cornelia77 schreef:Wij zijn hier het tijdperk "eigen laptop" ingegaan. Dat levert weer nieuwe vragen op. Hoe controleer je? Controleer je sowieso, of gaat alles in goed vertrouwen? Mag er onbeperkt gecomputerd worden? En zo niet, hoe spreek je dat dan af?
Hmm...genoeg vragen.
Zijn hier mensen die daar al ervaring in hebben? Of ideeën?
Hoe oud zijn jouw kinderen Cornelia?
En hebben jullie internet met een filter?
Het is verschillend per kind. Het ene kind heeft duidelijk structuur en afspraak nodig, het andere houdt er vanzelf mee op, surft niet naar rare sites. Jij kent je kind(eren) en weet wellicht wat je kunt verwachten.
Ik zou in het begin gewoon een soort afspraak maken, bijv. samen een wekkertje zetten, dat voorkomt achteraf gesteggel over hoe laat het nu ook al weer was.
Als je kinderen nog vrij jong zijn en niet zoveel weten, kun je natuurlijk aan de "geschiedenis" zien waar ze allemaal op gekeken hebben.
Wij hebben een duidelijke afspraak gemaakt: als je betrapt wordt op hele rare sites, waarvan we allemaal weten waar je niet hoort, is het over en uit. Maar dan echt UIT. Let wel op onschuldige sites, waar ze dingen kunnen kopen, dat kon toen al heel snel, zal inmiddels wel wat ingewikkelder gemaakt zijn (hoop ik)
Mijn zoon had per ongeluk een vinkje aangeklikt, waardoor hij aan een duur abonnement vast zat. Hij was toen 13 of 14. Mijn man heeft toen die organisatie gebeld, eerst stribbelden ze tegen, hij had aangeklikt, het was voor minimaal een half jaar bla bla, maar mijn man hield voet bij stuk. Hij heeft nog geen betaalrekening, mijn handtekening heb je niet, dus hoe wil je afschrijven dan? Ik ga het hogerop zoeken want een jong kind kun je niet zomaar iets verkopen zonder de toestemming van zijn ouders.
Na veel gesputter hebben ze toen het abonnement geannuleerd. Laat je niet overrulen!