Eindtijd en Opname.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Teus
Majoor
Majoor

Eindtijd en Opname.

Berichtdoor Teus » 12 mei 2013 20:29

Wat vinden we van de eindtijd en de opname?

Ik lok geen discussie uit, Gods Woord is niet discutabel.
Ik ben benieuwd hoeveel interesse hierin is en heb geen belang wat jullie er van vinden, ik weet een beetje wat God ervan vindt en dat telt voor mij.
Ik ben benieuwd wat er op het forum hierover leeft.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

irmo
Kapitein
Kapitein

Re: Eindtijd en Opname.

Berichtdoor irmo » 12 mei 2013 21:23

Je wilt weten wat wij ervan vinden, maar je stelt geen belang in onze mening? Juist....

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 12 mei 2013 22:14

irmo schreef:Je wilt weten wat wij ervan vinden, maar je stelt geen belang in onze mening? Juist....

Niet correct gelezen Irmo, ik hoef niet te weten wat u ervan vindt, inderdaad is uw mening niet belangrijk maar ik ben benieuwd of het leeft, of er mensen zijn die er naar uitzien of er iets van weten.
Wat uw mening is, is totaal onbelangrijk en heeft ook geen invloed want God heeft daar een mening over.

Dat het bij u niet leeft is mij wel duidelijk, wat overblijft zouden nog vragen kunnen zijn.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 12 mei 2013 22:46

Teus schreef:
Niet correct gelezen Irmo, ik hoef niet te weten wat u ervan vindt, inderdaad is uw mening niet belangrijk maar ik ben benieuwd of het leeft, of er mensen zijn die er naar uitzien of er iets van weten.
Wat uw mening is, is totaal onbelangrijk en heeft ook geen invloed want God heeft daar een mening over.

Dat het bij u niet leeft is mij wel duidelijk, wat overblijft zouden nog vragen kunnen zijn.

Ah op die fiets, dan had ik inderdaad verkeerd gelezen...

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 13 mei 2013 04:29

Onbewust en bewust in mijn gedachten. Wat bedoel je met: Er zijn mensen die er wat van weten?
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 13 mei 2013 07:16

Ik denk wel eens dat het niet erg leeft bij kerkelijk Nederland, dat we in de eindtijd leven. Er wordt gebouwd en er worden plannen gemaakt alsof we zeker weten dat we er nog honderden jaren zijn.
Voor mezelf vind ik dat ook wel een dilemma. Moet ik echt werk maken van pensioenvoorzieningen, mogelijk is de Heere Jezus dan al teruggekomen.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 13 mei 2013 08:05

Ik denk wel eens dat het niet erg leeft bij kerkelijk Nederland, dat we in de eindtijd leven. Er wordt gebouwd en er worden plannen gemaakt alsof we zeker weten dat we er nog honderden jaren zijn.
Voor mezelf vind ik dat ook wel een dilemma. Moet ik echt werk maken van pensioenvoorzieningen, mogelijk is de Heere Jezus dan al teruggekomen.

Ik ervaar dat niet zo in de evangelische gemeente waar ik naar toe ga.
Een jaar of twee geleden heb ik bij ons op het Leerhuis (waar men komt voor korte studies van een zestal avonden over allerlei onderwerpen) nog een studie gevolgd over de eindtijd. Een heel gebalanceerde studie over vnl de boeken van Daniel en Openbaring, waarbij verschillende visies over dit onderwerp werden belicht. Gelukkig niet zo van: dit is de enige ware interpretatie.

Ik houd me er wel degelijk mee bezig; Jezus verweet mensen dat ze wel konden inschatten wat voor weer het de volgende dag zou worden maar de tekenen der tijden niet herkenden. De profetische boeken staan er ook vol mee, zeer de moeite waard om te lezen, zonder meteen allerlei voorspellingen te gaan doen en invullingen te maken. Tegen de tijd dat bepaalde zaken zullen spelen, zullen we het herkennen, als we de Bijbel maar bestudeerd hebben.

