Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Mortlach » 15 apr 2013 14:59

schelpje3 schreef:Dat is wel waar Mortlach, maar als je smiddags om 3 uur nietsvermoedend boodschappen loopt te doen of je staat op datzelfde tijdstip maar dan snachts, half bezopen te lallen in een volle kroeg, met een uitdagende houding, vind ik toch wel verschil uitmaken, als is geweld wat mij betreft niet goed te praten.

Dus zou het ook geen verschil moeten maken, want anders ben je dus bezig het in ieder geval deels goed te praten. In de praktijk is dat helaas wel zo, maar daar moeten we de schouders niet bij ophalen en zeggen 'ach, dat is nu eenmaal zo.' ZELFS als je half bezopen en lallend uit een kroeg komt, heb je recht op veiligheid in dit land. ZELFS met een uitdagende houding. De ander moet dan gewoon op dat moment de betere persoon zijn en weglopen.

Waar de wijn (of bier) is in de man, is de wijsheid in de kan. Die is er niet! Bij velen niet.
Ik ken verschillende zachtaardige mannen, die behoorlijk vervelend zijn als er een metertje bier in zit :?

Die mensen zouden dan beter moeten weten en op tijd moeten stoppen met drinken. Drank is NOOIT een excuus voor wat dan ook. Je bent nog altijd zelf degene die zichzelf volgiet, dan moet je ook de gevolgen van je gedrag in beschonken toestand dragen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 apr 2013 15:04

Verschillende leden van ons gezin zijn diverse keren slachtoffer geweest van verbaal EN/OF fysiek geweld, met serieus ernstig letsel als gevolg. :-&
En echt niet omdat wij:
* savonds laat lallend over straat liepen, alle keren waren gewoon overdag
* in een stil straatje liepen (gewoon op straat met tientallen voorbijgangers of in een openbare ruimte)
* er vreemd of opzichtig uitzien
* iets zouden hebben uitgelokt

Het is doodeng, ik weet geen ander woord :?
En als je dan de straf (nou straf :neeschudden: ) ziet die zogenaamd uitgedeeld wordt.
De dader wordt als "zielig" betitelt. Kansarme omgeving, slappe opvoeding enz enz

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 apr 2013 15:05

Mortlach schreef:
Prima, maar je hebt natuurlijk het volste recht dat wél gewoon te doen als je zou willen, zonder te worden lastiggevallen of veroordeeld door anderen.

Enne.... gelijk hebben is iets anders dan gelijk KRIJGEN!

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 apr 2013 15:47

shrew schreef:

Now comes the monkey out the sleeve. Verwijfde mannen zijn blijkbaar niet zichzelf en moet je vooral niet bevriend mee raken. Want die zijn minder dan een ander? Wat een zelfingenomen en onbijbelse houding

Inderdaad, de aap komt uit de mouw, en dat vraag ik me dus af, toen ik opmerkte dat jeewee dan wel een sterke behoefte had om bepaalde zaken , die hij rekent onder ''jezelf zijn'' alleen met gelijkgestemden , kan uiten.
De vrienden die ik heb onder homosexuelen, zijn nl. van die aard, dat zij altijd zichzelf zijn.
Stabiele mensen, die weten wat ze willen en geen verstoppertje spelen.

Komen we bij de vraag, is verwijfdheid aangeboren of aangeleerd?
Ik heb het dus niet over vrouwelijke, zachtaardige mannen, maar verwijfd.
Laatst gewijzigd door mealybug op 15 apr 2013 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 15 apr 2013 15:53

mealybug schreef:Komen we bij de vraag, is verwijfdheid aangeboren of aangeleerd?

En jouw aversie ertegen, is die aangeboren of aangeleerd? :wink:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 15 apr 2013 16:20

mealybug schreef:Ik weet niet wat jij onder ''jezelf zijn'' verstaat, maar ik begin het ergste te vermoeden. :roll:
Maar als ''jezelf zijn'' betekent dat je zo nodig, wellicht hormonaal gedreven,totaal exhibitionistisch, benaderen wil wat NL te zien krijgt in de grachten van amsterdam op koninginnedag en begin augustus ieder jaar, dan hoor jij bij die homo's, waar ik, én mijn homovrienden niets mee te maken willen hebben.
Ik hoop dat dat nog mag van meneer freedomfighter

Ik ben geen freedomfighter. ik vraag alleen om respect voor iedereen. Dus ook voor homo's én hetero's die in jouw ogen 'verwijfd gedrag' vertonen.
En zelfs voor machohaantjes vol met tatoos en piercings en andere uitingen van machogeldingsdrang. (Kom, laat ik er ook eens wat stereotypes in gooien).

Ik word een beetje moe van dat hanengekraai van je vol aannames die nergens op gebaseerd zijn.
En voor jouw idee: de enige jurk die ik ooit aan heb gehad, was mijn doopjurk, ik kom niet in homokroegen, heb niks te zoeken op de Gaypride tenzij ik kan getuigen op een christenboot, en ben nog nooit nageroepen of uitgescholden als homo.

Maar omdat dit anderen van mijn 'soortgenoten' wel gebeurt, trek ik mijn scheur open.
En vooral omdat mensen zoals jij de christenhomo's de kerk uitjagen en bij God vandaan houden, zeg ik daar wat van.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 apr 2013 17:13

Nu doe jij ook een paar aannames, Jeewee..

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 15 apr 2013 17:47

mealybug schreef:Komen we bij de vraag, is verwijfdheid aangeboren of aangeleerd?
Ik heb het dus niet over vrouwelijke, zachtaardige mannen, maar verwijfd.

Ik wil je niet ongelukkig maken, maar meestal is het zo dat, als mensen moeite hebben met uitingen rond masculiniteit en feminiteit, zijzelf niet zo zeker zijn over hun eigen positie binnen deze range. Ze vinden het lastig wanneer anderen hen confronteren met hun eigen onzekerheid over mannelijkheid en vrouwelijkheid. Het is niet voor niets dat de grootste homofoben die het hardste schreeuwen vaak het meest worstelen met hun eigen gevoel.

Mannen die zeker zijn over hun eigen plaats binnen het scala aan typische vrouwelijkheid en typische mannelijkheid zien over het algemeen geen bedreiging in deze extremen; waarom zouden ze ook, het brengt hen niet van hun stuk en het vormt geen gevaar voor hun eigen imago.

Mijn vorige vriend was van zichzelf behoorlijk vrouwelijk. Ik vond het heel ingewikkeld hoe mensen daar soms op reageerden, terwijl deze jongen uit zichzelf gewoon geen vlieg kwaad zou doen. Soms is een 'maniertje' ook een middel om uit te drukken dat je een bepaalde stroming omhelst of juist dat je jezelf tegen een andere stroming afzet. Dat moet refo's niet al te onbekend in de oren klinken.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 apr 2013 18:13

Vrouwelijk en zachtaardig vind ik heel verschillend van verwijfd.
Het eerste is natuurlijk en een karaktereigenschap, en heeft niets te maken met homoseksualiteit, volgens mij.
met verwijfd bedoel ik de manier van praten, maniertjes, aangeleerd gedrag.
@Jeewee, wat jongelui de kerk uitjaagd tegenwoordig zijn de verhalen van hypocrisie, kindermisbruik etc.
En in evengrote mate het gebrek aan terechtwijzing daarvan door hogeren, die dan plotseling verschrompelen in een ''we zijn allemaal zondig, laten we maar niks zeggen''.
DAAR ben ik de kerk voor uitgevlucht.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 apr 2013 18:29

@Jeewee: told you so.

mealybug schreef:Vrouwelijk en zachtaardig vind ik heel verschillend van verwijfd.
Het eerste is natuurlijk en een karaktereigenschap, en heeft niets te maken met homoseksualiteit, volgens mij.
met verwijfd bedoel ik de manier van praten, maniertjes, aangeleerd gedrag.

En wanneer is gedrag aangeleerd, en hoe weet jij of iets aangeleerd is of niet?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 15 apr 2013 18:47

mealybug schreef: met verwijfd bedoel ik de manier van praten, maniertjes, aangeleerd gedrag.

