbij de nul?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 mei 2013 21:49

Maar als je riem strakker kan dan is het toch goed? Ben je gewoon goed bezig lijkt me ( zelf heb ik geen weegschaal in huis)

@ schelpje, waarom voedt die teunie zich met smoothies? Die hoeft toch niet af te vallen?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 mei 2013 09:50

meribel schreef:Maar als je riem strakker kan dan is het toch goed? Ben je gewoon goed bezig lijkt me ( zelf heb ik geen weegschaal in huis)

@ schelpje, waarom voedt die teunie zich met smoothies? Die hoeft toch niet af te vallen?

Ik vind eerlijk gezegd dat ze er niet beter uit gaat zien. Ik zag een foto van haar op het strand.
mager wit bekkie :?
Ze is eerst van de suiker afgegaan, naar de S tevia overgestapt.
Ik heb op zich grote bewondering voor haar, want ze kookt zonder zakjes en pakjes, heel modern en afwisselend, voor haar gezin.
Maar haar besparingsmogelijkheden zijn voor velen niet te doen. Met haar grote gezin loont het om een zak vol rode pepers te kopen, die in een droogoventje uren te laten drogen, fijn vijzelen en voila, een grote pot vol pittige paprikapoeder. Dat heeft met een gemiddeld gezin natuurlijk geen zin.
Ik ben ook erg van de groente, mijn kids trekken hun bevallige neusje op voor veel soorten. Maar deze mam is er slimmer met koken door geworden, ik maak lekkere groentensoepjes en haal de staafmixer erdoor.
Zo eten ze (zonder dat ze dit wisten, nu uiteraard inmiddels wel) koolrabi, venkel, broccoli, meiknolletjes, raapsteeltjes enz.
Ze zijn niet meer terug te vinden :wink:
Een groentensmoothie zie ik mezelf niet drinken, zeker niet als ontbijt :-&

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 mei 2013 09:55

pannenkoek schreef:Na hoeveel dagen gaat de weegschaal naar beneden??
Ik ben nu 17 dagen bezig, en nog staat de weegschaal hetzelfde.
Ik eet 3 maaltijden, tussendoor een appel, liga, oid.
Drink 4/5 grote glazen water.

Mijn broekriem kan inmiddels wel 2 gaatjes strakker, maar waarom zakt de wijzer vd weegschaal niet???

Of zetten kabouters de wijzer voorbij de nul?

Minder vaak wegen dan. Echt, niet teveel focussen op je gewicht.
Ik was juist door ziekte afgevallen, terwijl ik dat niet eens in de gaten had.
Ik weeg me zelden, omdat ik vrij constant ben.
Maar ik moest bij de dokter op de weegschaal staan en zag tot mijn schrik dat er 5 kilo af was :-&
Pas toen merkte ik het eigenlijk aan mijn kleding.
Slikte jij nu geen medicijnen? (bloeddruk) Of heb ik dat mis?
Want bepaalde medicijnen kunnen er voor zorgen dat er meer vocht in je lichaam blijft, of juist minder. (plastabletten)
Dus dan val je wel in vet af. Daarom zei ik, niet teveel focussen op die onsjes.
Houd je maar aan de centimeter. Maar ook niet te vaak he!
Als je niet snoept en geen zoutjes en chips e.d. eet, heb je al zoveel gezondheidswinst behaald d:)b
Ben jij van de groentensmoothies Pannenkoek? :D

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 16 mei 2013 13:23

Nee hoor schelpje, ik heb ff gekeken op google afbeeldingen, maar die groentensmoothies zien er niet uit. Daar ga ik echt niet aan beginnen. :oops:

Nee, ik gebruik geen medicijnen, heb pas wel mijn cholesterol laten meten, omdat mijn ouders er ook allebei mee lopen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 mei 2013 11:38

pannenkoek schreef:Nee hoor schelpje, ik heb ff gekeken op google afbeeldingen, maar die groentensmoothies zien er niet uit. Daar ga ik echt niet aan beginnen. :oops:

Nee, ik gebruik geen medicijnen, heb pas wel mijn cholesterol laten meten, omdat mijn ouders er ook allebei mee lopen.

Okay, dus daar kan het dan niet in zitten.
Die smoothies zijn niet erg aanlokkelijk he, misschien wel voor groentenfreaks :wink:
Ik ga straks een broodje met radijsjes nemen, plakje boerengraskaas eronder, jammie.
Ik zag biologische waterkers liggen, ik heb een zakje meegenomen en die op een zelfgemaakte pizza gedaan, ipv basilicum. Was lekker.

Tja afslanken, net zo moeilijk als verplicht aankomen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 mei 2013 13:08

Ik gebruik hier honing ipv suiker. Wel gebruik ik nog suiker in m'n koffie (palmsuiker).
Maar Stevia gebruik ik niet meer... vind honing lekkerder.

Door anders te gaan eten (dus bijna/geen zetmeel/witmeel/suikers) ben ik nu inmiddels onder de 70 kilo. Wat ik echt nooit had gedacht. Ik heb altijd gestreden tegen overgewicht ppfff.

Er zijn ook lekkere groente/fruitsmoothies, sommige zijn idd niet te eten/drinken. :oops: Maar je moet het ook leren eten denk ik.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 17 mei 2013 14:13

Knap hoor Evelien!!

@ schelpje, ik heb haar weblog weer eens gelezen en begrijp dus dat ze planteneter is geworden...
Ach, ieder zijn meug zullen we maar zeggen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 mei 2013 14:42

meribel schreef:

@ schelpje, ik heb haar weblog weer eens gelezen en begrijp dus dat ze planteneter is geworden...
Ach, ieder zijn meug zullen we maar zeggen.

Ik vind het onvoorstelbaar dat zij, die zo heerlijk kan bakken en koken, een gebakken visje na een strandwandeling weigert, tompoucen laat halen omdat het traditie is en zij zit aan een spinaziestengel. :-&
Slaat dat nu niet door?
Ze leeft vanuit een bepaalde levensovertuiging, diep respect, maar God heeft niet alleen de groente aan ons toebedacht. We mogen ook vlees eten, broden, vis, komt allemaal in de Bijbel voor. Ons lichaam kan dat allemaal prima verteren en we hebben al die voedingsstoffen ook nodig.
Daarom, ik begrijp dit niet? Maar ze heeft de mogelijkheid tot reageren afgesloten destijds.
Misschien maar goed ook :mrgreen:

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 17 mei 2013 18:58

Ik wil me over haar specifiek niet uitlaten want ijk ken haar natuurlijk niet maar doorslaan in supergezond eten bestaat inderdaad; orthorexia

http://www.proud2bme.nl/info/Anorexia/Orthorexia

Let vooral op de kenmerken die erbij staan

Ik heb weleens het idee dat het bij sommige mensen speelt. Het sluipt er ongetwijfeld ongemerkt in, net als bij die andere eet stoornissen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 20 mei 2013 07:15

Hier staat de weegschaal op -6 kg onder het gewicht van voor m'n zwangerschap ...
Hopelijk krijg ik deze keer niet al teveel (lekkere) trek van het borstvoeding geven, dan heb ik kans dat er -terwijl ik verder overigens gezond blijf eten en niet bewust lijn- nog meer afgaat. Ik ga er mijn best voor doen, deze 6 kg voelen al heerlijk!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 mei 2013 11:27

Het voedsel wat je tegenkomt in de Bijbel, zoals het hoort te zijn, is niet meer zoals het nu geproduceerd wordt. Als je kijkt naar wat er voor rommel in gegooid word om het lekker te maken denk ik niet dat het de bedoeling is.
Je kan zeker doorslaan.

http://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen ... is-vergif/

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 mei 2013 11:35

Evelien schreef:Het voedsel wat je tegenkomt in de Bijbel, zoals het hoort te zijn, is niet meer zoals het nu geproduceerd wordt. Als je kijkt naar wat er voor rommel in gegooid word om het lekker te maken denk ik niet dat het de bedoeling is.
Je kan zeker doorslaan.

http://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen ... is-vergif/

Dat is wel een heel erg rooskleurige blik. Ik heb zo het idee dat de mensen in die tijd nou niet echt een uitgebalanceerd, gevarieerd voedingspatroon hadden.

Ja, tegenwoordig is ook niet alles zoals het hoort, dat bestrijd ik niet, maar dat maakt het vroeger nog niet beter.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”