Ik bid vaak of Jezus spoedig terug mag keren, verlang daar erg naar.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 mei 2013 09:24

Ik hoor vaak van de kansel dat wij in de eindtijd leven. Maar het wordt al langer gezegd, als je oude preken beluistert, hoor je het ook.
Maar één dag is bij God als duizend jaar.
Ik vind het moeilijk, enerzijds denk ik ook dat het spoedig naar een einde gaat.
De wereld kraakt en kreunt.
Christenen worden een minderheid, in veel landen bestaan ze niet meer, of mogen niet bestaan.
We leven hier in vrede, maar hoe lang nog?
De christelijke normen en waarden worden met voeten vertreden.
Onze regering ging vroeger nog van de 10 geboden uit, maar inmiddels niet meer.
Die laatste uitspraak van mevrouw Bussemaker lijkt wel alleen bemoeizuchtig en redelijk onschuldig, maar in feite ondergraaft ze de Bijbelse bedoeling van het huwelijk.
Wie merkt het op?
Veel van Gods kinderen zullen voor de dag des Oordeels worden weggenomen door de dood.
Zij zullen het niet meemaken.
Ik denk dat je er voor moet huiveren. Want het zal eerst heel vreselijk zijn.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 mei 2013 09:49

De laatste keer dat zo'n Amerikaanse knakker de exacte datum van de Opname had uitgerekend, verschenen er tal van ontzettend leuke grappen op het internet - mensen die kledingstukken zo drapeerden in de publieke ruimte zodat het leek dat de dragers waren opgenomen. Hilarisch!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 13 mei 2013 10:12

Ik ben er wel mee bezig. Ik verwacht, de komst van de Messias ook spoedig.

@ Mortlach: Overigens zonder een datum te "prikken". Speculeren heeft geen enkele zin, werkt inderdaad alleen maar averechts.

Heb trouwens het idee dat het meer onder dan op de prreekstoel leeft.

Het "herstel van Israël" is voor mij trouwens wel een duidelijk teken van de laatste fase van de eindtijd (het begin van het ontluiken van de verlossing).
En inderdaad, één dag is als duizend jaren en duizend jaren als één dag (2 Pet. 3:8).
Leg dat eens naast Hos. 6:2: "Hij zal ons na twee dagen levend maken; op den derden dag zal Hij ons doen verrijzen, en wij zullen voor Zijn aangezicht leven." en naast de andere bijbelteksten die gaan over "twee dagen".
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 13 mei 2013 11:09

In mijn ogen mogen we ernaar uitzien, maar we moeten niet gaan voorbereiden en stoppen met leven omdat we denken dat het over 40 jaar wel gebeurt. We hebben hier onze verantwoordelijkheid, tot de laatste dag toe. We moeten er klaar voor zijn, maar niet onze verantwoordelijkheden (voor onszelf, naasten en nageslacht) wegschuiven.
Je pensioen negeren omdat het mogelijk al voorbij kan zijn, vind ik dus onzinnig en erg onverantwoordelijk. Je daagt God als het ware uit, want als Hij niet op tijd komt, zit jij of je kinderen of je echtgeno(o)t(e) met de problemen. Waarom doe je dan nog een opleiding, waarom kinderen nog naar school? Of waarom gezond leven, of waarom zuinig zijn met energie en waarom rentmeesterschap over de aarde? Deze dingen kun je je dan ook afvragen, maar komt het er niet op neer dat je dan eigenlijk zegt: het is straks voorbij, dus nu haal ik er nog maar even zo veel mogelijk uit. Geen pensioen = meer geld nu.

Tenslotte, meer on-topic: ik ben er niet veel mee bezig, in de zin van het hoe en wat er precies gaat gebeuren. Ik houd me meer bezig met hoe ik nu zou moeten leven, en daar heb ik mijn handen al vol aan. En dan niet omdat dat moet (het lukt toch niet echt :P), maar eerder uit dankbaarheid.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 13 mei 2013 20:05

@ Floppie, Ik bedoel hoeveel kennis er over is waar ik nog van kan leren. In kerken wordt er zo weinig over gesproken.

@ kvinna, Inderdaad leeft het weinig in Nederland maar je kunt het als het goed is niet zien aan werken of gedrag. Ik weet niet zeker maar dacht dat Paulus zei, "al zou ik vandaag weten dat de Messias morgen komt, zou ik vandaag nog een boom planten. dat wil zeggen dat we er niet naar moeten leven maar alleen verlangen hebben in ons hart en om bidden.

@ Boas, erg mooi man, ik verlang er ook naar maar de tekenen der tijd zijn er hoor, voor mij heel duidelijk.

@ Schelpje, ik merk het anders op, inderdaad wordt in steeds meer landen het Christendom verboden e.d. maar ertegenover staat dat er steeds meer geheime bijeenkomsten zijn. Het valt me ook op dat er veel moslims tot bekering komen en wat dacht je van jonge mensen, vele komen tot bekering. God is Zijn volk aan het verzamelen om ze spoedig binnen halen.

