Sexuele druk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marcohack12345
Verkenner
Verkenner

Sexuele druk

Berichtdoor marcohack12345 » 18 mar 2013 16:49

Ik ben een jongen van 16 jaar. Mensen: en ik heb een probleem.
Ik zal het maar gelijk zeggen: ik word opgewonden van leer. Niet van leer zoals bij sm wordt gebruikt, want ik voel dat dát echt fout is Bijbels gezien, maar gewoon van hele simpele dames leren jasjes. En mensen dragen het in deze tijd heel veel. In de kerk, op school, op me werk. Ik krijg steeds meer fantasieën van mensen die het dragen terwijl het soms echt hele erge refo's zijn in kleding. En het gaat zo ver dat het heel me leven beheerst. Ik denk er heel de dag aan. Maar ik ben ook mezelf niet meer. Vroeger was ik altijd heel stil en rustig en nu heb ik steeds meer woedeaanvallen, concentratieproblemen etc. Ik durf het niet tegen me ouders te vertellen omdat ik denk dat ze het niet zullen begrijpen en omdat ik in een hele 'zware' kerk zit denk ik dat ze het heel raar gaan vinden. Wat moet ik doen? Moet ik het tegen een vertrouwenspersoon zeggen of moet ik een dames leren jasje kopen zodat ik me gevoelens kan beheersen door ze thuis uit te laten? Mensen reageer alsjeblieft want I don't know what to do!!!!!!

maran
Sergeant
Sergeant

Re: Sexuele druk

Berichtdoor maran » 18 mar 2013 16:58

marcohack12345 schreef:Ik ben een jongen van 16 jaar. Mensen: en ik heb een probleem.
Ik zal het maar gelijk zeggen: ik word opgewonden van leer. Niet van leer zoals bij sm wordt gebruikt, want ik voel dat dát echt fout is Bijbels gezien, maar gewoon van hele simpele dames leren jasjes. En mensen dragen het in deze tijd heel veel. In de kerk, op school, op me werk. Ik krijg steeds meer fantasieën van mensen die het dragen terwijl het soms echt hele erge refo's zijn in kleding. En het gaat zo ver dat het heel me leven beheerst. Ik denk er heel de dag aan. Maar ik ben ook mezelf niet meer. Vroeger was ik altijd heel stil en rustig en nu heb ik steeds meer woedeaanvallen, concentratieproblemen etc.

Ik durf het niet tegen me ouders te vertellen omdat ik denk dat ze het niet zullen begrijpen en omdat ik in een hele 'zware' kerk zit denk ik dat ze het heel raar gaan vinden. Wat moet ik doen? Moet ik het tegen een vertrouwenspersoon zeggen of moet ik een dames leren jasje kopen zodat ik me gevoelens kan beheersen door ze thuis uit te laten? Mensen reageer alsjeblieft want I don't know what to do!!!!!!

ik denk dat dat niet zo vreemd is.
je bent in de puberteit en dan komen allerlei gevoelens op je af vanwege je seksuele ontwikkeling.
daar kun je behoorlijk van in de war raken, maar het lijkt me niet iets om je zorgen over te maken.

waar ik me wel zorgen over maak is dat je er thuis niet over durft te praten .
misschien als je een poging waagt valt het wel mee en zul je begrip ontvangen.
en anders misschien met vrienden erover praten of met een vertrouwenspersoon?

je bent vast de enige niet...
tja..dat is helaas ook een nadeel van een "zware" kerk, omdat al gauw alles als zonde wordt gezien.
jammer.

ik wens je veel sterkte toe - en probeer erover te praten en liever niet met iemand uit de kerk.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 18 mar 2013 17:09

maran schreef:ik denk dat dat niet zo vreemd is.
je bent in de puberteit en dan komen allerlei gevoelens op je af vanwege je seksuele ontwikkeling.
daar kun je behoorlijk van in de war raken, maar het lijkt me niet iets om je zorgen over te maken.
Mee eens. We zijn te snel geneigd om van alles 'raar' of 'onzedelijk' te vinden wat met seksualiteit te maken heeft, maar besef goed dat dit in ieder mens is 'ingeschapen'. Geef het een plek, onderdruk het vooral niet.

maran schreef:waar ik me wel zorgen over maak is dat je er thuis niet over durft te praten .
misschien als je een poging waagt valt het wel mee en zul je begrip ontvangen.
en anders misschien met vrienden erover praten of met een vertrouwenspersoon?
Mijn tip zou zijn: probeer het toch eens. Neem de tijd, maak een afspraak met je ouders (misschien samen, misschien alleen met je pa?) en praat erover. Seksuele zaken worden over het algemeen van generatie op generatie overgegeven, dus best aannemelijk dat je pa ook zo'n zelfde moeite heeft gehad.

maran schreef:ik wens je veel sterkte toe - en probeer erover te praten en liever niet met iemand uit de kerk.
Waarom niet? Als je een goede vriend in de kerk hebt dan kan dat ook prima. Praten met leeftijdsgenoten is allicht nog belangrijker dan je ouders of de predikant...
"Een libelle zweeft over het water..."

marcohack12345
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marcohack12345 » 18 mar 2013 17:21

Me ouders zien het ook dat ik me anders gedraag en ze vragen er ook naar en dat zeg ik dat er niks is. Want ik durf het gewoon niet. Want hier hoor je nooit van. Kijk als ik nou homosexueel zou zijn, dat weten mensen al maar dit zullen ze nooit begrijpen. Daarom.

Ik voel wel als ik die gevoelens niet ga bevredigen dan ga ik echt gekke dingen doen. Moet ik dan stiekem een leren jasje kopen dat ik er soort van aan kan wennen?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 18 mar 2013 17:52

marcohack12345 schreef:Me ouders zien het ook dat ik me anders gedraag en ze vragen er ook naar en dat zeg ik dat er niks is. Want ik durf het gewoon niet. Want hier hoor je nooit van. Kijk als ik nou homosexueel zou zijn, dat weten mensen al maar dit zullen ze nooit begrijpen. Daarom.

Ik voel wel als ik die gevoelens niet ga bevredigen dan ga ik echt gekke dingen doen. Moet ik dan stiekem een leren jasje kopen dat ik er soort van aan kan wennen?

Wat voor gekke dingen ga je dan doen?

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 18 mar 2013 18:01

*Verwijderd op verzoek.*
Laatst gewijzigd door Pcrtje op 05 jan 2019 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

marcohack12345
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marcohack12345 » 18 mar 2013 18:50

Nou ja gek, maar bijvoorbeeld dat ik als iemand bijvoorbeeld haar leren jasje op het werk uit heeft en in de kantine ligt dat ik het ga pakken en bevoelen en aantrekken.

Nou als ik een leren jasje koop dan hoop/denk ik dat dit mijn druk laat afnemen.

Misschien kom ik als een verlegen jongen over maar normaal gesproken ben ik dat totaal NIET! Alleen dit vind ik onwijs moeilijk. Het lijkt zo makkelijk gezegd: ga naar je ouders. Klaar! Maar ik vraag dit niet zomaar.....

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 18 mar 2013 19:33

*Verwijderd op verzoek.*
Laatst gewijzigd door Pcrtje op 05 jan 2019 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

marcohack12345
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marcohack12345 » 18 mar 2013 19:47

Ik zeg niet dat ik dat ga doen. Maar het is wel de meest aantrekkelijkste weg.

Oke nu de optie om naar je ouders te gaan. Nu even serieus wat kunnen zij dan zeggen en gaan doen. Wilt u een paar opties op een rijtje zeggen??

marcohack12345
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marcohack12345 » 18 mar 2013 19:51

En trouwens ja dat bedoel ik met dat er gekke dingen gaan gebeuren.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 18 mar 2013 20:34

Ja het menselijke brein maakt soms bijzondere connecties. Er lopen een aantal lijntjes door elkaar:

1. je bent nog volop in seksuele ontwikkeling, je lijf zit propvol met hormonen en reageert sterk op prikkels.

2. je vraagt jezelf af of je fixatie onder controle te houden is, je bent bang de controle te verliezen.

3. je schaamt je als het ware voor je omgeving en bent bang voor ontdekkingen/reacties.

Ik denk dat je zelf het beste op een rijtje kunt zetten tot hoever je er mee kunt leven. Ik zou zelf denken: een beetje opgewonden van worden van iets bijzonders kan seks buitengewoon spannend en interessant maken. Dat hoeft niet zozeer een blokkade te zijn maar juist een stimulans voor een gezond seksleven.

Lastiger wordt het als je sociaal moeilijk aanvaardbare dwanghandelingen ontwikkelt: zoals je noemt het niet kunnen weerstaan van andermans spullen en daar stiekem spannende dingen mee beleven. dat maakt je kwetsbaar omdat de kans op ontdekking aanwezig is en omdat de opgebouwde spanning van de strijd er tegen de boel op scherp zet aan de binnenkant.

Als je dat kunt voorkomen door in een veilige setting wat meer ruimte te geven aan je fixatie dan zou dat geen slechte optie zijn volgens mij. Ik heb geen idee wat beter helpt; maar zo te horen heb je al een poging gedaan om de boel achter slot en grendel te houden en dat is niet gelukt. Wie weet is het handig om de andere route te kiezen. Als dat niet lukt kan je altijd nog hulp zoeken door iemand anders bij je probleem te betrekken.

Daarnaast zou ik er proberen nuchter tegenaan te kijken; je brein legt een link tussen een materiaal en een seksuele prikkel: da's mooi klote als je er last van hebt , maar altijd nog beter dan dat je op rooftocht gaat omdat je wurgen en verkrachten zo enerverend vindt, snap je? Zonder daarbij af te doen aan je noodkreet, want het is duidelijk dat je het zelf ook ff niet meer weet.

marcohack12345
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marcohack12345 » 18 mar 2013 21:50

Oke heel veel van jullie zeggen dat het beste is om het tegen mijn ouders te vertellen.
Maar mag ik horen: wat kunnen mijn ouders gaan doen om dit misschien op te lossen? In ouderwets taalgebruik: wat baat het om het tegen mijn ouders te zeggen? Of tegen een vriend of dergelijke?

marcohack12345
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marcohack12345 » 19 mar 2013 08:26

alsjeblieft reageer ff op me vorige antwoord!!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 19 mar 2013 09:03

marcohack12345 schreef:Oke heel veel van jullie zeggen dat het beste is om het tegen mijn ouders te vertellen.
Maar mag ik horen: wat kunnen mijn ouders gaan doen om dit misschien op te lossen? In ouderwets taalgebruik: wat baat het om het tegen mijn ouders te zeggen? Of tegen een vriend of dergelijke?

nou ik zou het zeker niet tegen je ouders of vrienden of wat dan ook zeggen als ik jou was.
Inderdaad wat je zelf zegt, wat schiet je er mee op.

Maar ook zou ik er niet zo'n groot ding van maken. ok dus je valt op vrouwen met een leren jasje, ( en dan met name het leren jasje ) dat vind je aantrekkelijk. Nu ben je 16 en je lichaam reageert nog explosief op dat soort dingen...als je 25 bent dan is dat wel anders en vind je het nog steeds gewoon heel aantrekkelijk.

Zolang je zelf geen gekke dingen doet als jassen van vrouwen af rukken dan...so be it.

En forceer jezelf ook niet om er niet aan te denken...want dan denk je er juist aan. Gewoon elke avond even lekker wel aan denken. Je vind het toch een fijn idee? Nou dan.

Oja, en je toekomstige vriendin natuurlijk een mooi leren jasje geven als cadeautje. :-)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 19 mar 2013 10:18

marcohack12345 schreef:Ik zeg niet dat ik dat ga doen. Maar het is wel de meest aantrekkelijkste weg.

Oke nu de optie om naar je ouders te gaan. Nu even serieus wat kunnen zij dan zeggen en gaan doen. Wilt u een paar opties op een rijtje zeggen??

Ik heb maar één optie voor jou, die ik nog nergens zie staan, ik weet niet of je een christen bent, of een christen in naam, maar niemand komt met de raad om naar je hemelse Vader te gaan, lees je bijbel en breng het bij Hem ....... Rom.12:2

Maar als je zoals hierboven geschreven is, alles een fijn idee vindt .... dan weet ik geen antwoord, dan aleen.....
wees er een slaaf van!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Terug naar “Archief”