Teus schreef:Je weet dat er een God is, wellicht een heel klein beetje in je achterhoofd, heel stiekem, moet je bekennen dat er een God is. Als je voor 100% zegt dat je het niet geloofd, weet ik dat je liegt.
Wauw, kan het nog denigrerender? Ik breek even in, maar ik hoef zeer zeker niet te bekennen dat ik een heel klein beetje weet dat er een God is. En dankjewel voor het serieus nemen van mijn overtuiging.
Als je niet gelooft wat ik geloof, ben je een leugenaar. Zo, zullen we daar dan nu een goed gesprek over voeren...?
Sorry dat het hard klinkt maar ik geloof wel in God en uiteraard ook zijn Woord, de Bijbel. Die zegt dat ieder mens een ingeschapen Godskennis heeft.
Nou en?
Ook weet ik voor 100% zeker, als je je niet tot God bekeerd je in de hel terecht komt en daar altijd aan dit schrijven terug zal denken en ook aan de gesprekken op dit forum met anderen gevoerd. Het zal je voor altijd, voor eeuwig, het houd nooit meer op hoor!, in de oren klinken en zeggen "had ik maar, had ik maar".
Hoera, de stok om mee te slaan is terug in al zijn glorie. En allemaal om wat? Om wat meer sociale controle te kunnen uitoefenen... Treurig.
dan zeg ik op mijn beurt waarom zou je het niet doen. je bent al verloren en het kan alleen maar beter worden.
Omdat ik niet denk dat het volgen van religieuze richtlijnen uit de Bronstijd zaken beter maken. Ik kan prima mijn eigen beslissingen nemen en daar heb ik geen mensen voor nodig die een op bepaalde gebieden behoorlijk achterhaald boek voor me interpreteren.
Ik weet heel zeker dat je er nooit spijt van krijgt en je zult er nooit minder van worden.
O, nou, als JIJ het zeker weet, dan zal het wel...
Kom privé als je er meer over wilt praten.
Je bedoelt: als je me een betere kans wilt geven je te overtuigen?