Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Het is goed dat de RKK nu bezig is zaken onder het tapijt vandaan te halen. Het is dan ook niet nuttig om nu bikkelhard op de RKK in te hakken, maar voor deze kerk en voor de mensen in deze kerk te bidden opdat de ingeslagen weg mag worden voltooid opdat mensen die voor het leven getekend zijn, erkenning en naastenliefde mogen ontvangen.
Optimatus schreef:Ik wil de kemphanen toch even een tekst laten zien, namelijk Mattheüs 6:2-4. In dit evangelie luidt het woord des Heeren aldus:
2 Wanneer gij dan aalmoes doet, zo laat voor u niet trompetten, gelijk de geveinsden in de synagogen en op de straten doen, opdat zij van de mensen geëerd mogen worden. Voorwaar zeg Ik u: Zij hebben hun loon weg.
3 Maar als gij aalmoes doet, zo laat uw linkerhand niet weten, wat uw rechter doet;
4 Opdat uw aalmoes in het verborgen zij; en uw Vader, Die in het verborgen ziet, Die zal het u in het openbaar vergelden.
Wellicht dat men zich dan nog eens bedenke, of men wel met lijstjes van welke kerk het meeste in welk werelddeel heeft gedaan.
boer schreef:@Floppie
Waar heb jij het nu ineens over?
Faramir schreef:Ik ben niet getergd door kritiek, die heb ik zelf namelijk ook wel en ook op bepaalde aspecten van de katholieke Kerk. Wat vervelend wordt zijn de halve waarheden en hele leugens die over de katholieke Kerk hier als gemeengoed worden genomen. Gewoon keihard aantoonbare nonsens die al enkele eeuwen hooggehouden worden binnen bepaalde calvinistische stromingen. Schijnbaar is men in al die eeuwen nog steeds niet verder gekomen dan stropoppen verbranden. Maar ook dat zal wel steeds minder worden sinds internet steeds opener wordt binnen bepaalde calvinistische stromingen.
hubert schreef:Dat hoop ik ook. Overigens is het maar een klein deel van het protestantisme dat nog zo vervelend oordeelt over de RKK. Mijn kerk organiseert bv samen met de roomse parochie een Palmpasen optocht door de kinderen. Meer zit er niet in omdat van roomse zijde bv geen gezamenlijke Maaltijd van de Heer gehouden mag worden. Dat heeft te maken met het zelfbeeld dat de RKK heeft (De Ware Kerk). Aan ons zal het echter niet liggen.
Floppie schreef:Misschien zou de discussie al beter worden gevoerd als er geen mensen bij betrokken zouden worden, maar dat het topic genoemd was: We beschouwen de leer van de kerk van Rome als antichristelijk.
Faramir schreef:Dat zou het artikel waarmee dit topic geopend is niet dekken. Die gaat namelijk over de verleden tijd en niet de tegenwoordige tijd. En wie zijn 'we' in deze? Jouw kerkgenootschap, of enkel jij en een groepje mensen uit dat kerkgenootschap, of de overkoepelende organisatie enz enz.
Floppie schreef:In principe maakt het niet uit wie wie zijn, het gaat erom dat de discussie over zaken gaat en niet over mensen.
Floppie schreef:Maar dergelijke feiten moeten wel objectief beoordeeld worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten