Schoonheidsideaal en schoon voor God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mar 2004 15:56

meschianza schreef:Ik heb een paar meiden in mijn klas, met de perfecte lijn, wuivende blonde haren, heel veel en dure kleding en een absurde aandacht voor hun uiterlijk. Ze hebben altijd de aandacht. ondanks het feit dat ik ze nog nooit iets heb horen zeggen wat de moeite waard is. Maar zoveel jongens hangen aan hun lippen. (zegt dan ook iets over de intelligentie van die jongens uiteraard) daarnaast heb ik nog meer meiden in de klas, gewoon toffe meiden, die boeiende dingen te vertellen hebben, inhoudsvol zijn, geintresseerd zijn in anderen.Voor wie het uiterlijk minder belangrijk is. Maar zij hebben veel minder aandacht. Ze hebben dan ook niet zo'n arrogante grote mond.

Op wat voor school zit jij dan? Bij mij op school zie je meestal toch wel dat meisjes die weinig anders te melden hebben dan dat ze zo lekker zouden zijn niet echt de meeste aandacht krijgen.

Hallo mensen, wat zien jullie er goed uit vandaag!!!

Heeeee Aragorn, leuke broek!
Heeeee Johanne, wat zit je haar leuk!

Dankje, dankje.
Heeeee meschianza, lekker kontje! :mrgreen:

Door bewust zulke dingen te gaan zeggen geef je eigenlijk alsnog toe aan de schoonheids-hype, alleen is het misschien iets geforceerder...

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 mar 2004 15:56

Hee babba, wat zie jer bijzonder uit vandaag, :D

hee kurtyo, wat zit je haar grappig :mrgreen:
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 03 mar 2004 15:58

wat lach je lief :-P
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 mar 2004 15:58

Hoe weet jiiiiijjjj dat nou ? :P

DireStraits
Mineur
Mineur

Berichtdoor DireStraits » 03 mar 2004 16:36

Aragorn schreef:O bedoel je dat. Nee, je mag ook gewoon wat steviger zijn zonder dat je duidelijk afgetekende spieren ziet. En inderdaad zijn heel erg gespierde meisjes ook iets minder mooi, maar een bepaalde atletische gespierdheid hoeft niet lelijk te zijn. (en dus wederom: alles met mate :wink: )

Inderdaad.
Ik heb het geluk om hobbymatig een flink deel van mijn tijd te verkeren in zulk gezelschap en ik moet eerlijk zeggen dat het nog niet verveelt :mrgreen:
Voor alle duidelijkheid: ik maak nog altijd het onderscheid tussen liefde en 'just lookin' 8)
Hoewel in dit geval het uiterlijk wel een afspiegeling is van het karakter en voor mij zwaar kan meewegen in de partnerkeuze (mooi woord blijft dat toch). Als sporter val je toch eerder op meisjes die ook hun interesse of beroep in die richting hebben. Dus is het uiterlijk (gespierd, bruin, fit e.d.) van belang, niet uitsluitend vanwege dat uiterlijk, maar ook vanwege de vermoedelijk bijbehorende interesses en bezigheden.

Ter ondersteuning van dit verhaal: mijn vorige vriendin was absoluut niet sportief :mrgreen:
The proof of the pudding is in the eating.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 04 mar 2004 11:59

... 1 ding is zeker: je zult mij nooit hartje zomer op een strand aantreffen: teen-aan teen, rug-aan rug. Het is puur apie's kijken en je word allemaal ontleed... :(

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 04 mar 2004 12:31

Dat vind ik wel weer grappig. (Vroeger met vrienden, hadden we van die jurybordjes bij; met cijfers. Gingen we vrouwen cijferen :mrgreen:)

Maar over het algemeen, ik ben niet kieskeurig of wat dan ook.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 04 mar 2004 12:54

Haj!

