hier wel een aardig bericht:
De kinderen van lesbische ouders scoren hoger dan hun medeleerlingen op academisch en social gebied. Dat blijkt uit de resultaten van de langstlopende studie van gezinnen met lesbische ouders.
De onderzoekers achter de ‘National Longitudinal Lesbian Family Study’ zeggen dat de resultaten een belangrijke indicatie geven dat de adoptie van kinderen door homo-en lesbische koppels, verstandig is, al het in grote delen van Amerika nog altijd verboden.
De conclusie is gebaseerd op een onderzoek onder 78 kinderen die allen zijn geboren bij lesbische koppels die via inseminatie zwanger werden.
De kinderen en ouders werden geïnterviewd en getest op de leeftijd van 17.
De nieuwe tests laten geen twijfel over aan het succes van lesbische ouders’, zegt Nanette Gartrell van de Universiteit van Californië, San Francisco, die heeft meegewerkt aan het onderzoek sinds het begin in 1986.
etc....
http://www.popw.nl/poppsych/kinderen-me ... het-beter/mijn mening blijft nog altijd dat het in liefde opvoeden - met structuur natuurlijk [niet alles maar goedvinden] dat lijkt mij ook een voorwaarde - van kinderen een maatstaf is.
maar ja, ik bekijk het dan ook niet vanuit christelijk oogpunt.
terwijl er ook genoeg christenen zijn die mijn mening toegedaan zullen zijn vermoed ik.....uit de wat meer liberale hoek.
geloof, hoop en liefde....wat was ook al weer het belangrijkste?
in dit geval gaat het om een lesbisch paar - of deze ook christelijk zijn is niet bekend....dat zou het voor hun wellicht nog moeilijker maken.
maar de nadruk wordt gelegd op het eerste - daar maakt men bezwaar tegen.
maar zoals ik al eerder zei:
als het kind in een christelijk gezin geplaatst zou zijn hebben ze wellicht angst dat het kind christelijk zou kunnen worden en het lijkt er nu op dat ze denken dat een kind wat opgroeit in een homoseksueel gezin zelf ook homoseksueel zou worden,m.a.w. dat dat opgelegd zou worden.
en van dat laatste is nog nooit iets bewezen.
bovendien is het flauwekul.
resumerend:
als het kind na 9 jaar nog weggehaald zou worden bij deze ouders zorgt dat voor veel meer problemen. [is ook al door anderen gezegd]
dus als men het belang van het kind voorop stelt, laat men de situatie zoals het is.
ben benieuwd wat Erdogan nog in de melk te brokkelen heeft als hij deze week naar Nederland komt.