Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 apr 2013 07:39

mealybug schreef:Een tekst kennen, zegt niets, maar of men deze gehoorzaamt.

O, maar ik gehoorzaam die teksten hoor. Ik heb geen seks in tempels of verhuur me niet in diezelfde tempels. Ik doe niet aan seks met jonge jongens (knapenschender) en ook toen ik zelf puber was heb ik geen seks gehad met een oudere man. (schandknaap)

Houd jij je ook aan alle teksten over seks tussen man en vrouw? Ook die uit Leviticus en de andere oudtestamentische wetboeken?

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 24 apr 2013 08:00

hubert schreef:Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Het is een kleine kwestie en raakt de meeste mensen absoluut niet. Ook hebben ze er geen last van en toch kunnen of willen ze het verschijnsel homofilie niet accepteren. Dat is nog daaraantoe, maar sommige christenen willen het zelfs bestrijden.Zou het te maken hebben met een soort van geestelijke armoede in hun eigen leven? Dit is dan een makkelijk issue om dat te camoufleren. Ook kan het te maken hebben met de eigen seksuele onzekerheid qua oriëntatie. Ten slotte zou het ook te maken kunnen hebben met een vorm van jaloezie. Homo's staan vaak vrijer in het leven en genieten op andere wijze dan het doorsnee gezinnetje.
Met deze reactie zet je jezelf buitenspel omdat je andermans gronden zelf al invult.
Inderdaad raakt het de meeste mensen niet direct, maar ze zien wel (homofiele) mensen die zich afvragen wat die teksten in de bijbel over mannen die met mannen aanliggen betekenen. En hoe kun je als christen nu een vraagstuk wegwuiven omdat het jou niet raakt? Waarom zou ik rekening houden met mijn medemens? Ik ben het toch niet? Dan raakt het mij toch niet als ik hem iets mis doe? Maar toch moet ik met mijn medemens rekening houden.

Het is makkelijk om het probleem af te schuiven met behulp van vooroordelen, maar je weet zelf ook dat dat eigenlijk niet klopt.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 apr 2013 08:23

alexander91 schreef: Met deze reactie zet je jezelf buitenspel omdat je andermans gronden zelf al invult.
Inderdaad raakt het de meeste mensen niet direct, maar ze zien wel (homofiele) mensen die zich afvragen wat die teksten in de bijbel over mannen die met mannen aanliggen betekenen. En hoe kun je als christen nu een vraagstuk wegwuiven omdat het jou niet raakt? Waarom zou ik rekening houden met mijn medemens? Ik ben het toch niet? Dan raakt het mij toch niet als ik hem iets mis doe? Maar toch moet ik met mijn medemens rekening houden.

Het is makkelijk om het probleem af te schuiven met behulp van vooroordelen, maar je weet zelf ook dat dat eigenlijk niet klopt.

Het probleem is dat je als homo in de gereformeerde gezindte wordt geacht te worstelen. Je moet vooral moeilijk doen, en het liefst je hele leven.
Als je dat doet, doe je het goed in de ogen van de goegemeente, kun je rekenen op meelevende woorden en mensen die 'liefdevol' om je heen staan.

Het 'rekening houden met' en de 'liefdevolle omgang' zijn snel verdwenen zodra je aangeeft dat je het niet zo moeilijk vindt dat je homo bent en dat je geen bezwaar hebt tegen een eventuele relatie. Je krijgt te maken met mensen die je sowieso vermijden en anderen menen te moeten zeggen dat je op het verkeerde pad bent en in de hel zal eindigen. In ieder geval is het koninkrijk van God volgens deze mensen voor jou niet toegankelijk.

Uiteraard begrijp ik dat deze mensen allemaal hele goede bedoelingen hebben, maar het probleem is dat zij niet luisteren. Ze redeneren vanuit hun eigen grote goddelijke gelijk, maar vergeten dat zij ook maar mensen zijn die de Bijbel op een bepaalde manier uitleggen. Dat ik het anders uitleg dan zij, wordt niet begrepen en al helemaal niet geaccepteerd.

Mensen zouden eens meer moeten luisteren naar anderen, en niet gelijk aan willen komen met hun eigen beste oplossingen.
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 24 apr 2013 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 apr 2013 08:48

Tante Pollewop schreef:Mensen zouden eens meer moeten luisteren naar anderen, en niet gelijk aan willen komen met hun eigen beste oplossingen.

En inderdaad moet er misschin helemaal niets 'opgelost' worden.
Behalve dan wellicht het probleem dat je er zelf mee hebt.

Zoek een oplossing voor je eigen liefdeloosheid, je afwijzen van anderen, je snelle oordelen, je onbekeerlijkheid...
En laat de homo in z'n waarde en al zeker als hij/zij aangeeft dat hij er samen met God is uitgekomen.
Natuurlijk kun je zeggen dat je daarin niet met hem of haar mee kunt gaan maar dat je hoopt dat het nooit iets is of wordt dat tussen de homo en God in staat...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 apr 2013 10:09

JeeWee schreef:
En laat de homo in z'n waarde en al zeker als hij/zij aangeeft dat hij er samen met God is uitgekomen.
Natuurlijk kun je zeggen dat je daarin niet met hem of haar mee kunt gaan maar dat je hoopt dat het nooit iets is of wordt dat tussen de homo en God in staat...

EENS!!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 apr 2013 12:02

Dank je Schelpje.
Als we toch zo eens met elkaar om konden gaan!
Dan konden we tegen elkaar zeggen: "ik ben het misschien niet met je keuze eens omdat ik de Bijbel anders lees, maar ik hoop van harte dat je de Heere Jezus lief hebt en dat Hij voor jou in de bres gesprongen is".
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 24 apr 2013 14:25

Tante Pollewop schreef:Het probleem is dat je als homo in de gereformeerde gezindte wordt geacht te worstelen. Je moet vooral moeilijk doen, en het liefst je hele leven.
Als je dat doet, doe je het goed in de ogen van de goegemeente, kun je rekenen op meelevende woorden en mensen die 'liefdevol' om je heen staan.

Het 'rekening houden met' en de 'liefdevolle omgang' zijn snel verdwenen zodra je aangeeft dat je het niet zo moeilijk vindt dat je homo bent en dat je geen bezwaar hebt tegen een eventuele relatie. Je krijgt te maken met mensen die je sowieso vermijden en anderen menen te moeten zeggen dat je op het verkeerde pad bent en in de hel zal eindigen. In ieder geval is het koninkrijk van God volgens deze mensen voor jou niet toegankelijk.

Uiteraard begrijp ik dat deze mensen allemaal hele goede bedoelingen hebben, maar het probleem is dat zij niet luisteren. Ze redeneren vanuit hun eigen grote goddelijke gelijk, maar vergeten dat zij ook maar mensen zijn die de Bijbel op een bepaalde manier uitleggen. Dat ik het anders uitleg dan zij, wordt niet begrepen en al helemaal niet geaccepteerd.

Mensen zouden eens meer moeten luisteren naar anderen, en niet gelijk aan willen komen met hun eigen beste oplossingen.

Amen!

Het aparte is ook dat pas als je de gemeenschap bent uitgewerkt, je op een gegeven moment weer een soort gelijkwaardig gesprek 'verdient'. Want dan kijken mensen naar je vanuit een ander perspectief. Namelijk als een zieltje wat mogelijk in aanmerking komt om gewonnen te worden voor god's koninkrijk. Dan heeft men de tijd en de ruimte om naar je te luisteren, en dan komt men men bewoordingen als: onze gemeenschap heeft daar nog een aantal slagen in te maken.

Zodra de machtsverhouding anders ligt, en voorgangers verantwoordelijk zijn voor het waarborgen van de interne visie en de gemoedsrust van de gemeenschap dan delft de homo regelmatig het onderspit. In die zin zitten voorgangers ook klem tussen de homo's en de eigen achterban. De vraag is wie de meeste moed heeft om die status quo eens te keren; de gemeenschap die met jong en nieuw bloed aan de touwtjes trekt, en die via het internet directer toegang heeft tot specifieke kennis over dit soort onderwerpen. Of de voorgangers die genoeg ballen hebben om tegen hun eigen achterban te zeggen; maak ruimte voor diversiteit.

