Je kunt er af en toe zo moe en moedeloos van worden.
Moderator: Moderafo's
alexander91 schreef:Volgens mij zei Christus ook dat het Koninkrijk der Hemelen nabij was... en nu zijn we toch 2000 jaar verder. Ik vind dat dus geen sterke onderbouwing.
mealybug schreef:Dat was het ook.
En het ís er!
Het is alleen niet voor iedereen zichtbaar.
Floppie schreef:
Maar dan was het er ook al. De bekeerde mensen uit het Oude Testament gingen ook naar de hemel. Dus Christus doelt hier wel wezenlijk op een ander Koninkrijk der Hemelen.
mealybug schreef:Als Jezus zegt dat het nabij gekomen is, was het er natuurlijk nog niet.
mealybug schreef:Dat was het ook.
En het ís er!
Het is alleen niet voor iedereen zichtbaar.
@Schelpje, ik zie niet in, waarom mannen die lang haar hadden, hun namen verlatijniseerden om in aanzien te staan bij het plebs, en de bijbel meoilijker verstaanbaar makend met ''deftige'' taal, en ook maar feilbare mensen waren, ineens een bijna roomse ''heiligen-status'' moeten krijgen.
Waarom worden zij tot eenzame hoogten verheven, terwijl De Heere Zijn Geest beloofde aan ons allemaal.
verder is het opvallend dat de HC redelijk veel schrijft over de Heilige Geest, maar het neigt naar vóórschrijven.
Terwijl de Bijbel leert dat (vergelijkend) niemand weet hoe de wind waait, etc, menen deze heren het allemaal precies wél te weten.
Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde zegt Jezus Mat.28. En Hij zei niet alleen dat het Koninkrijk der hemelen nabijgekomen is maar ook: Mat 12:28 Maar indien Ik door den Geest Gods de duivelen uitwerp, zo is dan het Koninkrijk Gods tot u gekomen. En Luk.17:20 .... Het Koninkrijk van God komt niet op waarneembare wijze. 21 En men zal niet zeggen: Zie hier of zie daar, want, zie, het Koninkrijk van God is binnen in u.alexander91 schreef:Volgens mij zei Christus ook dat het Koninkrijk der Hemelen nabij was... en nu zijn we toch 2000 jaar verder. Ik vind dat dus geen sterke onderbouwing.
Waar lees jij dat??? Ik lees eerder andersom, de schrijvers van de H.C. worden verheven. We zijn allemaal mensen van gelijke beweging hoor!schelpje3 schreef:Teruglezend in dit topic vind ik het werkelijk stuitend hoe sommigen hier zich verheven voelen boven de schrijvers van de catechismus.
Op deze manier praten we doorgaans over de schrijvers van de Bijbel.schelpje3 schreef:Heb je er wel eens bij stilgestaan dat deze mensen van Boven geïnspireerd kunnen zijn geweest?
Teruglezend in dit topic vind ik het werkelijk stuitend hoe sommigen hier zich verheven voelen boven de schrijvers van de catechismus.
Waar lees jij dat??? Ik lees eerder andersom, de schrijvers van de H.C. worden verheven. We zijn allemaal mensen van gelijke beweging hoor!
Als iemand een andere mening heeft dan in de H.C. staat, dan verheft hij/zij zich niet. Als jij een andere mening hebt dan ik doe je toch ook niet aan zelfverheffing?
1a2b3c schreef:Waar lees jij dat??? Ik lees eerder andersom, de schrijvers van de H.C. worden verheven. We zijn allemaal mensen van gelijke beweging hoor!
Als iemand een andere mening heeft dan in de H.C. staat, dan verheft hij/zij zich niet. Als jij een andere mening hebt dan ik doe je toch ook niet aan zelfverheffing?Op deze manier praten we doorgaans over de schrijvers van de Bijbel.
Ik geloof zeker dat de ene mens meer inzicht heeft dan de ander, maar dat is nu niet anders dan vroeger hoor.
Net zoals God vroeger mensen gebruikte om dwalingen tegen te gaan doet Hij dat nu evengoed. En net zoals er vroeger fouten werden gemaakt gebeurd dat ook nu.
Ik lees zelfs dat het stuitend is, omdat de HC zoveel gezag wordt gegeven.
Het is dus alsof je een bladzijde uit je kerkbijbel gaat scheuren, omdat die er niet toe doet.
Sinds de tijd dat mensen het beter weten en er niet meer uit de HC wordt gepreekt (het worden niet voor niets leerdiensten genoemd!) gaat het slechter met de kerken dan ooit.
Er wordt steeds iets veranderd, ervan afgeknabbeld, vernieuwd, opgeleukt, met als resultaat dat mensen "hun" kerk niet meer herkennen.
En op dit forum is heel vaak te lezen waar dit toe leidt. Onkunde, onbenul, schriftvervalsing, foute Schriftuitleg. En dat wil jij goedpraten?
Het is alsof je een bladzijde uit de Bijbel scheurt .... kijk, dat is nou afgoderij bedrijven met de H.C. Misschien is dat wel één van de redenen dat het zo hard achteruit gaat met de kerken.schelpje3 schreef:Nee, echt niet?
Als ik lees dat deze mensen (de schrijvers van de HC( hun Nederlandse naam expres veranderd zouden hebben in een interessante Latijnse.
Als je de formulieren afdoet als onnodige of onnutte bijvoegsels van de Bijbel, verhef je je er dus boven, want je weet het beter.
Ik lees zelfs dat het stuitend is, omdat de HC zoveel gezag wordt gegeven.
Het is dus alsof je een bladzijde uit je kerkbijbel gaat scheuren, omdat die er niet toe doet.
Sinds de tijd dat mensen het beter weten en er niet meer uit de HC wordt gepreekt (het worden niet voor niets leerdiensten genoemd!) gaat het slechter met de kerken dan ooit.
Er wordt steeds iets veranderd, ervan afgeknabbeld, vernieuwd, opgeleukt, met als resultaat dat mensen "hun" kerk niet meer herkennen.
En op dit forum is heel vaak te lezen waar dit toe leidt. Onkunde, onbenul, schriftvervalsing, foute Schriftuitleg. En dat wil jij goedpraten?
Je hebt de Bijbel (waar jij het over hebt) en je hebt kerkbijbels (waar schelpje het over heeft). Er is verschil.1a2b3c schreef:Het is alsof je een bladzijde uit de Bijbel scheurt .... kijk, dat is nou afgoderij bedrijven met de H.C.
Dat zou een verschil moeten zijn, maar zolang iemand denkt dat een ander zich verheft als hij/zij het niet eens is met een medemens (schrijvers van de H.C. in dit geval) heeft die de schrijvers op z'n minst op een voetstuk geplaatst.elbert schreef:Je hebt de Bijbel (waar jij het over hebt) en je hebt kerkbijbels (waar schelpje het over heeft). Er is verschil.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten