Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Lichtzwaard » 01 feb 2013 14:55

Israel gaat echt van te voren aan kondigen ze slaan toe stil en discreet,ze moeten wel.

Voorts zal de aandacht in het Heilige Land ook uit moeten gaan naar onze Christelijke broeders en zusters de Huisgenoten Gods.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 feb 2013 21:06

Dus ook naar christelijke Palestijnen, neem ik aan?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 10 feb 2013 21:44

in israel mag je kritiek hebben op alles ! en je kan het zo gek niet bedenken of het is hier.

bij de buren gaat dat iets minder sinds de revolutie waarna de muslim brotherhood de verkiezingen heeft gewonnen'' en de president - de joden uitmaakt voor apen en zwijnen en in de oorspronkelijke text staat er geen zionisten ___ maar Joden---Video: Egyptisch President Morsi over de Joden van Israël in 2010: “Geen onderhandelingen met deze afstammelingen van apen en varkens;
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 3NCiaozL0k

oogopener >> islam:
http://www.al-rassooli.com/blog/
het wordt dus hoe langer hoe gezelliger bij de buren ::Egypte blokkeert Youtube om anti-islamfilm
CAÏRO - Egypte heeft videowebsite Youtube voor een maand in de ban gedaan omdat daar een voor moslims beledigende film te zien was.
http://www.nu.nl/internet/3154701/egypt ... mfilm.html
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 feb 2013 22:10

Wat ben ik blij dat ik in het soms ietwat saaie, maar toch vooral rustige Nederland kan wonen. Een reisje naar België, Frankrijk of naar mijn geliefde Oostenrijk, geen douane, geen gezeur en gewoon dezelfde munt.

Europa mag dan een bureaucratisch monstrum zijn, je kunt wel gemakkelijk reizen. Heerlijk!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 feb 2013 08:26

salty schreef:in israel mag je kritiek hebben op alles ! en je kan het zo gek niet bedenken of het is hier.

bij de buren gaat dat iets minder sinds de revolutie waarna de muslim brotherhood de verkiezingen heeft gewonnen'' en de president - de joden uitmaakt voor apen en zwijnen en in de oorspronkelijke text staat er geen zionisten ___ maar Joden---Video: Egyptisch President Morsi over de Joden van Israël in 2010: “Geen onderhandelingen met deze afstammelingen van apen en varkens;
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 3NCiaozL0k

oogopener >> islam:
het wordt dus hoe langer hoe gezelliger bij de buren ::Egypte blokkeert Youtube om anti-islamfilm
CAÏRO - Egypte heeft videowebsite Youtube voor een maand in de ban gedaan omdat daar een voor moslims beledigende film te zien was.
http://www.nu.nl/internet/3154701/egypt ... mfilm.html

Helaas heb je als filosemiet de schijn tegen niet objectief te zijn, dus wie zegt me dat de vertaling juist is en dat de president van Egypte dat werkelijk heeft gezegd?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 feb 2013 08:39

Lichtzwaard schreef:Israel gaat echt van te voren aan kondigen ze slaan toe stil en discreet,ze moeten wel.

Voorts zal de aandacht in het Heilige Land ook uit moeten gaan naar onze Christelijke broeders en zusters de Huisgenoten Gods.

Welk heilig land?

'Dat zal een heilig deel van het land zijn. Het zal bestemd zijn voor de priesters, die in het heiligdom dienstdoen, die naderen om de HEERE te dienen. Het zal voor hen dan een plaats zijn voor woonhuizen en een heilige plaats voor het heiligdom.' (Ez 45,4)

Het priesterambt is naar de christenen gegaan want de Geest heeft gezegd tot de gemeente:
'Die ons gemaakt heeft tot koningen en priesters voor God en Zijn Vader' en ook:
'U hebt ons voor onze God gemaakt tot koningen en priesters' en nogmaals:
'maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen regeren'

Elk land waar christenen wonen is dus heilig land en kenmerkend aan die landen is dat ze weinig tot geen oorlog voeren en liever praten dan vechten. Deze eigenschappen zou ik niet aan de staat Israël kunnen toedichten en tegelijk zeggen dat ik in de Waarheid ben zonder een belletje van mijn geweten te krijgen, u wel?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 11 feb 2013 09:17

mohamed schreef:Helaas heb je als filosemiet de schijn tegen niet objectief te zijn, dus wie zegt me dat de vertaling juist is en dat de president van Egypte dat werkelijk heeft gezegd?
In elk geval de woordvoerder van het Witte Huis en dus Barack Obama zelf: http://www.nytimes.com/2013/01/16/world ... marks.html
Ik neem aan dat ze in de VS regering de nodige arabisten in dienst hebben die dit hebben gecheckt. :-oo

Om over de andere uitspraken van Morsi nog maar te zwijgen: http://www.forbes.com/sites/richardbeha ... edia-slur/
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 11 feb 2013 09:54

Eens met Elbert.

En wat de profetie van Jesaja betreft de verwoesting van Damascus;

http://www.nytimes.com/2013/02/11/world ... ndex.jsonp

maar ook dat zullen sommigen wel weer bagatelliseren :-)

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 11 feb 2013 10:33

DANK JE Elbert !!! :)

als filo- semiet zijnde--- en als realist
wilde ik met mijn post erop wijzen dat met de opkomst van de islam en de politieke gebeurtenissen rondom israels buren - er van geen enkele politieke oplossing heil te verwachten is - de laatste jaren bewijzen des te sterker dat het een religieus probleem is
--->voor ons gelovigen een SPIRITUAL BATTLE--- tegen de anti- christ en zijn leugenprofeet -
Velen zijn nog in slaap of in een ontkennings stadium- van wat ik al zeker 10 jaar probeer te vertellen - (niet alleen hier op dit forum )
Kennis van de bronnen van de islam in het arabisch is een vereiste om te kunnen weten hoe diep het geworteld is en waar deze uitspraken vandaan komen - Wat dat betreft is de westerse christelijke wereld on- kundig ---- en veelal niet arabische sprekende muslims ook !
Wat we nu zien is de terugkeer naar de bronnen van de islam juist door de arabisch sprekenden die al sinds de oprichting van de muslim Brotherhood - Hassan al Banna 1928---- die het wereldbeeld doet veranderen- en zich probeert te wortelen over de hele wereld - bv in africa - zuid america canada - austalia
AYman Al Zwaheiri ( Egypt ) en Ben Laden( Saudi Arabia) de partijen Hamas en de Muslim Brotherhood - die ook kleinere groepen hebben die sympathisant zijn
de moderne vlaggendragers van . Jihad is de nieuwe creed--- en het westen is open - democratisch--- en onwetend - en uiterst discreet in het beginstadium.
Het is allemaal deel van de eindtijd verwachting in de islam-Zij denken dat de messias isa zal terugkeren om alle kruizen te breken en de honden"" te doden --- ( de honden op twee benen ) en geloven vast in de overwinning van de islam op de Kuffaar ----- vandaar die diepe haat tov de joden en de christenen die de ware God YHWH en Zijn YESHUA-T YHWH de STERKE RECHTERHAND --- DE REDDER IN NOOD = Messiah kennen.
optimatus is het hier duidelijk niet mee eens - maar die kent geen arabisch ---- voor hem zijn de lessen van
IQ al Rassooli misschien een oogopener

wie is al- rassooli
I.Q. al-Rassooli was born in Iraq. His mother tongue is Arabic. His parents sent him to school to study engineering at a university in England but after graduating, he decided to stay because he discovered that the “programming” he had received at home about other peoples was one-sided and wrong. I.Q. al-Rassooli spent almost 23 years learning as much as he could about Muhammad, the Quran, Hadiths, Arab and Islamic histories, the Arab-Israeli conflict, the Hebrew Bible, the New Testament and more. He says his goal is to completely expose, “…the obscene facts and reality of what the media calls ‘Islam,’ based entirely on the very Arabic sources themselves.” He is the author of the book: Lifting the Veil: The True Faces of Muhammad and Islam.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 11 feb 2013 11:37

@KAPITEIN BOER :D

en wat daarna - als Assad is gevallen dan neemt Iran en de SHI3a islam ---- dmv de hizb-ollah de macht over--

Hassan Nasrallah (Arabisch: سيّد حسن نصر الله) (Beiroet, 31 augustus 1960) is een Libanees politicus en islamitisch geestelijke. Sinds 1992 is hij de secretaris-generaal en daarmee de politiek leider van de sjiitisch-islamistische Hezbollah-beweging. Australië, Canada, Israël, en de Verenigde Staten beschouwen Hezbollah, die ook een politieke partij in Libanon is, als een terreurbeweging.

Ideology:

Nasrallah is an Islamist who focuses on pan-Arab themes, referring back to a narrative originating in the 1950s and 1960s that advocated the destruction of the State of Israel. [8] His educational background is in Shia theology. As a young man he studied extensively in respected seminaries in Iran and Iraq, where he met the eventual founder of Hezbollah, Abbas Musawi, in the 1970s. [9] Upon returning to Lebanon they began planting the seeds of what is now Hezbollah, which Nasrallah based on the following principles:

To fuel a grassroots political movement dedicated to the "disempowered" Shiites in Lebanon;
To direct Hezbollah's governing ideology from religion to religious nationalism, re-characterizing the battle against Israel more as a nationalist fight than as jihad. Analysts view the withdrawal of Syria and Israel from Lebanon as events that repositioned Hezbollah as a Lebanese nationalist organization to garner more political power in Lebanon;
To strive toward an Islamic state in Lebanon based on the Iranian model.
bemoediging - aan de strijders voor een palestijnse staat
>>Wij zijn met u en naast u verheugen voor vreugde en verdriet voor uw verdriet en mee te nemen op dezelfde hoop en pijn en bewegen samen in de manier van verzet tegen het spoor overwinningen te voltooien en alle ons land en >>>onze heilige plaatsen te bevrijden.

http://www.moqawama.org/essaydetailsf.p ... 720&fid=30
http://article.wn.com/view/2012/11/25/U ... uture_war/

Hij laat nu huizen bouwen - nieuwbouw wijken woonprojecten in dorpen aan de israelische grens en goedkope woningen met wapen opslag onder de woningen om daar raketten te kunnen verbergen ----

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 feb 2013 15:12

Wel ja, met die filosemieten weet je het maar nooit, dus altijd even dubbelchecken als ze een bewering doen. :mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 feb 2013 16:06

Bepaalde groepen Israeliërs zijn net zo erg als de door hen zo vervloekte buren: ze behandelen iedereen die niet joods is als tweederangs burgers. Net weer een incident in het Israelische voetbal gezien. Echt om te kotsen. Het geeft aan dat we dit land dus gewoon in perspectief moeten zien en niet anders dan anderen moeten behandelen.

Het voorbeeld: bij Beitar Jeruzalem werden twee islamitische spelers aangetrokken. Bepaalde groepen fans slaan op tilt en schreeuwen teksten die je "normaal" alleen bij "fans" van Lazio (bijgenaamd nazio) Roma en andere dubieuze supportersgroepen ziet.

Het aantal joodse spelers in islamitische landen zal ongetwijfeld nul zijn, maar dit gedrag toont aan dat Israel in geen geval beter is. Dat superioriteitsdenken van bepaalde Israelfielen is misplaatst.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 12 feb 2013 16:20

Optimatus schreef:Bepaalde groepen Israeliërs zijn net zo erg als de door hen zo vervloekte buren: ze behandelen iedereen die niet joods is als tweederangs burgers. Net weer een incident in het Israelische voetbal gezien. Echt om te kotsen. Het geeft aan dat we dit land dus gewoon in perspectief moeten zien en niet anders dan anderen moeten behandelen.

Het voorbeeld: bij Beitar Jeruzalem werden twee islamitische spelers aangetrokken. Bepaalde groepen fans slaan op tilt en schreeuwen teksten die je "normaal" alleen bij "fans" van Lazio (bijgenaamd nazio) Roma en andere dubieuze supportersgroepen ziet.

Het aantal joodse spelers in islamitische landen zal ongetwijfeld nul zijn, maar dit gedrag toont aan dat Israel in geen geval beter is. Dat superioriteitsdenken van bepaalde Israelfielen is misplaatst.

Nu heeft Israel wel het hoogste % pientere mensen en de meeste wetenschappers en nobelprijswinnaars ter wereld.
Maar als ik neerlands voetbalsupporters representatief zou moeten achten voor de rest van de bewoners, had ik ook alle moed verloren.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 12 feb 2013 19:31

de heer optimatus - is weer zo met zichzelf ingenomen---natuurlijk kan hij meepraten --- -Hij is expert - en weet precies waarom de joden minderwaardig zijn
----gallish !----miesgasser !>> Hij zou het liefst heel israel gereduceerd zien tot een hoop rokend puin- omdat de joden de messias hebben afgewezen ! en Israel in zijn ogen geen bestaansrecht heeft .
zielepoot- Je hebt er helemaal niets van begrepen !!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 feb 2013 19:40

boer schreef: Nu heeft Israel wel het hoogste % pientere mensen en de meeste wetenschappers en nobelprijswinnaars ter wereld.
Maar als ik neerlands voetbalsupporters representatief zou moeten achten voor de rest van de bewoners, had ik ook alle moed verloren.

Aan de bijdragen van wetenschappers en nobelprijswinnaars uit Israel zal ik geen letter afdoen, temeer omdat zij doorgaans veel meer verstand van hun vakgebied hebben dan ik (anders had ik die prijs zelf wel gekregen, maar dat gaat niet gebeuren (ook geen ambitie in die richting overigens)).

Het gaat mij echter om het feit dat bepaalde freaks hun ongezouten Israelverslaving zover hebben laten doordringen dat zij alles wat ook maar ruikt naar kritiek op Israel dermate pathetisch opvatten dat een normale discussie met dit soort freaks niet echt lekker loopt.

Ik heb liever een woeste discussie over de kinderdoop (kom maar op, Boer ;) ) die eindigt met een mooie PB-wisseling over prachtige landschappen dan dat ik met een soort Jeruzalemjunks te maken heb.

De genoemde voetbalsupporters tonen aan dat Israel gewoon een (westerse) maatschappij is als alle andere.

salty schreef:de heer optimatus - is weer zo met zichzelf ingenomen---natuurlijk kan hij meepraten --- -Hij is expert - en weet precies waarom de joden minderwaardig zijn

Ik heb niet gezegd "minderwaardig."

salty schreef:----gallish !----miesgasser !>> Hij zou het liefst heel israel gereduceerd zien tot een hoop rokend puin- omdat de joden de messias hebben afgewezen ! en Israel in zijn ogen geen bestaansrecht heeft .
zielepoot- Je hebt er helemaal niets van begrepen !!

Ook heb ik niet gezegd dat ik Israel gereduceerd wil zien tot een rokende puinhoop en ik heb ook niet gezegd dat Israel in mijn ogen geen bestaansrecht heeft.

Als jij beweert dat ik dit wel gezegd heb, toon den volke de bewijzen.
Dat zal je echter niet lukken, want ik heb telkenmale aangegeven dat Israel één van de honderdzoveel soevereine staten is die op deze planeet bestaan, met alle daarbij behorende rechten en plichten. Israel heeft staatkundig dezelfde rechten als Jordanië, Bulgarije, Luxemburg, Brazilië, Nieuw-Zeeland, Burundi, Mexico of welke andere staat dan ook.

Maar jij bent door je Israelfilie zo verblind dat je elke vorm van kritiek op Israel meteen buitenproportioneel opblaast (sic) en als een verdwaasde en verwilderde freak om je heen begint te slaan en met soms ongekende leugens je punt probeert te maken.

Met zulke vrienden heeft Israel geen vijanden nodig.

Misschien moet Salty leren zijn emoties wat te beheersen alvorens allerlei leugens en laster over andere forumgebruikers op dit forum rond te slingeren.

Terug naar “Archief”