Je kan mij namelijk niet vertellen dat het die dominees niet steekt: zoveel serieuze gelovigen tegenkomen die hun homosexualiteit en hun geloof naadloos integreren en dan toch de trekker over te moeten halen.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 24 apr 2013 15:58

yobem schreef:
Je kan mij namelijk niet vertellen dat het die dominees niet steekt: zoveel serieuze gelovigen tegenkomen die hun homosexualiteit en hun geloof naadloos integreren en dan toch de trekker over te moeten halen.

Je vergeet nu alleen even dat men elkaar al verketterd/van duivelsdienst beticht op het moment dat de ander voederbak i.p.v. kribbe leest....

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 24 apr 2013 16:02

Tante Pollewop schreef:Ondertussen in Frankrijk...

Jammer van de taalfouten in het artikel. :-&

Ondertussen in Parijs: (zoals ik gisteren nog zei, ''de dader zal wel geen franse boer zijn geweest'', ook deze minderheid moet het voortdurend ontgelden.... http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_733670
Nu de zigeuners nog, en een nog wat verder ineenstortende economie en we zijn weer helemaal terug bij de afgrond.
Zou nooit weer gebeuren, weet u nog?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 apr 2013 16:30

Boer, ik vind het knap dat je het iedere keer weer voor elkaar krijgt om vrijwel in elke reactie iets te lezen waar je een aanknopingspunt vindt om over iets anders te beginnen.
Nu gaat het bij jou weer over Franse boeren, zigeuners en een ineenstortende economie...

Aan dat laatste helpen homo's gelukkig iets minder mee, want ze verdienen bovengemiddeld en zijn bovengemiddeld creatief... =D> :D :-({|=

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 24 apr 2013 16:35

JeeWee schreef:Aan dat laatste helpen homo's gelukkig iets minder mee, want ze verdienen bovengemiddeld en zijn bovengemiddeld creatief... =D> :D :-({|=

En dan zwijgen we nog over de fortuinen die ze binnenkort in hun trouwfeesten pompen, en die mee de Franse economie aanzwengelen :lol:

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 apr 2013 18:29

Kan iemand mij ook even dat bovengemiddeld salaris gaan betalen? :mrgreen:

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 24 apr 2013 19:17

JeeWee schreef:Boer, ik vind het knap dat je het iedere keer weer voor elkaar krijgt om vrijwel in elke reactie iets te lezen waar je een aanknopingspunt vindt om over iets anders te beginnen.
Nu gaat het bij jou weer over Franse boeren, zigeuners en een ineenstortende economie...

nee, die laatste 3 waren de meewerkende voorwerpen, het lijdend voorwerp is nog steeds de homo, en het onderwerp is in alle gevalen een fascistische mentaliteit.

En dat is niet het fransese boertje in de wijk waar geen varkensvlees te koop is.
Zijn ze er al achter wie de daders wel zijn van de in elkaar geslagen homo's, ook die in Nice, welke TP gisteren aanhaalde?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 apr 2013 23:13

Tante Pollewop schreef:Kan iemand mij ook even dat bovengemiddeld salaris gaan betalen? :mrgreen:

Je hebt altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.... 8)

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 25 apr 2013 07:01

JeeWee schreef:Boer, ik vind het knap dat je het iedere keer weer voor elkaar krijgt om vrijwel in elke reactie iets te lezen waar je een aanknopingspunt vindt om over iets anders te beginnen.

Aan dat laatste helpen homo's gelukkig iets minder mee, want ze verdienen bovengemiddeld en zijn bovengemiddeld creatief... =D> :D :-({|=

Ga er dan ook niet op in, als je het stoort, of als je het niet begrijpt.
Weet je wat ik dus zo frappant vindt?
Dat jij als homo je voornamelijk druk maakt om de emancipatie van homo's (alsof die al niet goed genoeg is in NL )
Het feit dat het potenrammen voornamelijk op conto staat van de ''nieuwe nederlanders'', die ook joden haten en zoals ook nu weer in Frankrijk, in elkaar trappen, daar hoor ik je niet over.
Conflicteert dat met je linkse vara gestel?
(ook daar niets over de vermeende daders, natuurlijk, terwijl de vriend ze toch gezien heeft)
Angstvallig word dat vermeden, we mogen het er niet over hebben.
Ook hier dus niet?

Terug naar “Archief”