Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Berichtdoor mealybug » 27 apr 2013 07:14

Tante Pollewop schreef:Daarnaast is de vraag wat je gaat modereren. Als je alles wegmodereert dat niet in het reformatorische straatje past, heb je geen discussie meer.

Klopt.
Maar of het nu weggehaald wordt, of je krijgt geen reactie meer, in beide gevallen weet je dat wie met zo'n afsluiter eindigt, waarschijnlijk gelijk heeft/had . :mrgreen:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 27 apr 2013 07:18

Boekenlezer schreef:In ieder geval: die agressie waarmee mensen met een reformatorische visie op seksualiteit benaderd worden lijkt mij niet zo nodig.

Ik kwam nog wat tegen over een groep die ook erkenning wil: de a-seksuelen.
Les asexuels veulent se faire connaître
Hm, het wordt steeds gezelliger zo. :clown:
A-seksueel, dat is toch wat je dient te zijn als je kerkelijk en ongetrouwd bent? Dat is toch niet ongeaccepteerd? Of bruskeert het wellicht met de moderne (a)moraal, waarin van je verwacht wordt dat je je uitleeft?

A-sexueel is, net als homosexueel, geen keuze, denk ik.
Wat bij de een overontwikkeld is, is bij een ander weer onderontwikkeld.
Allemaal hormonen, of het gebrek daaraan, neem ik aan.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 27 apr 2013 08:01

Boekenlezer schreef:In ieder geval: die agressie waarmee mensen met een reformatorische visie op seksualiteit benaderd worden lijkt mij niet zo nodig.

Uiteraard niet...
Maar ik heb nog geen refo in elkaar geramd zien worden om z'n visie.
Op straat gebeurt dat fysiek en hier zijn refo-hetero's ook niet vaak echt mild voor refo-homo's...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 27 apr 2013 08:30

Iemand zei eens dat men de graagte waarmee men tegen homo's meent te moeten zeggen wat hun standpunt is, kon vergelijken met een passage uit de Johannes Passion: "Wir haben ein gesetz und nach dem gesetz soll er allein bleiben." De muziek drukt precies de inhumane vroomheid uit waar Jezus altijd tegen streed.

En nee, ik vergelijk mezelf niet met Jezus voordat ik daar weer commentaar op krijg.

Het gaat mij om de mensen die de grote lijnen van de Bijbel negeren. Barmhartigheid boven recht en liefde boven de wet.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 27 apr 2013 09:20

Tante Pollewop schreef:Iemand zei eens dat men de graagte waarmee men tegen homo's meent te moeten zeggen wat hun standpunt is, kon vergelijken met een passage uit de Johannes Passion: "Wir haben ein gesetz und nach dem gesetz soll er allein bleiben." De muziek drukt precies de inhumane vroomheid uit waar Jezus altijd tegen streed.

En nee, ik vergelijk mezelf niet met Jezus voordat ik daar weer commentaar op krijg.

Het gaat mij om de mensen die de grote lijnen van de Bijbel negeren. Barmhartigheid boven recht en liefde boven de wet.

Tja, ditzelfde argument kunnen je opponenten ook gebruiken. (Maar blijkbaar wordt door weer anderen in de categorie 'niet-mild' gestopt.) Er is blijkbaar maar 1 optie in 'christelijk' Nederland ........ accepteren en anders ....... vul zelf maar in.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 27 apr 2013 09:44

Ik zeg niet dat jij en anderen de standpunten aan moeten passen. Ik zeg dat ik het onbegrijpelijk vindt dat je dat standpunt hebt.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 27 apr 2013 09:53

Tante Pollewop schreef:Ik zeg niet dat jij en anderen de standpunten aan moeten passen. Ik zeg dat ik het onbegrijpelijk vindt dat je dat standpunt hebt.

#-o ok, en ik vind het standpunt van jou onbegrijpelijk.

En zo blijft het een status quo.

Ik ga een bakkie koffie doen .........
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 apr 2013 15:59

Boekenlezer schreef:Of bruskeert het wellicht met de moderne (a)moraal, waarin van je verwacht wordt dat je je uitleeft?

Over welke moderne moraal heb je het nu precies? Niet over de mijne in ieder geval.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 27 apr 2013 17:16

Nee inderdaad. Het idiote idee dat homo's iedereen maar willen bespringen moet maar eens de wereld uit.

Net als heteromannen die zich zorgen maken over het feit dat ik als homo op hen verliefd zou kunnen worden. Daar heb ik een oude vriendschap aan verloren. Eerst dacht hij dat ik verliefd was omdat ik teveel contact zocht. Daarna zocht ik minder contact, maar dat werd uitgelegd als ontwijken omdat ik verliefd zou zijn. :roll: Hou toch op zeg..

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 27 apr 2013 17:31

Speedy schreef: #-o ok, en ik vind het standpunt van jou onbegrijpelijk.

En zo blijft het een status quo.

Ik ga een bakkie koffie doen .........

Het verschil is dat jij niet met hel en verdoemenis bedreigd wordt om je standpunt. Dat krijg ik wel voortdurend op mijn bordje.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 27 apr 2013 17:40

Tante Pollewop schreef:Nee inderdaad. Het idiote idee dat homo's iedereen maar willen bespringen moet maar eens de wereld uit.

Net als heteromannen die zich zorgen maken over het feit dat ik als homo op hen verliefd zou kunnen worden. Daar heb ik een oude vriendschap aan verloren. Eerst dacht hij dat ik verliefd was omdat ik teveel contact zocht. Daarna zocht ik minder contact, maar dat werd uitgelegd als ontwijken omdat ik verliefd zou zijn. :roll: Hou toch op zeg..

Zo te horen was hij verliefd op jou

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 27 apr 2013 17:46

Tante Pollewop schreef:
Het verschil is dat jij niet met hel en verdoemenis bedreigd wordt om je standpunt. Dat krijg ik wel voortdurend op mijn bordje.

Hoe weet jij dat ik niet bedreigd wordt vanwege mijn standpunt? ...........

Als ik hier neer moet zetten wat ik allemaal naar mijn hoofd krijg en voortdurend daarover ga klagen .......... Ik wil niet denigrerend gaan doen, maar ik vind het op een gegeven moment 'zielig' worden. En dit heb ik ook eens besproken met mensen die zelf moeilijke tijd hebben gehad inzake hun geaardheid. En ze gaven aan 'we moesten volwassen worden' leren omgaan met hoe anderen denken, er genuanceerd over leren spreken. Delen van moeiten en pijn werd door anderen gebruikt om het in de grond te trappen en anderen zouden je vanwege die gebeurtenissen met hosanna binnen halen en dat is beiden fout.

Het is op een gegeven moment in discussies hier op een discussie forum zeer vermoeiend om elke keer zulke argumenten te lezen omdat bepaalde geloofsrichtingen zwart worden afgeschilderd, terwijl het juist mensen betreft in die geloofsrichtingen. Jaag niet iedereen de klif over als 'schuldig' ..........

En daar blijf ik tegen aggeren.
Laatst gewijzigd door Speedy op 27 apr 2013 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 apr 2013 17:53

mealybug schreef:A-sexueel is, net als homosexueel, geen keuze, denk ik.
Wat bij de een overontwikkeld is, is bij een ander weer onderontwikkeld.
Allemaal hormonen, of het gebrek daaraan, neem ik aan.

Dat denk ik ook. En verplicht worden tot a-seksueel leven is ook nog wat anders dan dat je geen gevoeligheden meer zou mogen hebben voor het andere geslacht.
Overontwikkeld, onderontwikkeld... en bij homo's is het wel ontwikkeld, maar de verkeerde kant op, zullen we maar zeggen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 apr 2013 17:54

JeeWee schreef:Uiteraard niet...
Maar ik heb nog geen refo in elkaar geramd zien worden om z'n visie.
Op straat gebeurt dat fysiek en hier zijn refo-hetero's ook niet vaak echt mild voor refo-homo's...

Hier worden ze zeker niet fysiek in elkaar geramd, maar er is wel sprake van op een niet fijne manier onder druk zetten. Wat subtieler dus.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 apr 2013 17:55

Tante Pollewop schreef:Ik zeg dat ik het onbegrijpelijk vindt dat je dat standpunt hebt.

Ja, raar hè, dat als er in de Bijbel bepaalde afkeurende teksten staan over homoseksuele omgang, dat er dan mensen zijn die van mening zijn dat homoseksuele omgang niet mag.
Dat is net zo raar als dat iedereen voor een rood verkeerslicht gaat staan wachten, omdat je niet door rood mag rijden. Daar snap ik ook al helemaal niks van. Wat zit daar nou voor verband tussen? #-o
Maar goed, daar was een ander topic voor, voor die discussie.

Terug naar “[Religie] - Open forum”