mealybug schreef:Als je goed leest, zie je dat ik het SCHANDALIG vind.
maar dat is niet genoeg natuurlijk.
Het is in feite nooit genoeg.
Dat is de trend van deze tijd.
Net als dat velen zich dan excuseren:''ach die dopersen, heksen, pestlijders en kruidenvrouwtjes van destijds die door de kerkelijke macht werden omgebracht, dat was nu eenmaal zo in die tijd''.
Het is altijd 'grappig' om te zien hoe de mensen die zulke voorvechters zijn van tolerantie zich zo intolerant opstellen.
Niet gaan wrijven in een vlek, daar wordt het niet mooier van.
Als je het bij het woord "schandalig" had gehouden, ook in de eerste aanzet, dan was ik niet in de pen geklommen. Het is al dat andere waar ik over val. En ja hoor, het woord schandalig wàs genoeg geweest. Zo onverzadigbaar ben ik niet.
Het 'ach, tja...context...' heb je mij niet in de mond horen nemen. Dat was juist je eigen toonzetting.
En ja ik ben in jouw definitie intolerant tegen mensen in een samenleving die graag willen dat we het één en ander relativeren. Dat bevorderd namelijk tolerantie, dat in tegenstelling tot het relativeren van homogeweld. Ik zeg bewust; gezien vanuit jouw definitie want ik blijf het apart vinden dat je oproept tot het relativeren van homogeweld om vervolgens in één adem aan te geven dat je vind dat tolerantie voor hetgeen je schrijft ver te zoeken is. Iemand die flamboyant homo is (dat is overigens een aanname van je) moet kunnen rekenen op een portie klappen; c'est la vie, er zijn ergere dingen. Maar een opmerking van een discussiepartner is overbodige agressieve intolerantie. Ik zou zeggen, sleutel eens aan de balans...