Hij geeft toch ook aan waarom hij dat niet voldoende bewijs vindt. Als de vervulling van die profetieën uit hetzelfde boek komt als de profetieën zelf, dan is dat inderdaad minder sterk bewijs dan jij doet voorkomen. Misschien kan je erover nadenken welke profetieën zijn uitgekomen waarvan de bewijs van die vervulling niet alleen in de bijbel te vinden is. Of misschien kan je argumenten bedenken waaruit blijkt dat de bijbel een betrouwbare bron is. Hierover denk je vaak alleen maar na als je met een ongelovige in discussie gaat, omdat christenen allang hebben aangenomen dat de bijbel een betrouwbare bron is. Het is dus duidelijk een leerzaam proces. Daarbij is het toch niet alleen maar zinvol als je iemand direct overtuigd? Het feit dat God wil dat je een 'getuige' bent betekent niet dat God verwacht dat je alleen getuigd tegen mensen die in je getuigenis geloven...
De vervulling van die profetie staat niet in de Bijbel, (dat de Joden op schepen terug werden gevoerd naar Egypte) het is een geschiedkundig feit.
Wat betreft andere profetieen:
Ik heb al verwezen naar het boek Daniël, die o.a. de 4 wereldrijken voorzegt: Het Babylonische Rijk (dat er toen was ) het Rijk van de Meden en de Perzen, het Grieks Macedonische rijk, het rijk van Alexander de Grote enz Lees Daniël 2 maar na. Ook ander profeten zijn zinvol om hierop na te slaan.
De Bijbel staat vol met profetieen die zijn vervuld of nog vervuld zullen worden, (profetieen aangaande de Messias bijvoorbeeld) maar als men alles wegwuift omdat men de Bijbel niet wil geloven, staat men daar vrij in. Ik kan mijn tijd niet verder besteden aan dit (zinloze) topic. Zeker moet men getuigen tegenover mensen die (nog) niet geloven, maar ik ga mijn tijd niet verdoen aan mensen die zich cynisch willen opstellen of niet werkelijk geinteresseerd zijn. (Hand 13:51)
Mijn eerste drijfveer hier op refoweb te zijn, is discussie met medegelovigen, niet evangeliseren naar ongelovigen.