Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor meribel » 16 mar 2013 14:27

dus ik begrijp dat jij vind dat het helemaal onwenselijk is dat homoseksuele stellen pleegouder zijn?
Gewoon helemaal niet?

En pragmatisch dan; het feit dat er een giga tekort is aan pleeggezinnen, dat deze stellen bijdragen aan een liefdevolle omgeving voor een pleegkind als alternatief voor een instelling?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 mar 2013 14:51

meribel schreef:dus ik begrijp dat jij vind dat het helemaal onwenselijk is dat homoseksuele stellen pleegouder zijn?
Gewoon helemaal niet?

En pragmatisch dan; het feit dat er een giga tekort is aan pleeggezinnen, dat deze stellen bijdragen aan een liefdevolle omgeving voor een pleegkind als alternatief voor een instelling?

Nee eigenlijk niet. Want dan ga je toch tegen de scheppingsorde? Is dat voor jou voor geen enkele betekenis dan?
Een man en een man, een vrouw en een vrouw, kunnen niet op natuurlijke wijze een kind verwekken.
Wetenschappelijk is aangetoond dat een kind een vader en moeder nodig heeft.
Dat dat niet altijd mogelijk is, is heel verdrietig. Vraag dat maar aan de volwassenen die zonder één van de ouders op moest groeien.

Hoe komt het dat er een tekort is aan pleeggezinnen? Het aanbod te groot?

maran
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maran » 16 mar 2013 15:09

hier wel een aardig bericht:

De kinderen van lesbische ouders scoren hoger dan hun medeleerlingen op academisch en social gebied.

Dat blijkt uit de resultaten van de langstlopende studie van gezinnen met lesbische ouders.

De onderzoekers achter de ‘National Longitudinal Lesbian Family Study’ zeggen dat de resultaten een belangrijke indicatie geven dat de adoptie van kinderen door homo-en lesbische koppels, verstandig is, al het in grote delen van Amerika nog altijd verboden.

De conclusie is gebaseerd op een onderzoek onder 78 kinderen die allen zijn geboren bij lesbische koppels die via inseminatie zwanger werden.
De kinderen en ouders werden geïnterviewd en getest op de leeftijd van 17.

De nieuwe tests laten geen twijfel over aan het succes van lesbische ouders’, zegt Nanette Gartrell van de Universiteit van Californië, San Francisco, die heeft meegewerkt aan het onderzoek sinds het begin in 1986.

etc....

http://www.popw.nl/poppsych/kinderen-me ... het-beter/

mijn mening blijft nog altijd dat het in liefde opvoeden - met structuur natuurlijk [niet alles maar goedvinden] dat lijkt mij ook een voorwaarde - van kinderen een maatstaf is.
maar ja, ik bekijk het dan ook niet vanuit christelijk oogpunt.
terwijl er ook genoeg christenen zijn die mijn mening toegedaan zullen zijn vermoed ik.....uit de wat meer liberale hoek.

geloof, hoop en liefde....wat was ook al weer het belangrijkste?

in dit geval gaat het om een lesbisch paar - of deze ook christelijk zijn is niet bekend....dat zou het voor hun wellicht nog moeilijker maken.
maar de nadruk wordt gelegd op het eerste - daar maakt men bezwaar tegen.
maar zoals ik al eerder zei:

als het kind in een christelijk gezin geplaatst zou zijn hebben ze wellicht angst dat het kind christelijk zou kunnen worden en het lijkt er nu op dat ze denken dat een kind wat opgroeit in een homoseksueel gezin zelf ook homoseksueel zou worden,m.a.w. dat dat opgelegd zou worden.
en van dat laatste is nog nooit iets bewezen.
bovendien is het flauwekul.

resumerend:
als het kind na 9 jaar nog weggehaald zou worden bij deze ouders zorgt dat voor veel meer problemen. [is ook al door anderen gezegd]
dus als men het belang van het kind voorop stelt, laat men de situatie zoals het is.
ben benieuwd wat Erdogan nog in de melk te brokkelen heeft als hij deze week naar Nederland komt.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 16 mar 2013 17:28

schelpje3 schreef:[
Nee eigenlijk niet. Want dan ga je toch tegen de scheppingsorde? Is dat voor jou voor geen enkele betekenis dan?
Een man en een man, een vrouw en een vrouw, kunnen niet op natuurlijke wijze een kind verwekken.
Wetenschappelijk is aangetoond dat een kind een vader en moeder nodig heeft.
Dat dat niet altijd mogelijk is, is heel verdrietig. Vraag dat maar aan de volwassenen die zonder één van de ouders op moest groeien.

Hoe komt het dat er een tekort is aan pleeggezinnen? Het aanbod te groot?

waarom er een tekort is aan pleeggezinnen weet ik niet. Misschien omdat niet iedereen de mogelijkheid en/of wil en/of capaciteit heeft een pleeggezin te zijn ? Ik persoonlijk ben op het moment niet in de mogelijkheid om een pleegkind op te vangen. Ik weet niet wat er voor jou geldt.

Een homoseksueel stel kan niet op natuurlijke wijze een kind verwekken. Persoonlijk ben ik er op tegen dat je dat dan oplost met een draagmoeder of donatie sperma ( alhoewel ik mij heel goed kan voorstellen dat men tot die keuze overgaat ) . Het is belangrijk dat een kind zijn biologische ouders kent. Echter pleegzorg is een volledig ander verhaal.
Sterker nog, ik kan me juist heel goed voorstellen dat een meisje of jongen uit een situatie gehaald wordt waar het bijv. misbruikt wordt door haar/zijn vader...het beter is dat het bij 2 moeders ondergebracht wordt.

Daarnaast, als er een tekort aan pleeggezinnen is...ben ik overtuigd dat 2 moeders of 2 vaders een veel betere optie is dan een instelling.
Daarom vind ik het helemaal raar als men 'er op tegen' is omdat het toevallig homoseksuelen zijn. Ik vind het net zo erg dat niet álle pleeggezinnen christen zijn. Maar ja....zo is het leven nu eenmaal niet. Daarom ben ik toch niet tegen op een atheistisch pleeggezin omdat het atheistisch is?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 mar 2013 17:55

Meribel: dit is dus jouw persoonlijke mening, maar ik lees er geen bijbelse onderbouwing/goedkeuring bij.
Als mens kan ik een bepaalde gedachte over iets hebben, maar als dit tegen de Bijbel in gaat, zal ik het toch moeten afwijzen, hoe spijtig dat dat wellicht kan uitpakken.

Op dit moment zijn wij niet in staat een pleegkind op te vangen. De wil daartoe is er zeker, de liefde ook! Maar bepaalde lichamelijke omstandigheden laten dit niet toe.
Je moet als ouder zelf in goede lichamelijke en geestelijke conditie zijn, want het is best zwaar, weet ik van o.a. een broer en schoonzus. Ook is het soms teleurstellend, omdat je niet altijd terugkrijgt wat je geeft.
Het zijn vaak kindjes met een "verleden".
Je noemt ook een paar andere zaken, maar omwille van het afdwalen, zullen we het er hier maar niet over hebben :wink:

refo
Mineur
Mineur

Berichtdoor refo » 16 mar 2013 18:52

Lesbische mensen zijn heel lief voor die kindjes.
Juist omdat ze zelf niet lief gevonden worden en daardoor heel eenzaam zijn.
Ondanks alle tolerantie zijn ze toch nergens echt geaccepteerd.
Dat is dan wat wij 'de wereld' noemen.
En wat 'de kerk' ervan vindt kun je hier lezen. Die trekt de neus er voor op.
Het wat zwaardere soort dan, de minder orthodoxe zijn hierin toleranter.
''k Zou me kind er niet aan toevertrouwen.'
Nogmaals, ze zouden best af zijn bij die 2 dames. Ik denk nergens beter.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 16 mar 2013 19:02

schelpje3 schreef:Als mens kan ik een bepaalde gedachte over iets hebben, maar als dit tegen de Bijbel in gaat, zal ik het toch moeten afwijzen, hoe spijtig dat dat wellicht kan uitpakken.

Kijk, dat vind ik nou het jammere... ik ben er zeker van dat er een heleboel welmenende christenen zijn, die vanuit hun eigen "buikgevoel" een positieve, open visie zouden kunnen hebben op - bijvoorbeeld - diversiteit in seksuele geaardheden en de daaruit voortvloeiende relatie- en gezinsvormen.

En dat open vizier en die menslievende ingesteldheid gaan ze zichzelf dan ontzeggen en verbieden op basis van hun eigen (of de hen opgelegde) interpretatie van de bijbel. Terwijl er nochtans ook heel wat christenen zijn die, met diezelfde bijbel in de hand, er toch in slagen diversiteit te verwelkomen en omarmen.

Door je eigen morele besef ondergeschikt te maken aan één bepaalde lezing van een oud boek, doe je jezelf veel tekort, vind ik... Maar ja, wie ben ik? :)

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 16 mar 2013 20:12

Maar stel nou Schelpje, dat je eigen kinderen straks lesbisch of homo zijn.
Gooi je ze er dan ook uit?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 mar 2013 20:30

boer schreef:Maar stel nou Schelpje, dat je eigen kinderen straks lesbisch of homo zijn.
Gooi je ze er dan ook uit?

Wat een suggestieve misselijke vraag. Ik heb je al vaker antwoord gegeven hierop.
Last van dementie misschien?
Ik houd van al mijn kinderen, evenveel.
Als één van mijn kinderen met deze mededeling zou komen, zou ik hem omarmen en misschien NOG meer liefhebben, maar dat kan bijna niet.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 mar 2013 20:32

refo schreef:Lesbische mensen zijn heel lief voor die kindjes.
Juist omdat ze zelf niet lief gevonden worden en daardoor heel eenzaam zijn.
Ondanks alle tolerantie zijn ze toch nergens echt geaccepteerd.
Dat is dan wat wij 'de wereld' noemen.
En wat 'de kerk' ervan vindt kun je hier lezen. Die trekt de neus er voor op.
Het wat zwaardere soort dan, de minder orthodoxe zijn hierin toleranter.
''k Zou me kind er niet aan toevertrouwen.'
Nogmaals, ze zouden best af zijn bij die 2 dames. Ik denk nergens beter.

Jij zegt hier ook iets heel anders dan bij jullie van de kansel komt.
Blijf gewoon bij je beginsel, en verkondig hier niet iets anders dan je elders zou zeggen!!

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 16 mar 2013 20:40

schelpje3 schreef:Jij zegt hier ook iets heel anders dan bij jullie van de kansel komt.
Blijf gewoon bij je beginsel, en verkondig hier niet iets anders dan je elders zou zeggen!!

Het lijkt me dat Refo het lef heeft om zelf (ook) na te denken en een mening te hebben, die niet hetzelfde hoeft te zijn als die van de rest van zijn kerkelijke gemeente.
Denk je dat we allemaal onherstelbaar geprogrammeerd zijn?

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 17 mar 2013 08:50

schelpje3 schreef:Meribel: dit is dus jouw persoonlijke mening, maar ik lees er geen bijbelse onderbouwing/goedkeuring bij.
Als mens kan ik een bepaalde gedachte over iets hebben, maar als dit tegen de Bijbel in gaat, zal ik het toch moeten afwijzen:

Twee vrouwen die voor een kind van een ander zorgen omdat die ander dat zelf niet kan. Twee vrouwen die een ander geloof hebben maar toch het lot van die ander aantrekken en die taak op zich nemen. Dat lees jij nergens in de Bijbel? Jij hebt steeds over een van de beroemdste verhalen uit de Bijbel heengelezen. Nog nooit van de barmhartige samaritaan gehoord? Waarin Jezus leert het gaat erom wat iemand doet, niet wat hij is?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 17 mar 2013 09:25

Ik ben erg blij dat we in Nederland nog pleeggezinnen hebben die kinderen op willen vangen en een beter leven willen geven. En of dat gezin nu uit 2 vaders, 2 moeders of een vader en een moeder bestaat zal mij niet zo heel veel uitmaken.
Zodra je kind uit huis wordt genomen door de kinderbescherming is er toch iets goed mis in je eigen gezin en als ouder mag je daarvoor best aangekeken worden.

Zo ook deze Turkse moeder, heeft het zelf zwaar verknalt en na een jaartje of 9 gaan klagen. Ze zou zich de ogen uit de kop moeten schamen om haar eigen falen.

Wordt mij mijn kind (die ik niet heb) afgepakt en bij een islamitisch gezin gezet dan heb ik dat toch voornamelijk aan mijzelf te danken. Het is dan aan mij om zo snel mogelijk aan de eisen van de kinderbescherming te voldoen zodat ik mijn kind kan terugkrijgen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 17 mar 2013 09:52

Faramir schreef:Ik ben erg blij dat we in Nederland nog pleeggezinnen hebben die kinderen op willen vangen en een beter leven willen geven. En of dat gezin nu uit 2 vaders, 2 moeders of een vader en een moeder bestaat zal mij niet zo heel veel uitmaken.
Zodra je kind uit huis wordt genomen door de kinderbescherming is er toch iets goed mis in je eigen gezin en als ouder mag je daarvoor best aangekeken worden.

Zo ook deze Turkse moeder, heeft het zelf zwaar verknalt en na een jaartje of 9 gaan klagen. Ze zou zich de ogen uit de kop moeten schamen om haar eigen falen.

Wordt mij mijn kind (die ik niet heb) afgepakt en bij een islamitisch gezin gezet dan heb ik dat toch voornamelijk aan mijzelf te danken. Het is dan aan mij om zo snel mogelijk aan de eisen van de kinderbescherming te voldoen zodat ik mijn kind kan terugkrijgen.

Dat is nog eens ferme taal.
En nu maar hopen dat de regering ook de ruggegraat heeft om iets dergelijks te zeggen tegen die Erdogan, volgende week.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 17 mar 2013 10:18

schelpje3 schreef:Meribel: dit is dus jouw persoonlijke mening, maar ik lees er geen bijbelse onderbouwing/goedkeuring bij.
Als mens kan ik een bepaalde gedachte over iets hebben, maar als dit tegen de Bijbel in gaat, zal ik het toch moeten afwijzen, hoe spijtig dat dat wellicht kan uitpakken.

:

moet je voor elke actie in je leven 'bijbelse goedkeuring' lezen? Dat gaat toch nooit lukken? Bijbelse goedkeuring om te internetten? Om de steunkousen van je buurvrouw aan en uit te trekken? Of je naar de kerk mag met de auto?

Alles is samen te vatten in de 2 grote geboden; God lief boven alles en je naaste als jezelf.
Dat is toch wat Jezus leert?

En eerlijk gezegd, lees ik dan juist bijbelse goedkeuring dat een stel een pleegkind liefdevol opvangt. De uit pure nood uit zijn eigen gezin gehaald moet worden.

Mag jij de verzen aanwijzen waar pleegzorg verder specifiek besproken wordt.
( eigenlijk..met creativiteit kan je het nog voor elkaar krijgen het gehele pleegzorg systeem bijbels onderuit te halen...want het is toch eer je vader en je moeder....wat er ook gebeurt...nou, laat al die kinderen dan maar lekker zitten )

Terug naar “Archief”