Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Dippie » 10 apr 2013 16:13

schelpje3 schreef:Jep ik ben inmiddels een ouwe geit hoor :lol: maar zie er wel jonger uit :wink:

Je zal inderdaad niet veel schelen met mn moeder :P
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 apr 2013 16:15

Evelien schreef:Dan is jouw zoon een uitzondering.

Maar er zijn vele gevallen dat een AB kuur een enorme aanslag is op je lichaam dus ook op je gebit en darmflora. Dus een fabeltje is het niet.

Er zijn ziektes waarbij het chronisch gebruik van a.b. onontbeerlijk/noodzakelijk is. Deze mensen lopen echt niet allemaal met plastic tandjes hoor :D
Laatst gewijzigd door schelpje3 op 10 apr 2013 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 apr 2013 16:16

Dippie schreef:
Je zal inderdaad niet veel schelen met mn moeder :P

Heeeyyy schat, zit jij ook op dit forum? hysterisch-smile

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 apr 2013 16:23

schelpje3 schreef:Er zijn ziektes waarbij het chronisch gebruik van a.b. onontbeerlijk/noodzakelijk is. Deze mensen lopen echt niet allemaal met plastic tandjes hoor :D

Dat zeg ik ook helemaal niet.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 apr 2013 18:37

Alledrie onze kinderen hebben een redelijk 'pittig' karakter (komt oa door hun achtergrond). Maar de jongste dochter spant de kroon. Als er tegenwoordig iets gebeurt waar ze niet blij mee is, begint ze met haar hoofd tegen dingen aan te bonzen. Ze heeft 2 blauwe plekken op haar hoofd en vanavond kreeg ze er zelfs een bloedneus door. Wat zouden jullie doen? Dit gedrag negeren? Haar haar gang laten gaan en denken ;als het pijn doet stopt ze vanzelf'? Of gewoon altijd haar zin geven ;-) :P?

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 10 apr 2013 18:59

@ lauraC; er stond een artikel hierover op refdag. Misschien heb je hier wat aan?

http://www.refdag.nl/achtergrond/onderw ... d_1_729603

Lastig hoor!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 apr 2013 19:33

Oei, lastig Laura! Ik zou ze geloof ik wel even 'veilig stellen', dus even zo neerzetten dat ze niet zoveel risico loopt op verwondingen, en dan proberen te negeren, voor zover dat lukt 8-[ Of misschien bij zulk gedrag altijd even op een vast plekje zetten om 'af te koelen'? Dat heeft hier bij Sylke wel geholpen (die kreeg driftbuien als ze haar zin niet kreeg); gewoon iedere keer even op de trap en er verder geen aandacht aan schenken. Inmiddels gaat dat gelukkig een stuk beter.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 apr 2013 19:36

Ze doet het ook op de grond. En die bloedneus kreeg ze toen ik haar even in haar bedje zette, zodat ik haar zus uit bad kon halen....Ze kijkt je ook echt aan voordat ze het doet, om te kijken of je kijkt. Ik vind het enorm moeilijk hoor. Ze is nog maar 13 maanden, dat belooft nog wat voor de toekomst ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 apr 2013 20:47

kan je haar niet op de rug knopen? voor een stukje veiligheid oid? voor haar zelf.. maar ook voor haar veiligheid en vertrouwen oid? Moeilijk en verdrietig hoor. Bij m twee keer voor gekomen dat hij het deed opgepakt en niet meer op de grond gezet.

Hier gister met j naar de huisarts geweest was volgens hem niks aan de hand, was een waarnemer. Vandaag moest ikzelf, na een verschrikkelijke nacht met ontzettend hoesten ed en een gevoel die mij zei dat het niet goed was, haar meegenomen en opnieuw laten luisteren. Heeft dat arme kind een fikse longonsteking onderin haar longen. Behoorlijk al... t kind is giga ziek! De eigen huisarts ging direct contact opnemen met de waarnemer!
Meeste baal ik nog dat ik haar s middags met een sinasprilnaar school heb laten gaan, omdat er toch niks aan de hand was.... volgens hem....

Hopelijk knap ze snel op, hij heeft een kuur voorgeschreven en volgens hem moeten we morgenmiddag duidelijk verbetering zien.

Pfff... moedergevoel.. zo blijkt maar weer.....altijd volgen!!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 apr 2013 21:13

Dippie schreef:Ha meiden, een beetje off topique-smile , maar ik ben begonnen met het verkopen van Baby- en kinderkleding. Nu alleen nog even via Facebook, maar hoop ook een webshop te gaan starten, maar hier komt wat meer bij kijken :-) Dus voor degenen die facebook hebben, neem alvast een kijkje op https://www.facebook.com/pages/IKKUH-Ba ... 6239764077 en like en deel de pagina als je wil :mrgreen:

Hehe, leuke kleertjes, heel schattig.

Wat mij gelijk opviel, als je de pagina opent zie je gelijk de 'regels'. Ik zo het wat gastvrijer maken als ik jou was :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 apr 2013 07:29

@ laura Hier heeft de jongste ook wel forse drifbuien waar hij in bleef hangen. Tegenwoordig snapt hij meer en kan hij naar de gang om af te koelen, maar eerder pakte ik hem stevig beet en hield hem tegen mij aan totdat hij rustig werd. Dat duurde soms even, maar werkte wel. En ik denk dat met name met jouw meiden die veiligheid bieden op dit moment erg belangrijk is. Als ze iets ouder zijn kan je dingen uitleggen en er consequenties aan verbinden.

En pittige kinderen brengen gewoon wat leven in de brouwerij :D . Hier ook geen dociele kinderen, soms erg lastig, maar ook wel erg leuk. Mijn zwager en schoonzus vonden hun zoon ook erg pittig. Wij waren een weekend bij hen en vonden hem eigenlijk een mak schaap in vergelijking met onze 3 musketiers. Na het weekend begrepen ze wel precies wat wij bedoelden.

@ ppm beterschap met Julia! Arm kind.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 11 apr 2013 20:09

@Laura: hier hetzelfde verhaal... Ik heb sinds een paar maanden een meisje in huis, net zo oud als jouw meiden denk ik. Tot 11 mnd bij d'r ouders gewoond, maar daar verwaarloosd, inmiddels weer een beetje op krachten gekomen en de wereld aan het ontdekken, maar ook van dat nare gedrag af en toe. Bonken met d'r hoofd tegen de kinderstoel, heel hard op d'r hoofd slaan, aan d'r haren trekken etc. En inderdaad, ze kijkt me eerst aan voordat ze wat gaat doen, dan komt er een grijns en dan begint het.

Ik negeer het in het begin, pas als het heel erg wordt, dan haal ik haar eruit. Hier is het ook wel vooral om aandacht te vragen, dus ik probeer zoveel mogelijk positieve aandacht te geven als ze lekker lief bezig is, hopelijk heeft dat op lange termijn meer effect.

Maar 't is een naar gezicht, niks an.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 11 apr 2013 22:01

He Saskia, dat is weer een tijdje geleden. Jij schreef eerst toch ook een soort van blog op RW? Hou je dat nog steeds bij?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 12 apr 2013 20:00

Nou, het is inderdaad een tijd geleden, ik heb een beetje RW-stilte gehouden, maar lees sinds kort weer een beetje mee. En ja, nou doe ik zowaar een beetje mee met RW-kids... :-)

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 16 apr 2013 07:56

LauraC schreef:Ze doet het ook op de grond. En die bloedneus kreeg ze toen ik haar even in haar bedje zette, zodat ik haar zus uit bad kon halen....Ze kijkt je ook echt aan voordat ze het doet, om te kijken of je kijkt. Ik vind het enorm moeilijk hoor. Ze is nog maar 13 maanden, dat belooft nog wat voor de toekomst ;)

Kan meevallen hoor... hier een zoon die tot 1,5/ 2jaar echt pittig was (ook dat gedrag, erg driftig enz.). En het is nu zo heerlijk, makkelijk kind.
Op die leeftijd is het vaak echt onmacht, frustratie, alleen voelen, bangheid, onbegrepen voelen enz.
Ik heb eigenlijk geen tips, behalve zelf rustig blijven, er zijn voor haar, alles uitleggen (ook al snapt ze lang niet alles), benoemen wat niet mag en dan lekker bij je nemen tot ze rustig is. Bij het ouder worden kun je steeds iets meer gedragsmatig gaan aanpakken.

Terug naar “Archief”