Vlak nadat de paus bekend maakte af te treden, sloeg de bliksem in St Peters cathedral in het vaticaan.
Wat passen we hier toe, gereformeerde bevindelijkheid, rooms mysticisme of 100 % toeval?
http://www.weather.com/news/pope-resigns-20130211
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Lock&Stock schreef:100% toeval natuurlijk. Dat je dat uberhaupt nog moet vragen.
mohamed schreef:x2
boer schreef:Watersnoodramp 1953 is ook zo'n topic, waarbij, nu we deze herdenken, allerlei bevinding etc ineens vorm begint te krijgen in bepaalde kringen, daarom vroeg ik me af in hoeverre zijn we hier eigenlijk (bij)gelovig ?
Faramir schreef:En toch zijn er volgens mij genoeg gelovigen die in de watersnoodramp de hand van God hebben gezien. Dominee Quist uitte dat nog zeer recent.
Lock&Stock schreef:
Er zijn ook mensen die in chemtrails geloven, of zelfs kabouters of trollen. Het blijft kul.
Er was niets bijzonders aan die ramp, het zat er ook aan te komen, de dijken waren extreem slecht. Daar heeft God heel erg weinig voor hoeven doen.
Dat God dmv van rampen kan straffen is natuurlijk een prachtig mooi angst-middel om goedgelovige en slecht-geinformeerde mensen de kerkbanken in te jagen...
Even tussendoor: wie heeft die natuur gemaakt?Lock&Stock schreef:Natuurrampen en blikseminslagen, zelfs blikseminslagen, gebeuren nu eenmaal, dat is de natuur!
Faramir schreef:En toch zijn er volgens mij genoeg gelovigen die in de watersnoodramp de hand van God hebben gezien. Dominee Quist uitte dat nog zeer recent.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten