Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Sophie77 » 04 apr 2013 12:15

Leuk jurkje idd, voor een leuk prijsje!

Wij hebben gevlogen met 2 kinderen, toen ruim 3 en 1,5 jaar, ik was 3 maanden zwanger (en nog volop aan het spugen :wink:). Niet echt een handige timing dus. De oudste had een eigen stoel, de jongste zat op schoot. De vlucht duurde ong. 9,5 uur.
Wij hadden idd ook wat kleine cadeautjes, voorleesboeken/tijdschriften etc. meegenomen en het e.e.a. om te snoepen. Geslapen hebben ze bijna niet, maar ik kan me niet herinneren dat het heel heftig was. De jetlag in de weken erna was veel heftiger :mrgreen: ...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 apr 2013 12:54

@ liefie, ik denk dat wij dan dezelfde jurkjes bedoelen, leuk zijn die hè? ik heb ze voor een bruiloft gekocht. maar waar haal jij die dan? want bij jullie zit dan ook geen 'hier' in de buurt?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 04 apr 2013 13:17

Vliegen met de kids... 3 uur is goed te doen, zelfs met een druktemaker;-) Af en toe zul je het ff benauwd hebben, zeker als hij bij jullie op schoot moet. Echt hopen dat het vliegtuig niet te vol is. Maar het scheelt vooral als je zelf relaxt bent. Want als je je gaat frustreren worden ze vaak nog drukker (hier dochterlief tenminste).
Ze moeten zich gewoon gedragen, mogen best praten enz.. Want als mensen echt voor hun rust in het vliegtuig gaan moeten ze maar een klasse hoger boeken denk ik maar zo.
En inderdaad af en toe even lopen. Als je geluk hebt, heb je aardige buren die met hem kletsen en nog meer geluk een kindje om mee te spelen :D

Sparen: Doen wij ook. Dan kunnen ze als ze 17 zijn hun rijbewijs betalen en hun studie betalen. Zeker omdat ze dan geen studiefinanciering meer krijgen is het belangrijk om een goede basis te hebben. Dan heb je misschien niet zomaar 10.000 liggen en als je iedere maand spaart valt het minder op. En ik zou ook niet graag voor ze willen dat ze een mega lening moeten afsluiten voor hun studie. Want het is de vraag wat de overheid over 10 jaar met die 'lage studentenrente' doet

En idd, begin je bij 1, dan moet je het bij allemaal doen. Gewoon goed bijhouden. Wordt het teveel, dan ga je lager zitten. Stel dat je de eerste 3 jaar 50 per maand doet, en dan over zou gaan op 10 euro, dan doe je toch ieder kind de eerste 3 jaar 50 enz..

Ik ga hier nog niet met zakgeld beginnen. Ze is nu 4, haar vriendinnetjes van 6 krijgen vanaf de 6e verjaardag 50 cent. 20 sparen, 10 goed doel en 20 voor henzelf.
Ik denk dat ik ook zoiets zal doen.
Las iets terug over dat gezamenlijke goede doel, per jaar te bepalen. Dat ga ik echt even in mijn achterhoofd houden!
Time flies when you have none!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 apr 2013 13:36

Vpk Bij ons is het van de Ven die het verkoopt ik weet ook dat het in Utrecht Brouwers mode is die het verkoopt. En je hebt ook Tuunte die het verkoopt (zit volgens mij meer in het noorden van het land)
Welke kleur heb jij genomen? Ik de donkerblauwe zag ze ook in het wit en rood hangen.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 04 apr 2013 18:03

Even iets heel anders, Binnenkort zal er een vriendinnetje van J overlijden, hoe pakken we dit het beste aan?
Iemand ervaring (hopelijk niet)?
Hij weet dat ze ziek is ( kanker ) en dat ze gaat overlijden maar hoe/wat dan ?!
Hij is nu 3,5 en best bijdehand maar hoeveel kan een peuter hebben?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 apr 2013 20:08

Wat heftig Petra...
Ik denk dat het volledig afhangt van hoe J dan reageert. Lijkt me lastig in te schatten van te voren.
Op de website van het KWF staan ook wat tips.