Het enige wat ik hier nog over wil zeggen...
Probeer je eigen lichaam te accepteren! Je hebt het gekregen van God!
Als je je lichaam accepteert, hoef je je daar niet meer druk over te maken en kan je je dieper richten op een ander. Je bent dan niet meer zo bezig met jezelf, met je lichaam, als je jezelf aanvaard hebt.
Het maakt je ook tevredener tot God. Je mag er zijn! God heeft jou zo geschapen!

Het is echt niet zo dat je dan nooit meer ontevreden bent met je uiterlijk/lichaam/etc. Maar als je elke dag tegen jezelf zegt dat je goed bent zoals je bent, kan dat een hele hoop ellende besparen. Probeer maar!

kHerken veel in deze verhalen... Ook dat je bij echte vrienden jezelf kan zijn en dat het niet uitmaakt hoe je eruit ziet. Karakter en diepgang is veel belangrijker!

groetjes!!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 04 mar 2004 13:13

Acceptatie is moeilijk.. Natuurlijk probeer ik mezelf te accepteren en het is niet zo dat ik gek wordt van mijn uiterlijk, helemaal niet. Maar ik ben wel erg onzeker...

joris

Berichtdoor joris » 04 mar 2004 13:51

Jezus wist ook precies wie Hij was. Waarom wij dan niet?

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 04 mar 2004 13:53

Beste Kurtyo,

Acceptatie is heel moeilijk!!
Helpt het je niet om tegen jezelf te zeggen dat JIJ dit bent en dat jij zo GOED bent?!!!

Heb je vrienden? Kan je aan hen vragen hoe jij overkomt?
Je kan ook boeken lezen over zelfvertrouwen, je houding, etc. Kan heel verhelderend zijn!

kBen ook niet de zekerste.... :oops: Maar door mijn omgeving met goede vrienden, krijg ik toch meer zelfaanvaarding zegmaar. Praat erover zou ik zeggen!

Wat ook kan helpen is COMPLIMENTEN aan anderen geven. Dat maakt de ander blij, en jij hebt waarschijnlijk een fijn gevoel erbij doordat die ander er leuk op reageert. En hoe meer complimenten jij uitdeelt, hoe vaker JIJ zelf complimenten krijgt. Probeer ze ook 'goed' te ontvangen. Niet te verdoezelen, zoals 'ach, ja vandaag wel' of 'valt wel mee hoor'. Maar gewoon: 'wat leuk dat je dat zegt!', 'dank je wel'.
Heb je hier wat aan?
Ik ken je niet, dus ik weet ook niet goed of dit 'goed' is...

Greetzzz,
mystery

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 04 mar 2004 13:53

Omdat wij Jezus niet zijn?

Nee, ik weet niet wie ik ben...

joris

Berichtdoor joris » 04 mar 2004 13:57

Je weet niet wie je bent. ga daar maar eens over nadenken dan> Beetje inversteren kan nooit kwaad.

Jij bent Kurtyo, een geliefd kind van de Vader, maar beetje eigenwijs. Maar ook jij mag zeggen: de here is mijn herder mij ontbreekt niets.

Wanneer ontbreekt je niets? als de Here je Herder is.
Laatst gewijzigd door joris op 04 mar 2004 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 04 mar 2004 13:59

???

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 04 mar 2004 13:59

Jezus is volmaakt! Wij niet.

Het komt door het perfectionisme. De 'norm' is om perfect te zijn.
Heleboel mensen zijn perfectionistisch. 'Ik ben pas goed als dat en dat'.
Te hoge eisen aan jezelf stellen, kan leiden tot onzekerheid en kromme beelden over jezelf. Tevredenheid is dan ver te zoeken.

Kurtyo, probeer er achter te komen wie jij bent. Dit kan door aan andere mensen (vrienden, familie, ...) te vragen hoe zij jou zien en wat zij een sterk punt van je vinden/ een punt waar je niet zo goed in bent.
Ook voor jezelf kan je dingen opschrijven. Waar ben je goed in? Wat zou je willen kunnen? Is dat realistisch? MOET dat, of leg je jezelf die eis op?

Misschien heb je hier wat aan??

with love,
mystery

Terug naar “Archief”