Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mealybug schreef:weerzinwekkend eigenlijk
mealybug schreef:Dat kun je toch wel bedenken?
schelpje3 schreef:Ik begrijp m niet. Wil dit iets aantonen?
DE vrijgevige religie bestaat niet. Ik ken ongelovige mensen die heel veel voor hun naaste overhebben.
En mensen waarvan ik zou denken dat ze totaal niet aan het aardse slijk zouden vastzitten, zie ik tot mijn verbazing over een dubbeltje struikelen.
Het is maar net hoe je opgevoed bent. Gaven je ouders het goede voorbeeld door barmhartigheid te tonen?
Mijn ouders hadden het arm, maar ze gaven hun laatste boterham weg.
schelpje3 schreef:Ik begrijp m niet. Wil dit iets aantonen?
DE vrijgevige religie bestaat niet. Ik ken ongelovige mensen die heel veel voor hun naaste overhebben.
En mensen waarvan ik zou denken dat ze totaal niet aan het aardse slijk zouden vastzitten, zie ik tot mijn verbazing over een dubbeltje struikelen.
Het is maar net hoe je opgevoed bent. Gaven je ouders het goede voorbeeld door barmhartigheid te tonen?
Mijn ouders hadden het arm, maar ze gaven hun laatste boterham weg.
mealybug schreef:@L&S:Om dezelfde reden beschuldig je mij nu dat ik zou balen van een halfleeg bakje van ''christenen''.
mealybug schreef:Dit soort acties werkt generaliseren in de hand, en de beweegreden is eigen roem.
Weerzinwekkend dus.
schelpje3 schreef:Wat is het verschil tussen Staphorst en EEN joodse buurt?
mealybug schreef:Als je als dakloze in Staphorst gaat zitten met 2 bakjes ,1 voor aalmoezen van Joden en 1 voor aalmoezen van christenen, zal het joodse bakje leegblijven, omdat er denk ik niet 1 jood woont in Staphorst.
Zelfde als je een bakje met aalmoezen van christenen voor je zet in Mea Shearim (Jerusalem)
Lock&Stock schreef:Volgens mij ben je van een mug een uit de kluiten gewassen olifant aan het maken mealy.
Wat ik me wel afvraag, had je dit topic ook gestart als het bakje Christenen het volste zat? Was het dan ook "weerzinwekkend" geweest in jouw ogen?
mealybug schreef:Want die zg dakloze maakt heel slim misbruik van de menselijke eigenschap om zijn ''stam'' zo goed mogelijk te doen lijken.
mealybug schreef:de christen geeft (ook) in het verborgene, en zeker NIET om te kunnen pochen en roemen op hoe goed hij wel niet is.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 28 gasten