Sterkte in elk geval..!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 apr 2013 20:19

Wat erg petra!
Ik denk dat ik het gewoon uit zou leggen dat iemand zou sterven en dat iemand erg ziek is. Toen vorig jaar mijn schoonvader naar een verpleeghuis moest hebben wij ook de situatie helemaal uitgelegd en er veel met ze over gesproken. Dat was toen volkomen helder voor ze. Kinderen stellen hele eerlijke vragen en zijn ook vaak heel open over de dood en ziekte. Ik vind openheid altijd het beste in dat soort moeilijke dingen.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 04 apr 2013 20:23

Daar zijn ook voorleesboekje voor maar ik weet niet precies of dat ook al voor zo jong is. Sterkte!! Dat raakt je als ouders ook diep.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 apr 2013 21:15

@ petra: zie pb

liefie schreef:Vpk Bij ons is het van de Ven die het verkoopt ik weet ook dat het in Utrecht Brouwers mode is die het verkoopt. En je hebt ook Tuunte die het verkoopt (zit volgens mij meer in het noorden van het land)
Welke kleur heb jij genomen? Ik de donkerblauwe zag ze ook in het wit en rood hangen.

ah, ik dacht dat persifal echt het merk van 'hier' was. leuke kleren zijn dat ja!
ik heb voor ze allebei een witte. heb de anderen ook gezien, vind donkerblauw ook altijd erg mooi maar vooral E heeft al zoveel db... het staat altijd zo lief.
wou nu proberen nog iets van een vestje/jasje erop maar misschien wordt dat uiteindelijk ook nog wel db.. :wink:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 apr 2013 07:57

Petra, eerlijk zijn is het beste denk ik. Dat het kindje ziek is en gaat overlijden.
Jurian heeft er een tijdje veel vragen over gesteld toen hij een lijkauto had gezien. En voor hem is het heel helder allemaal: oude mensen sterven, jongere mensen kunnen ziek worden en sterven, maar als mijn oma of zijn opa's, oma's, vader, moeder of hij zelf zou sterven, dan is dat eigenlijk helemaal niet zo heel erg, want dan gaan ze naar de Heere God in de hemel, en daar is het nog veel leuker en mooier dan hier.
Hij kan het zo in 1 adem vertellen. Hoe het zal zijn als er echt zoiets gebeurd weet ik natuurlijk niet (tja, mijn oma zal waarschijnlijk niet zo lang meer leven, die is al zo oud, maar daar hebben we niet echt een hele goede band mee, dus dan is het wel anders)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 05 apr 2013 08:03

Dank voor de reactie's

Het is vreselijk moeilijk zo'n lief mooi meisje van ruim 1,5 en dan weten dat het gaat sterven.

Hij weet idd al best veel, maar ik bedoel meer op in de kist laten kijken, begrafenis ed
Het vertellen/uitleggen is moeilijk maar dat lukt wel.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 05 apr 2013 09:44

Wat erg, zo'n klein meisje.
Onze zoon vond het vooral interessant , een kist, dat daarin iemand lag wist hij wel en vond het heel 'normaal'. Ik denk dat je het gewoon moet vertellen wat hij kan verwachten en je niet gaan ergeren als hij bij het kijken andere dingen (koeling, de kist die ergens op staat enz.) interessant vindt. Wou je hem ook mee naar de begrafenis nemen?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 apr 2013 10:48

Wat verschrikkelijk petra... krijg al kippenvel als ik het alleen nog maar lees.
Sterkte ook voor jullie!

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 05 apr 2013 12:57

O wat afschuwelijk Petra! Krijg inderdaad ook kippenvel als ik het lees...
Ik zou gewoon eerlijk uitleggen wat er gaat gebeuren en welke emoties hij kan verwachten. En vooral ook aangeven dat hij best verdrietig/boos of wat dan ook mag zijn, dat hoort erbij... Lijkt me vreselijk moeilijk en confronterend zoiets! In onze familie is op dit moment een kindje met leukemie, 5 jaar, dat vind ik al zo moeilijk en heftig. Laat staan als je dan weet dat zo'n kindje binnen afzienbare tijd zal gaan overlijden! Heel veel sterkte toegewenst hoor!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 apr 2013 11:03

Wat vreselijk, Petra... Sterkte!

Het tandje trekken is heel goed gegaan. Ze was zo dapper!
Heeft keurig stil gelegen, terwijl ik bijna flauwviel. :puh:
Over een maandje kijken hoe het met de andere twee tanden is.

Bij de V&D (webshop) hebben ze dit weekend nog veel korting,
heb net lekker veel kinderkleren besteld, voor weinig.

Terug naar “Archief”