Feike ter Velde en homo lessen.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Riska » 05 mar 2013 13:23

boer schreef:Een christen berooft zichzelf NOOIT van het leven.
het is de allerlaatste daad, waarvoor geen vergeving meer gevraagd kan worden.
Desalniettemin is het verschrikkelijk dat zoiets gebeuren kan in een gemeente die zegt zo bezorgd te zijn over de eeuwige bestemming van hun medebroeders en zusters.
Is zo'n gemeente wel christelijk, vraag ik me dan af.
Of moet ik zeggen, is een onbekeerde christen wel een christen?

Weet jij wat er in iemand omgaat als hij/zij besluit een eind aan het leven te maken?
Weet jij hoe een gemeente soms iemand probeert te steunen en het gebeurt toch?
Elke gemeente, van welke denominatie ook, kan ermee te maken krijgen. En niet alleen vanwege een homo die het leven beëindigt, maar soms heel "gewone" (let op de aanhalingstekens!) mensen. Op de rouwkaart van iemand die mij zeer lief was, een jongen nog, van 32, stond: "hij gaf zijn leven terug aan de Schepper". Zo was het ook, hij gaf dat zelf aan. Een worsteling van jaren toen hij het niet meer aankon. En jij durft te oordelen over die mens die ondergaat in de wanhoop en een gemeente die op alle mogelijke en onmogelijke manieren heeft geprobeerd hem ervan af te houden...

Ook hiermee ga je op de stoel van God zitten. Wil je dat soort dingen alsjeblieft aan God overlaten en mensen die het in hun nabijheid hebben meegemaakt, niet zo verschrikkelijk kwetsen en terugstorten in hun grote verdriet?!

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 05 mar 2013 13:26

maran schreef:ach nee natuurlijk niet, dan is het vast en zeker geen echte christen.. =;
[no true Scotsman]

zie je niet in boer, dat je zo zeer beledigend - en tevens zeer kortzichtig - bezig bent?

nee ik zie dat niet.
Leg eens uit.
Zelfmoord is moord.
Is dat het laatste taboe dat ook nog maar overboord moet?
Iedere religie veroordeelt zelfmoord en tegen abortus en euthanasie gaan we de straat op, maar zelfmoord moet ineens maar kunnen?
Je geeft het leven niet terug aan je Schepper, maar je volgt Judas, alsof er geen redding bestaat.
Je gooit een gegeven geschenk in de vuilnisbak.
maar zo zie ik het slechts..

Riska

Berichtdoor Riska » 05 mar 2013 13:41

Ik mag hopen dat je het in jouw familie/vriendenkring nog nooit hebt meegemaakt.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 05 mar 2013 13:44

Boer, begin 'gewoon' een topic over zelfdoding.
Daar gaat het hier nu niet over!

* On topic graag!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 05 mar 2013 14:19

Boer:
maar zo zie ik het slechts..

En gelukkig maar!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 mar 2013 22:21

boer schreef:Zelfmoord is moord..

Ik hoor hier een pleidooi tegen de doodstraf.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 05 mar 2013 22:26

JeeWee schreef:Boer, begin 'gewoon' een topic over zelfdoding.
Daar gaat het hier nu niet over!

* On topic graag!

Het was een reactie voortkomend uit en reagerend op jouw dramatiek omtrent het gevolg van een homo die geen andere uitweg meer weet dan zichzelf te vermoorden, al dan niet het gevolg van de door jouw beklaagde mensen die te weinig begrijpend zouden zijn geweest.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 06 mar 2013 08:34

Ik vind dat boer wel een punt heeft wat betreft de dramatiek. Het gebruiken in de discussie van emotionele argumenten (ik zal er ook vast wel op betrapt kunnen worden..) is niet overtuigend. Zeker niet als het herhaaldelijk gebeurd.

Ik zou ook nog iets kunnen schrijven over zelfmoord, maar dat is offtopic. :wink:

maran
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maran » 06 mar 2013 11:29

Tante Pollewop schreef:Ik vind dat boer wel een punt heeft wat betreft de dramatiek. Het gebruiken in de discussie van emotionele argumenten (ik zal er ook vast wel op betrapt kunnen worden..) is niet overtuigend. Zeker niet als het herhaaldelijk gebeurd.

Ik zou ook nog iets kunnen schrijven over zelfmoord, maar dat is offtopic. :wink:

persoonlijk vind ik dat het wel goed is ook die kant te noemen [zelfmoord ]
ik krijg de indruk dat sommige gemeentes geen flauw benul hebben wat ze aanrichten met hun oordelen [waarvan zij zeggen het op de bijbel te baseren en dat het dus De waarheid is] :(

op zulke momenten laat de kerk ze in de steek en moeten ze het zelf maar uitzoeken.
schrijnend.

maran
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maran » 06 mar 2013 11:33

Hans61 schreef:Een positief geluid vindt Feike ter Velde, dat van de president van Oeganda, die opriep om seksualiteit weer binnen het huwelijk te brengen, om zo hiv-besmetting tegen te gaan. Zijn standpunt hielp de besmetting terug te dringen.

"Oeganda werd het voorbeeld voor heel Afrika. Maar Lousewies van der Laan van D66 ging destijds geweldig te keer tegen de conservatieve voorstellen van deze president. Waar staan wij hier vandaag?"

Bron:CIP nieuws

uit de OP.
als ik dit lees denk ik dat Feike maar de helft leest en alleen datgene wat hem bevalt.
in Oeganda worden homoseksuelen of gemarteld en vermoord of ze krijgen gevangenisstraf.
om dat nu een goed voorbeeld te noemen.

Feike is nogal streng in de LEER - vandaar de problemen tussen hem en zijn zoon Peter, die daar een boek over heeft geschreven.
Vader en Zoon....dacht ik...

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 06 mar 2013 11:45

uit de OP.
als ik dit lees denk ik dat Feike maar de helft leest en alleen datgene wat hem bevalt.
in Oeganda worden homoseksuelen of gemarteld en vermoord of ze krijgen gevangenisstraf.
om dat nu een goed voorbeeld te noemen.

Feike is nogal streng in de LEER - vandaar de problemen tussen hem en zijn zoon Peter, die daar een boek over heeft geschreven.
Vader en Zoon....dacht ik...

Weer zo vreselijk ongenuanceerd. Waar zegt ter Velde dat hij het vermoorden van refo's in Oeganda een goed idee vindt? Nergens! Wat zegt hij wel? Dat wanneer we homosexualiteit terug brengen binnen het huwelijk, we HIV besmetting tegen gaan.
Je draaft enorm door Maran met wat je zegt en zet iemand onterecht heel lelijk neer.

Wat betreft zijn relatie met zijn zoon Peter: ik heb hem afgelopen zaterdag op een converentie gehoord, en was onder de indruk van hoe hij over die situatie met zijn zoon spreekt. Hij vertelde hoe hij altijd op vrij autoritaire wijze omging met meningsverschillen, en hoe hij daar spijt van heeft. De relatie met zijn zoon is dan ook goed gekomen.
Uitglijders maken we allemaal, maar om dat zo bij te stellen en toe te geven, heb ik bewondering voor. Gooi dus niet zo maar met modder.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 06 mar 2013 11:49

Boaz schreef:Weer zo vreselijk ongenuanceerd. Waar zegt ter Velde dat hij het vermoorden van refo's in Oeganda een goed idee vindt? Nergens! Wat zegt hij wel? Dat wanneer we homosexualiteit terug brengen binnen het huwelijk, we HIV besmetting tegen gaan.
Je draaft enorm door Maran met wat je zegt en zet iemand onterecht heel lelijk neer.

huh? Het gaat niet over refo's in Uganda.
En Feike er Velde heeft het over de president van Uganda, die vindt dat seksualiteit terug moet gebracht worden binnen het huwelijk, niet homoseksualiteit.

maran
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maran » 06 mar 2013 11:56

Boaz schreef:
Weer zo vreselijk ongenuanceerd.
Waar zegt ter Velde dat hij het vermoorden van refo's in Oeganda een goed idee vindt? Nergens!
Wat zegt hij wel? Dat wanneer we homosexualiteit terug brengen binnen het huwelijk, we HIV besmetting tegen gaan.

je verdraait mijn woorden...en legt mij woorden in de mond....ik beweer niet dat Feike dat een goed idee vindt, dat maak jij ervan.
Feike zegt ook nergens dat homoseksualiteit binnen het huwelijk moet plaatsvinden, maar seksualiteit tussen man en vrouw.

iemand zoals Feike, die spreekt in bewoordingen van 'homolobby' als het om homoseksualiteit gaat en de voorlichting op scholen. moet nog maar eens zijn huiswerk maken.

Wat betreft zijn relatie met zijn zoon Peter: ik heb hem afgelopen zaterdag op een converentie gehoord, en was onder de indruk van hoe hij over die situatie met zijn zoon spreekt. Hij vertelde hoe hij altijd op vrij autoritaire wijze omging met meningsverschillen, en hoe hij daar spijt van heeft. De relatie met zijn zoon is dan ook goed gekomen.
Uitglijders maken we allemaal, maar om dat zo bij te stellen en toe te geven, heb ik bewondering voor. Gooi dus niet zo maar met modder.

ik gooi niet met modder.
of is de feiten weergeven met modder gooien?
dan heb je gelijk.... :D
en inderdaad is het uiteindelijk goed gekomen, maar dat heeft heel erg lang geduurd.
Laatst gewijzigd door maran op 06 mar 2013 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 06 mar 2013 12:08

Refo's groeien volgens mij alleen in de nederlandse bijbelbelt, met een paar dependances in Canada, NZ en ZA.
Verder nergens ter wereld, zover ik weet.

In Oeganda hebben ze weer wat anders.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verzetsleger_van_de_Heer

Riska

Berichtdoor Riska » 06 mar 2013 12:19

boer schreef:In Oeganda hebben ze weer wat anders.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verzetsleger_van_de_Heer

We zijn helemáál niet ongenuanceerd.
Hoe durf je de BibleBelt te vergelijken met het verzetsleger van de Heer - een terroristisch leger dat kinderen tot killers maakt.

Terug naar “Archief”