Tante Pollewop schreef:
Het verschil is dat jij niet met hel en verdoemenis bedreigd wordt om je standpunt. Dat krijg ik wel voortdurend op mijn bordje.
Hoe weet jij dat ik niet bedreigd wordt vanwege mijn standpunt? ...........
Als ik hier neer moet zetten wat ik allemaal naar mijn hoofd krijg en voortdurend daarover ga klagen .......... Ik wil niet denigrerend gaan doen, maar ik vind het op een gegeven moment 'zielig' worden. En dit heb ik ook eens besproken met mensen die zelf moeilijke tijd hebben gehad inzake hun geaardheid. En ze gaven aan 'we moesten volwassen worden' leren omgaan met hoe anderen denken, er genuanceerd over leren spreken. Delen van moeiten en pijn werd door anderen gebruikt om het in de grond te trappen en anderen zouden je vanwege die gebeurtenissen met hosanna binnen halen en dat is beiden fout.
Het is op een gegeven moment in discussies hier op een discussie forum zeer vermoeiend om elke keer zulke argumenten te lezen omdat bepaalde geloofsrichtingen zwart worden afgeschilderd, terwijl het juist mensen betreft in die geloofsrichtingen. Jaag niet iedereen de klif over als 'schuldig' ..........
En daar blijf ik tegen aggeren.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.