De Opname, ik kijk er hevig naar uit, ik vraag God bijna elke dag wanneer hij Zijn Zoon stuurt en of het snel mag gebeuren. De tekenen der tijd zijn er de R.F.I.D chip ontwikkeling is in volle gang en toepassing is al gaande.
De chip het teken van het beest 666 geplaatst in het voorhoofd of de hand. Het staat duidelijk in de bijbel. Hij zal geplaatst worden in de 7 jarige verdrukking waar de duivel volledig los gelaten wordt. Dan moet men kiezen voor het teken, de chip, anders moet je het bekopen met onthoofding, staat ook in de bijbel Het is na de opname Zijn kinderen zullen het zien maar hebben absoluut geen hartzeer daarvan, ze zullen juichen voor God als ze zien dat iemand kiest voor God en onthoofd wordt.
Ik kan niet wachten en blijf bidden, God verlangt het van Zijn kinderen, Op het gebed zal het bespoedigd worden, zegt Hij in zijn woord. Dus mensen die de Genade ontvangen hebben, laten we Hem de Hemel uit smeken, God wil het.
Erg dat er in vele kerken nauwelijks of niets over gesproken wordt, in Openbaringen is het allemaal omschreven, moet wel toegeven dat het een moeilijk boek is maar als een dominee het aan zijn hart ligt er over te spreken zal God Hem zeker helpen. We verblijden God ermee als we naar Hem verlangen tenminste, ik raak elke keer verheugt door de Heilige Geest als ik erom vraag.

Dat er mensen die het trachten te voorspellen of zelf zeggen dat Hij op een bepaalde dag komt hebben het niet goed begrepen. Niemand weet wanneer Jezus Christus ons komt halen. Zelfs Jezus zelf niet, God alleen weet het en dan zou een mensje hier op aarde even vertellen wanneer Hij komt. Het is zo jammer dat dit gebeurd, de wereld lacht er om en hebben weer stof om Christenen belachelijk te maken en God te verachten en de duivel lacht, het is een hele slimme list van hem. Een van de weinige keren want het is net een aap, hij aapt meestal God na.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 13 mei 2013 20:21

alexander91 schreef:ik ben er niet veel mee bezig, in de zin van het hoe en wat er precies gaat gebeuren. Ik houd me meer bezig met hoe ik nu zou moeten leven, en daar heb ik mijn handen al vol aan. En dan niet omdat dat moet (het lukt toch niet echt :P), maar eerder uit dankbaarheid.

t Is zo Alexander dat we druk zijn met te leven zoals God het wilt maar het verblijdt je hoor als je er veel mee bezig bent. Je verheugd God er ook mee, Gods verlangen is ook dat we naar Hem verlangen. Echt, als je het doet Hij betaald direct uit en het verbeterd ook je relatie met Jezus Christus.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 13 mei 2013 20:43

schelpje3 schreef: Veel van Gods kinderen zullen voor de dag des Oordeels worden weggenomen door de dood.

Schelpje, de des dag oordeels is weer iets anders hoor, deze komt na het duizendjarig rijk waar Jezus zelf zal regeren terwijl de duivel gebonden is. het duurt minimaal nog 1007 jaar.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 13 mei 2013 20:54

schelpje3 schreef:Ik hoor vaak van de kansel dat wij in de eindtijd leven. Maar het wordt al langer gezegd, als je oude preken beluistert, hoor je het ook.
Maar één dag is bij God als duizend jaar.
Ik vind het moeilijk, enerzijds denk ik ook dat het spoedig naar een einde gaat.
De wereld kraakt en kreunt.
Christenen worden een minderheid, in veel landen bestaan ze niet meer, of mogen niet bestaan.
We leven hier in vrede, maar hoe lang nog?
De christelijke normen en waarden worden met voeten vertreden.
Onze regering ging vroeger nog van de 10 geboden uit, maar inmiddels niet meer.
Die laatste uitspraak van mevrouw Bussemaker lijkt wel alleen bemoeizuchtig en redelijk onschuldig, maar in feite ondergraaft ze de Bijbelse bedoeling van het huwelijk.
Wie merkt het op?
Veel van Gods kinderen zullen voor de dag des Oordeels worden weggenomen door de dood.

De dag des Oordeels in toch niet hetzelfde als de dag van Zijn wederkomst?

Terug naar “[Religie] - Open forum”