Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schaapje schreef:Tja ik ben van de linkenhttp://www.youtube.com/watch?v=B_220NJxrZg
al hadden die huilende gezichtjes van de kindjes niet gehoeven voor mij.
Afschuwelijke boodschappen die terug te vinden zijn in de rk-documenten,
Wat voor een verraad is dat als de kruisen verwijderd moeten worden of bedekt met doeken?
Een boeddha beeld mag neer gezet worden tijdens een dienst?
Wie ziet nu nog niet dat dit de grote hoer is van babylon?
De Boodschap is eenwereld-religie, alle wegen leiden tot God, een verraad aan wat de Here Jezus heeft gedaan voor ons.
Achter de werkelijkheid vermoed je een duivelse heer, die een groot koninkrijk wil oprichten. Je vreest hem, je neemt hem serieuzer dan wie ook.
gml schreef:Ik kan me wel vinden in gravo.
Hoewel ik niet twijfel aan de intentie van Kahless, kun je natuurlijk nooit zeggen dat de ene kerk goed is en de ander vals. Je zult je open moeten opstellen, zeker in een openingszin. De topic zoals deze nu is geopend wekt afstoting en verwijdering, vooral bij katholieken.
De armoede is vooral dat de laatste reddingsboei die jij en anderen aangrijpen, de boei van de orthodoxie met een letterlijke Bijbeluitleg, nu nog een reddingsboei lijkt, maar uiteindelijk een definitief intellectueel onnuttig instrument zal blijken te zijn.
Daarvoor zijn de veranderingen in kerk en maatschappij te ingrijpend geweest. De kerk moet zich aanpassen aan een zich totaal nieuw ontwikkelende maatschappij of zij moet ondergaan als een oud en vastgeroest museum, dat door niemand meer wordt begrepen of bezocht.
En New Age? Nee, bedankt. Er zijn vele, vele studies die juist de parallellen aantonen tussen de nieuwe evangelische religieuze bewegingen aan de ene kant en de New Age achtige stromingen aan de andere kant.
Komen eigenlijk allemaal uit dezelfde tijdgeest, uit dezelfde moderne koker (emotie ipv verstand) en vernietigen de christelijke beschaving allebei even erg, als je het mij vraagt.
gravo schreef:schaapje, weer een lang verhaal...maar de ontwikkeling van onze tijd is ook een lang verhaal.
Wat vooral opvalt is dat alles lekker duidelijk, rechtstreeks en goed gebekt moet zijn.
De kerk moet zich aanpassen aan een zich totaal nieuw ontwikkelende maatschappij
schelpje3 schreef:In Mattheüs 11 vers 25 staat:
In dienzelfden tijd antwoordde Jezus en zeide: Ik dank U, Vader! Heere des hemels en der aarde! dat Gij deze dingen voor de wijzen en verstandigen verborgen hebt, en hebt dezelve den kinderkens geopenbaard.
Moeten wij niet worden als een kind, om al deze dingen in geloof te kunnen aanvaarden?
Met alle boekenwijsheid, kun je voor eeuwig verloren gaan, als je er niet persoonlijk kennis van hebt.
boer schreef:Wel eens gelezen....![]()
Jakobus 2:24
"Gij ziet, dat een mens gerechtvaardigd wordt uit werken en niet slechts uit geloof".
(Jakobus 2:24)
Onze grote reformatorLuther diskwalificeerde de brief van Jakobus dan ook als een ''strooien hoed''
gml schreef:Romeinen 3:20 (NBG'51)
daarom, dat uit werken der wet geen vlees voor Hem gerechtvaardigd zal worden, want wet doet zonde kennen.
Jakobus 2:24 (NBG'51)
Gij ziet, dat een mens gerechtvaardigd wordt uit werken en niet slechts uit geloof.
Tegenspraak, of niet?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten