Vliegen met de kids... 3 uur is goed te doen, zelfs met een druktemaker;-) Af en toe zul je het ff benauwd hebben, zeker als hij bij jullie op schoot moet. Echt hopen dat het vliegtuig niet te vol is. Maar het scheelt vooral als je zelf relaxt bent. Want als je je gaat frustreren worden ze vaak nog drukker (hier dochterlief tenminste).
Ze moeten zich gewoon gedragen, mogen best praten enz.. Want als mensen echt voor hun rust in het vliegtuig gaan moeten ze maar een klasse hoger boeken denk ik maar zo.
En inderdaad af en toe even lopen. Als je geluk hebt, heb je aardige buren die met hem kletsen en nog meer geluk een kindje om mee te spelen
Sparen: Doen wij ook. Dan kunnen ze als ze 17 zijn hun rijbewijs betalen en hun studie betalen. Zeker omdat ze dan geen studiefinanciering meer krijgen is het belangrijk om een goede basis te hebben. Dan heb je misschien niet zomaar 10.000 liggen en als je iedere maand spaart valt het minder op. En ik zou ook niet graag voor ze willen dat ze een mega lening moeten afsluiten voor hun studie. Want het is de vraag wat de overheid over 10 jaar met die 'lage studentenrente' doet
En idd, begin je bij 1, dan moet je het bij allemaal doen. Gewoon goed bijhouden. Wordt het teveel, dan ga je lager zitten. Stel dat je de eerste 3 jaar 50 per maand doet, en dan over zou gaan op 10 euro, dan doe je toch ieder kind de eerste 3 jaar 50 enz..
Ik ga hier nog niet met zakgeld beginnen. Ze is nu 4, haar vriendinnetjes van 6 krijgen vanaf de 6e verjaardag 50 cent. 20 sparen, 10 goed doel en 20 voor henzelf.
Ik denk dat ik ook zoiets zal doen.
Las iets terug over dat gezamenlijke goede doel, per jaar te bepalen. Dat ga ik echt even in mijn achterhoofd houden!