Welke religie geeft het meest om de dakloze

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Welke religie geeft het meest om de dakloze

Berichtdoor mealybug » 03 mei 2013 09:47

http://www.metronieuws.nl/nieuws/welke- ... RpUYDvQXI/

Mijns inziens een totaal vertekenend beeld, weerzinwekkend eigenlijk
Maar goed, ben benieuwd wat de rest er van vindt.

Lock&Stock

Re: Welke religie geeft het meest om de dakloze

Berichtdoor Lock&Stock » 03 mei 2013 09:50

mealybug schreef:weerzinwekkend eigenlijk

Hoezo?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 mei 2013 10:13

Dat kun je toch wel bedenken?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 03 mei 2013 10:20

mealybug schreef:Dat kun je toch wel bedenken?

Euhm, nee, eigenlijk niet....

Dat je baalt dat het bakje van de Christenen niet de meeste muntjes bevat kan ik nog enigszins inkomen, maar wat er nu precies weerzinwekkend is mis ik eigenlijk.

Of is het de manier van bedelen? Zo gaat dat nu eenmaal in Amerika, bedelaars zijn daar soms enorm vindingrijk om maar zoveel binnen te harken.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 mei 2013 10:21

Ik begrijp m niet. Wil dit iets aantonen?
DE vrijgevige religie bestaat niet. Ik ken ongelovige mensen die heel veel voor hun naaste overhebben.
En mensen waarvan ik zou denken dat ze totaal niet aan het aardse slijk zouden vastzitten, zie ik tot mijn verbazing over een dubbeltje struikelen.
Het is maar net hoe je opgevoed bent. Gaven je ouders het goede voorbeeld door barmhartigheid te tonen?
Mijn ouders hadden het arm, maar ze gaven hun laatste boterham weg.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 03 mei 2013 10:27

schelpje3 schreef:Ik begrijp m niet. Wil dit iets aantonen?
DE vrijgevige religie bestaat niet. Ik ken ongelovige mensen die heel veel voor hun naaste overhebben.
En mensen waarvan ik zou denken dat ze totaal niet aan het aardse slijk zouden vastzitten, zie ik tot mijn verbazing over een dubbeltje struikelen.
Het is maar net hoe je opgevoed bent. Gaven je ouders het goede voorbeeld door barmhartigheid te tonen?

Exact!

Ook toont dit helemaal niets aan, de bron van de foto is onbekend, daarnaast is dit natuurlijk helemaal geen correcte manier van "onderzoek" doen.

Beetje een storm in een glas water dit mealybug...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 mei 2013 10:33

Niveau: candid camera :wink:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 mei 2013 10:36

schelpje3 schreef:Ik begrijp m niet. Wil dit iets aantonen?

Dat is het probleem ook waar ik op doel.
Als jij in een joodse buurt gaat zitten zullen de bakjes heel anders gevuld worden, dan wanneer je in Staphort gaat zitten.
Verder probeert iedere religieuze zo zijn stroming zo goed mogelijk te laten scoren.
Erg slimme zet van die gozer ;)
@L&S:Om dezelfde reden beschuldig je mij nu dat ik zou balen van een halfleeg bakje van ''christenen''.
Alsof we gered worden door werken en aalmoezen geven.
Misschien heeft de christen net al een storting van 1000 euro gedaan naar een fonds online, waar echte daklozen worden geholpen.

Dit soort acties werkt generaliseren in de hand, en de beweegreden is eigen roem.
Weerzinwekkend dus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 mei 2013 10:38

Wat is het verschil tussen Staphorst en EEN joodse buurt?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 03 mei 2013 10:46

mealybug schreef:@L&S:Om dezelfde reden beschuldig je mij nu dat ik zou balen van een halfleeg bakje van ''christenen''.

Sorry ik heb het misschien niet goed verwoord, ik bedoelde; ik had het me kunnen indenken ALS je daarvan baalde. Dus ik beschuldigde je niet.

mealybug schreef:Dit soort acties werkt generaliseren in de hand, en de beweegreden is eigen roem.
Weerzinwekkend dus.

Roem? Voor wie??! Het is waarschijnlijk een creatieve bedelaar en iemand heeft daar een foto van gemaakt, so what?

Sterk staaltje inlegkunde dit mealybug...
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 03 mei 2013 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 mei 2013 10:53

schelpje3 schreef:Wat is het verschil tussen Staphorst en EEN joodse buurt?

Als je als dakloze in Staphorst gaat zitten met 2 bakjes ,1 voor aalmoezen van Joden en 1 voor aalmoezen van christenen, zal het joodse bakje leegblijven, omdat er denk ik niet 1 jood woont in Staphorst.
Zelfde als je een bakje met aalmoezen van christenen voor je zet in Mea Shearim (Jerusalem)

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 03 mei 2013 10:54

mealybug schreef:Als je als dakloze in Staphorst gaat zitten met 2 bakjes ,1 voor aalmoezen van Joden en 1 voor aalmoezen van christenen, zal het joodse bakje leegblijven, omdat er denk ik niet 1 jood woont in Staphorst.
Zelfde als je een bakje met aalmoezen van christenen voor je zet in Mea Shearim (Jerusalem)

Volgens mij ben je van een mug een uit de kluiten gewassen olifant aan het maken mealy.

Wat ik me wel afvraag, had je dit topic ook gestart als het bakje Christenen het volste zat? Was het dan ook "weerzinwekkend" geweest in jouw ogen?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 mei 2013 11:02

Lock&Stock schreef:Volgens mij ben je van een mug een uit de kluiten gewassen olifant aan het maken mealy.

Wat ik me wel afvraag, had je dit topic ook gestart als het bakje Christenen het volste zat? Was het dan ook "weerzinwekkend" geweest in jouw ogen?

Ja, denk het wel.
de christen geeft (ook) in het verborgene, en zeker NIET om te kunnen pochen en roemen op hoe goed hij wel niet is.
Want die zg dakloze maakt heel slim misbruik van de menselijke eigenschap die de beste religie wil toebehoren.
Laatst gewijzigd door mealybug op 03 mei 2013 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 03 mei 2013 11:36

mealybug schreef:Want die zg dakloze maakt heel slim misbruik van de menselijke eigenschap om zijn ''stam'' zo goed mogelijk te doen lijken.

Ja dus? Dat is inderdaad slim van hem, en als ik dakloze zou zijn dan had ik wellicht eenzelfde actie bedacht. En hij is niet de enige;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Snap nog steeds niet waarom je dit weerzinwekkend vind......

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 03 mei 2013 11:38

mealybug schreef:de christen geeft (ook) in het verborgene, en zeker NIET om te kunnen pochen en roemen op hoe goed hij wel niet is.

Is wat je nu hierboven doet dan niet pochen? En is het doneren in "het verborgene" dan exclusief christelijk....volgens mij niet.

Terug naar “[Religie] - Open forum”