Lock&Stock schreef:Tja, dat heb je in een vrije maatschappij he, dan hoor je soms dingen die je tegen de borst stoten. Dat heb ik ook dagelijks als ik kindjes van 5 met een hoofddoek zie rondlopen, De bond tegen het vloeken posters op het station zie hangen, het "Jesus Leeft" bord op dat gebouw tegenover Amsterdam CS moet lezen of bemoeizieke Christenen zie protesteren tegen het homohuwelijk. Ik vind dat respectloos naar de vrije wil en de menselijkheid in het algemeen.
Maar tegelijkertijd ben ik dankbaar voor het feit dat ik in een vrije maatschappij leef. Dat ik dan dagelijks geconfronteerd wordt met bemoeizieke gelovigen neem ik met liefde op de koop toe, zou je ook eens moeten proberen!
Al begrijp ik dat dat moeilijk is, mijn ervaring is dat gelovigen een soort monopolie positie willen hebben op "beledigd-zijn". Zij mogen van alles zeggen over iedereen, homo's, ongelovigen, andersgelovigen. Maar wee je gebeente als je aangeeft dat je niet overtuigd van het bestaan van hun God, dan is ineens de wereld te klein.
En maar niet begrijpen waarom mensen Christenen soms hypocriet vinden..........
Over bemoeiziek gesproken als je hier zit

De pot verwijt de ketel, iedereen maakt zich hier schuldig aan bemoeizucht.
Als je alleen maar op een christelijk forum bent, dan kan het lijken dat gelovigen de monopolie op beledigd zijn willen hebben, maar dan moet je ook eens andere fora proberen...
En dat er ruimte is voor het ontkennen van Gods bestaan, is volgens mij automatisch bewezen door het feit dat jij op deze site kunt posten. Dat is nog eens tolerantie: meningen toelaten waar je het compleet niet mee eens bent. Kun je moeilijk ontkennen...