En dát mag natuurlijk niet van jou! Hou toch op man: alsof jij niet boordevol aangeleerd gedrag zit!
Niks mis he met patsende haantjes en stoer doende mannetjes. Welnee, zo zijn we geboren. Niks aangeleerd.
Refo's zijn met een droevig en zuur gezicht geboren om maar eens de hele boel over één kam te scheren. [/quote]

mealybug schreef: @Jeewee, wat jongelui de kerk uitjaagd tegenwoordig zijn de verhalen van hypocrisie, kindermisbruik etc. En in evengrote mate het gebrek aan terechtwijzing daarvan door hogeren, die dan plotseling verschrompelen in een ''we zijn allemaal zondig, laten we maar niks zeggen''.
DAAR ben ik de kerk voor uitgevlucht.

Jij wel! Jij bent kennelijk gegaan omdat je niet kon leven met wat er in jouw kerk gebeurt. Maar tegen homo's wordt maar al te vaak gewoon keihard gezegd: "jij hoort hier niet".
Of: "je mag wel blijven, als je het maar niet in je hoofd haalt om een relatie aan te gaan".
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 apr 2013 19:04

Zou jij eens kunnen leren, eerst iets te vragen, voordat je allerlei beschuldigende aannames doet?

1.ik ben helemaal geen refo, of alle refo's een zuur gezicht hebben, betijfel ik zeer.
2. ik zit geenszins vol met aangeleerd gedrag.
3. ik ben niet stoer, en al helemaal geen haantje.
4. ik zeg helemaal nergens dat iets niet mag.

5. de gemeente heeft als taak haarzelf zuiver te houden, en mensen die niet overeenstemmig de Bijbel leven, daar op aan te spreken, die horen gecorrigeerd te worden.
lees Cor brief eens.
Maar als ik lees wat jij schrijft, ben je er inmiddels dus uit dat een relatie tussen 2 mannen helemaal ok is?
En hoe durft de predikant er iets van te zeggen!?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 apr 2013 19:15

mealybug schreef:Zou jij eens kunnen leren, eerst iets te vragen, voordat je allerlei beschuldigende aannames doet?

Dat dacht ik dus ook.

mealybug schreef:5. de gemeente heeft als taak haarzelf zuiver te houden, en mensen die niet overeenstemmig de Bijbel leven, daar op aan te spreken, die horen gecorrigeerd te worden.

Wanneer leef je in overeenstemming met de Bijbel. Daar zijn iets te veel meningen over.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 15 apr 2013 19:51

mealybug schreef:Zou jij eens kunnen leren, eerst iets te vragen, voordat je allerlei beschuldigende aannames doet?

1.ik ben helemaal geen refo, of alle refo's een zuur gezicht hebben, betijfel ik zeer.
2. ik zit geenszins vol met aangeleerd gedrag.
3. ik ben niet stoer, en al helemaal geen haantje.
4. ik zeg helemaal nergens dat iets niet mag.

Probeer eens te lezen. Ik sprak in algemeenheden.

mealybug schreef: de gemeente heeft als taak haarzelf zuiver te houden, en mensen die niet overeenstemmig de Bijbel leven, daar op aan te spreken, die horen gecorrigeerd te worden.
lees Cor brief eens.

Uiteraaaaard heb de brieven aan de gemeente van Korinthe nog noooooooit gelezen... ](*,)
Verder zit jij niet in mijn gemeente en naar ik heb begrepen heb je sowieso de gemeente verlaten. Dus ik weet niet precies wat je zuiver wilt houden. Zullen we maar bij ons zelf beginnen?

mealybug schreef: Maar als ik lees wat jij schrijft, ben je er inmiddels dus uit dat een relatie tussen 2 mannen helemaal ok is? En hoe durft de predikant er iets van te zeggen!?

Je woordkeuze zegt al zoveel over je. Maar inderdaad durf ik een relatie tussen twee mannen of twee vrouwen niet meer te veroordelen. Ik geloof dat het een zaak tussen de betrokkenen en God is. En met onze beide predikanten heb ik daar boeiende gesprekken over, waarbij we elkaar vaak vinden.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 apr 2013 11:33

@Jeewee, wat denk je dat Johannes Calvinus zou hebben gevonden van homosexuelen?

Terug naar “Archief”