Dag Teus, ik was verrast om persoonlijk aangesproken te worden, en omdat jij die moeite nam, zal ik er dan ook op antwoorden. In een privébericht hoeft niet voor mij, ik heb niets te zeggen dat niet in het openbaar kan.
Teus schreef:Je weet dat er een God is, wellicht een heel klein beetje in je achterhoofd, heel stiekem, moet je bekennen dat er een God is.
Ik heb zonet m'n achterhoofd erop nageslagen, maar nee, geen god te bespeuren. Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik "weet dat er een God is", maar ik kan je bij deze verzekeren dat je je vergist.
Teus schreef:Als je voor 100% zegt dat je het niet geloofd, weet ik dat je liegt. Sorry dat het hard klinkt maar ik geloof wel in God en uiteraard ook zijn Woord, de Bijbel. Die zegt dat ieder mens een ingeschapen Godskennis heeft.
Okee, ik ben dus volgens jou een leugenaar, omdat ik niet geloof in het denkbeeldige vriendje waarvan jij beslist hebt dat ik er stiekem wél in geloof. Zo is het makkelijk discussiëren, natuurlijk: "ik zeg iets over jou, en als je het ontkent, lieg je". Mijn loutere feitelijke vaststelling dat jouw "ingeschapen Godskennis" bij mij niet aanwezig is, ontkracht meteen het bestaan van zo'n universele "ingeschapen Godskennis".
Stel dat ik tegen jou zou zeggen: "jij kan vliegen, en diep vanbinnen wéét je dat je kan vliegen, en als je het ontkent, dan lieg je, want ik wéét dat het waar is" - zou jij dat dan onzin vinden? Ik vermoed van wel. Dan weet je meteen ook hoe ik denk over jouw bewering over mijn zogenaamde "godskennis".
Teus schreef:Ook weet ik voor 100% zeker, als je je niet tot God bekeerd je in de hel terecht komt en daar altijd aan dit schrijven terug zal denken en ook aan de gesprekken op dit forum met anderen gevoerd. Het zal je voor altijd, voor eeuwig, het houd nooit meer op hoor!, in de oren klinken en zeggen "had ik maar, had ik maar".
God geeft je nog de tijd man, zoek Hem, hij staat op je te wachten.
Dat klinkt allemaal behoorlijk dramatisch, en als het wààr zou zijn, zou het best erg zijn! Gelukkig weet ik dat de hel gewoon een verzinsel is om mensen door indoctrinatie met angst in het gareel te doen lopen, en hun gedrag te beïnvloeden, en sta ik sterk genoeg in mijn schoenen om dat soort verzinsels géén vat op me te laten krijgen. Ik vind het wel zielig voor die talloze mensen die wél gebukt gaan onder dit soort bangmakerij, maar het staat hen vrij te geloven wat ze willen...
Teus schreef:Wellicht denk je waarom zou ik het doen, dan zeg ik op mijn beurt waarom zou je het niet doen. je bent al verloren en het kan alleen maar beter worden. Ik weet heel zeker dat je er nooit spijt van krijgt en je zult er nooit minder van worden.
Hier grijp ik graag even terug naar mijn bewering dat jij kan vliegen. Ga eens op het dak van een flatgebouw staan en fladder naar beneden... waarom zou je 't niet doen? Ik weet héél zeker dat jij kan vliegen, en dat je er dus nooit spijt van krijgt, vliegen is fantastisch leuk! Nooit meer in de file, om maar één voordeel te noemen....
"Toch maar niet", hoor ik je denken...? Dan heb je meteen ook mijn antwoord op jouw vraag.
Teus schreef:Wim, ik schrijf je dit niet om negatief te doen maar omdat ik met je begaan ben en dat het een geweldig leven is met God, een relatie te hebben met de Heere Jezus en gun je het ook zo graag.
Ik kan je een leven zónder religieus zelfbedrog éven warm aanbevelen, Teus... en dat meen ik! Ik gun het je van ganser harte...
Teus schreef:Zal voor je bidden.
Prima, doe dat. Ik zal een kopje koffie voor je drinken. Heeft even weinig effect, maar ik heb er wel zin in.