JeeWee schreef:Misschien is het goed om de Bijbel niet als kookboek te lezen. Daar is de Bijbel volgens mij niet voor bedoeld.
Gods boodschap van redding voor verloren zondaren is onveranderlijk.
Maar de tijd is wel veranderd, kennis is toegenomen. We weten dat de aarde rond is en dat niet de zon en de maan maar de aarde draait. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
De Bijbel geeft er nergens blijk van dat men kennis had van aangeboren homoseksuele geaardheid. Of van ADHD, of van kanker. Om maar eens een paar handicaps te noemen.
Ik vind het prima als mensen lezen dat er in de Bijbel een duidelijke afwijzing staat van een homoseksuele relatie in liefde en trouw.
Maar ik kan me eveneens voorstellen dat er gelovige mensen zijn die dit in de Bijbel niet kunnen vinden...
Gelukkig dat je het prima vindt. Gistermorgen hadden wij een catechismuspreek over het 7e gebod.
In dat Bijbelgedeelte (Genesis) gaat het toch echt over Adam (een man) en Eva (een vrouw) die door God Zelf worden samengevoegd en deze
hun vader en moeder verlaten en tot één vlees, BINNEN DE BESCHERMING VAN HET HUWELIJK.Je kunt er echt niets anders van maken.
Het was heel ontroerend dat dominee bad voor de mensen die worstelen met hun seksuele gevoelens. Heel betrokken, heel pastoraal bewogen.
Het zou natuurlijk vreemd zijn wanneer we dit tekstgedeelte lezen en hij vervolgens allerlei varianten op het huwelijk zou goedkeuren.