hier kaats ik altijd de vraag terug. Het kwartje gaan vanzelf wel eens een keer vallen. Mijn moeder deed dat ook altijd, vond het wel een goed idee.
K hoorde laatste dat iemand een kind van twee ging uitleggen dat de baby uit de billen komt... tja.. een ieder moet het zelf weten... Ikz ou er niet blij van worden als mijn kind van drie daar gespeeld zuo hebben en zou roepen een baby komt uit de billen oid. Ondanks dat het een feit is... Ga gewoon lekker spelen met een auto of een boek lezen over bobbi oid, of lekker samen liedjes zingen... (haha.. denk opeens aan elly en rikkert...zeg mama... waar was ik, toen ik nog niet geboren was

) Mijns inziens worden kinderen ook wijzer gemaakt soms dan wat zou moeten.
Juffiejuf: ik vind het wel verschillen, hoe functioneel, het is in mijn ogen functioneel als het niveau van groep 8 ook daadwerkelijk hoger komt. De engelse liederen zingen wij ook wel. We hadden een methode onder ogen die ging over engels van groep 1 tot 8, nou tja... voor mijn gevoel was het niveau van groep acht idem met het huidige niveau, dan zou ik liever meer tijd en energie stoppen in de kinderen die het juist heel moeilijk hebben op school, zodat de basis nog beter is dan dat die al is, of de pluskinderen.....
Ben blij dat ik het in mijn huidige rooster niet in hoef te passen, als we als school kiezen voor die methode is het al gauw twee keer half uur engels, tja, daar gaat dan de muziekles, of buitenspel of vrij spel, wat juist voor deze leeftijd heel erg belangrijk is.
En zelf, naar de wat hogere groepen toe, de dyslectische kinderen of juist de kinderen die al veel moeite hebben met de beheersing van de nederlandse taal als eerste taal....
Sorry, ben gewoon erg kritisch in dit soort dingen