Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Evelien » 18 mar 2013 21:54

Voor het eerst op het strand.

Afbeelding

En een van ons samen. Gezellig een wandelingetje maken.

Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 mar 2013 13:00

wat een leuk ventje ook al weer evelien!
gaat het goed met hem?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mar 2013 13:54

Met hem gaat het goed. :wink: Hij klimt en klautert overal op. Hij praat enorm veel alleen geen Nederlands :mrgreen: We zijn vanochtend bij het CB geweest en moesten met 4 maanden weer terug komen omdat hij nog geen 3 woordjes kan zeggen. ](*,) We hebben het kunnen rekken tot een half jaar.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 mar 2013 14:17

Wat een leuk ventje!
Vervelend dat je terug moet naar het CB ik ken heel veel kindjes die pas met 2,5/3 jaar gaan praten niets mis mee.

Nina groeit hard de laatste tijd ze is al weer 90cm en weegt nu denk ik net 12 kg binnen kort moeten we volgens mij weer naar het CB. Als alles goed gaat wordt ze over een kleine 2 maanden al weer 2 jaar oud :shock:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 mar 2013 14:33

Leuke foto's evelien!

Hier ook een mannetje dat wenig praat, althans iets verstaanbaars. Al merk ik nu de laatste maand dat er ( eindelijk) wat woordjes uitgaan komen. Hij zegt nu tiektak ( klok) aam ( amen), papa, mama, die en appel en appelb ( appelboom). Volgens mij is de norm met 18 mnd dat ze 5 woordjes moeten zeggen. Wel grappig, ik vond dat altijd zo weinig die 5 woordjes, want de andere twee spraken toen al zinnen, maar liepen niet rond die leeftijd. Hij begrijpt eigenlijk wel alles, want als ik hem een opdrachtje geef, doet hij het precies.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 mar 2013 14:46

Er hoeft natuurlijk niets aan de hand te zijn als een kind nog niet praat, maar het is wel goed dat ze een vinger aan de pols houden. Sylke sprak toen ze 1,5 was nog maar 1 woord: 'nee'. Ze bleek uiteindelijk doof te zijn door vocht achter het trommelvlies. Inmiddels kletst ze ons de oren van het hoofd ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2013 15:12

Wat een heerlijk ventje Evelien, en wat is hij lekker groot, ik denk dat mijn ukkie een stukje kleiner is :)
En dat praten, ach, Frederiek zei tot een maand of anderhalf terug ik denk 5 woorden, maximaal. Ik moest er altijd om lachen, want met hummen en wijzen kwam ze een heel eind, iedereen wist wat ze bedoelde. En toen opeens in 2 weken zei ze zo veel, dat ik me nog steeds verbaas. Ze lijkt zo'n beetje alles te kunnen benoemen. Geen hele zinnen, maar wel erg veel woorden en namen. Dus het kan zomaar opeens komen. Hij doet het gewoon meteen goed straks :D
Maar wat Haai zegt klopt wel, het is niet verkeerd om een vinger aan de pols te houden, ze leren tenslotte van nadoen, en als een kind dat niet verstaat, dan is dat lastig om te leren.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mar 2013 15:53

Er zijn kinderen die pas met 3 jaar gaan praten. Waar hebben we het over. Zoonlief is nog maar maar 1,5 jaar oud. Hij is echt enorm slim. Als je vraagt waar is de bal dan gaat hij echt de bal zoeken.

Hij is nu 84 cm lang. Hoe lang is Frederiek?

En een vinger aan de pols is oke.. maar goed we hebben het niet zo met het CB, ze luisteren niet echt naar ons hebben we het niet idee. En om dan met 4 maanden al weer terug te moeten hebben we ook geen zin in. Over een half jaar vind ik veel beter dan met 4 maanden al weer terug te komen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2013 20:58

Ik heb het thuis meteen eens even opgemeten, en ze is ergens tussen de 81 en 82 cm. Heel nauwkeurig krijg ik het niet, maar een uk dus :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 mar 2013 21:27

Dat is inderdaad klein missf, maar jullie zijn toch ook niet zo lang?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2013 21:34

Nee, 1.65 en 1.70 ofzo, Jurian is wel weer lang, maar die is de uitzondering ;) En eigenlijk vind ik het wel heel schattig, zo'n klein meisje. Mensen schatten haar ook altijd jonger 'ooooh, ze loopt al, wat knap!' Eh...ja, ze wordt in juni al 2 hoor, dus het mag ook wel ;)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 mar 2013 22:59

Ik vind dat praten zo leuk! Ik sta elke dag weer versteld wat hij er bij leert, en in wat voor tempo.
Echt enorm genieten! Vanmiddag haalde ik F op bij de gastouder. Hij deed zelf de deur open, zei 'hoi, mama'.
En vervolgens zei ie 'kom, mama, kom' met bijbehorend gebaar, om aan te geven dat ik mee moest komen. Zo lief!
Echt een smelt momentje ;-)

Hij is de laatste tijd ook weinig gefrustreerd, boos. Heerlijk!

@liefie bizar he... bijna 2 alweer!

Zal F ook eens opmeten, heb geen idee hoe lang hij is. Weet alleen dat hij in heel korte tijd compleet uit al zn kleren (maat 92) en schoenen (maat 25) gegroeid is. Morgen op schoenenjacht ;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mar 2013 09:02

Wow, dan is hij ook een stukje groter denk ik :D Maat 92.
Voor Frederiek koop ik voor de zomer maat 86, maar alles van de winter maat 80 past ze nog, soms shirtjes maat 74 zelfs. En haar laarsjes zijn maat 20, en die passen ook nog best. Wat een verschillen he :D

Fijn dat F minder gefrustreerd is, misschien ook omdat hij meer duidelijk kan maken, dat is zoveel makkelijker voor ze

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 mar 2013 10:59

Ik heb voor de zomer ook veel in maat 92 voor de jongste. Maat 86 past hij nog wel, maar die gok wil ik niet wagen. Voor dochterlief heb ik nu maat 110 en voor de oudste maat 116/122.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 mar 2013 11:18

Ik wil me er niet mee bemoeien, maar het CB is niet verplicht hé... dus als jij niet terug wilt met 4 of 6 maanden, dan mag je dat gewoon zeggen....
ik ga hier namelijk ook alleen wanneer ik zin heb :oops: en dat is niet vaak hoor... dat gezeur wat ze iedere keer weer hebben.... heb er 1 keer wat van gezegd (behoorlijk rot gesprek gehad) toen de jongste net geboren was. Maar nu laten me nu ook gewoon in mn waarde, of in elk geval, ze laten me kiezen wat ik wil. Prima als ik alleen de arts-consulten wil en niet naar de vpk ga. De lichamelijke onderzoeken vind ik wel belangrijk, maar dat geneuzel over niet praten, niet eten, nog steeds volledig bv en weet ik wat, ben ik snel zat :wink:

Ze geven nu tips als ik erom vraag, doen hun werk, onderzoeken hem en daarna ga ik weer.

Goed om het in de gaten te houden, maar hier ook alleen mama, papa, teda (teddy is een beer hier in huis) en verder onverstaanbare taal. En hij begrijpt ook alles, pakt de schoenen, haalt de jassen als ik erom vraag, loopt naar zolder als ik zeg: kom we gaan de was doen etc etc. Geweldig :lol:

Terug naar “Archief”