schelpje3 schreef:Dat is wel waar Mortlach, maar als je smiddags om 3 uur nietsvermoedend boodschappen loopt te doen of je staat op datzelfde tijdstip maar dan snachts, half bezopen te lallen in een volle kroeg, met een uitdagende houding, vind ik toch wel verschil uitmaken, als is geweld wat mij betreft niet goed te praten.
Dus zou het ook geen verschil moeten maken, want anders ben je dus bezig het in ieder geval deels goed te praten. In de praktijk is dat helaas wel zo, maar daar moeten we de schouders niet bij ophalen en zeggen 'ach, dat is nu eenmaal zo.' ZELFS als je half bezopen en lallend uit een kroeg komt, heb je recht op veiligheid in dit land. ZELFS met een uitdagende houding. De ander moet dan gewoon op dat moment de betere persoon zijn en weglopen.
Waar de wijn (of bier) is in de man, is de wijsheid in de kan. Die is er niet! Bij velen niet.
Ik ken verschillende zachtaardige mannen, die behoorlijk vervelend zijn als er een metertje bier in zit
Die mensen zouden dan beter moeten weten en op tijd moeten stoppen met drinken. Drank is NOOIT een excuus voor wat dan ook. Je bent nog altijd zelf degene die zichzelf volgiet, dan moet je ook de gevolgen van je gedrag in beschonken toestand dragen.