games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 31 dec 2012 01:21

Awww, zo sneu. Door een montagefout van het koelsysteem is de nieuwe monstercomputer van NerdCubed gaan lekken en is 'ie dus geexplodeerd. :-(
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 jan 2013 09:59

Zo, even een lijstje van games waar ik naar uitkijk in 2013

Dark Souls 2
Grand Theft Auto 5
Tomb Raider
Watch Dogs
The Last of Us
God of War: Ascension

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 25 jan 2013 23:10

Vreemd en gelukkig, kijk niet meer naar games uit.

Dit terwijl ik zwaar verslaafd aan games was.

Heel veel soorten Multi FPS,CC, Shogun, Total War, Mass Effect....

Mocht dit naast me neerleggen , kan me tijd wel nuttiger gebruiken.

O.a. een beetje posten op Refoweb ;)

Anyway snap dat je het leuk vind hoor Mortlach.
Was altijd bang dat ik het zou missen da's niet het geval.

BTW die games die jij noemt was niet mijn cup of tea.

Eigen kastje bouwen of laten bouwen wel trouwens, mooie led verlichting erin.
Megavideokaart, etc. etc.

Fijne avond allen!
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 26 jan 2013 10:41

Ik zit te wachten (en met mij nog enkele vrienden) op Company of Heroes 2. COH wordt gezien als een van de beste, zo niet, de beste RTS ooit. En deel 2 wordt hoop ik net zo goed. Probleem is nu alleen dat de uitgever is verkocht, en dat Relic (de maker) nu onderdeel is van Sega. Die hebben gelukkig wel ervaring met dit soort spellen, zie de Total War reeks. Nu hopelijk niet de boel kapot maken met hun idee hoe het er uit zou moeten zien en werken. Enfin, dit voorjaar stond er op internet, ik vrees dat het wel najaar gaat worden.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 feb 2013 10:43

Nieuw geruchten over de XboX 720 waarvan ik vurig hoop dat ze NIET waar zijn. Er zou een permanente breedbandverbinding nodig zijn om hem te kunnen gebruiken. Dat is het einde van de wereld nog niet. Maar het apparaat zou het spelen van 2dehands spelletjes onmogelijk maken en dat is wel rot als het waar is.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 07 feb 2013 10:53

Ja, dat zal de game industrie niet erg vinden. Kunnen ze nog meer verdienen. Of men loopt het risico dat mensen veel selectiever een spelletje kopen, en daarmee juist de omzet drukken.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 feb 2013 12:07

Katlheen schreef:Ja, dat zal de game industrie niet erg vinden. Kunnen ze nog meer verdienen. Of men loopt het risico dat mensen veel selectiever een spelletje kopen, en daarmee juist de omzet drukken.

Inderdaad. Ik vermoed dat er toch veel mensen zullen zijn die géén nieuwe console kopen als je er geen gebruikte spellen op kunt spelen.

Je kunt ook geen spelletje meer uitlenen aan je vrienden of wat dan ook. Ik hoop dat het niet waar is. Ik bedoel, ik koop geregeld nieuwe spellen, dat is het probleem niet. Het is meer dat ik het gewoon een hele rare zet zou vinden.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 feb 2013 13:30

Mortlach schreef:Nieuw geruchten over de XboX 720 waarvan ik vurig hoop dat ze NIET waar zijn. Er zou een permanente breedbandverbinding nodig zijn om hem te kunnen gebruiken. Dat is het einde van de wereld nog niet. Maar het apparaat zou het spelen van 2de hands spelletjes onmogelijk maken en dat is wel rot als het waar is.

Ik ga er wel van uit dat Sony dit gaat doen. En met dit bedoel ik het onmogelijk maken om 2e hands spellen te spelen zonder extra bij te betalen. Dat zien we nu ook al bij bijvoorbeeld Battlefield 3 waar je online mogelijkheden bij moet kopen voor een tientje als jij de 2e eigenaar bent.

Al met al wordt de komende generatie consoles voor mij steeds minder aantrekkelijk.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 07 feb 2013 13:56

Tja maarja, een game ontwikkelen wordt ook steeds duurder. Tegenwoordig zijn de budgetten hoger dan de gemiddelde Hollywoord kaskraker.

Het is jammer voor de gamer met een kleiner budget en de 2e hands handelaars, maar nu meer en meer naar de cloud gaat (ik denk dat de PS4/XBOX720 de laatste consolles met Bluray zijn) zal de 2e hands-handel volgens mij helemaal verdwijnen. Net als de console zelf verwacht ik. Playstation, Xbox, Wii, het worden gewoon services zoals OnLive ( http:///www.onlive.com ). Hierdoor zal je games altijd op de hoogste settings kunnen spelen zonder je hardware te upgraden.

Ik zie het allemaal wat positiever in :D Er komen mooie tijden aan als je van games houdt.

Iets waar ik zelf echt extreem naar uit kijk is de Oculus Rift :D :D Zoek maar eens op Youtube op Oculus Rift Hands On

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 feb 2013 15:40

Tja, ik snap de gedachte wel, maar er moeten toch andere manieren zijn te verzinnen om iets soortgelijks te bewerkstelligen - bijvoorbeeld door de game-winkels een deel van de winst op de verkoop van 2dehands spellen te laten afstaan ofzo. Aan de andere kant mogen de uitgeverijen ook weer niet klagen; een spel maken kost misschien wel meer dan een hollywood-film, de opbrengsten zijn ook hoger. Spellen als Halo 4 en CoDBlops2 harken miljarden binnen. (Halo4 al meer dan 300 miljoen in de eerste week)

Die permanente strijd van bedrijven tegen dit soort zaken, die begrijp ik niet. Vanaf de 'kopieerheffing op cassettebandjes' tot nu dit weer... Ook hier zal ongetwijfeld weer wat op gevonden worden.

En die mooie tijden, ja, er is genoeg dat hoopvol stemt, als je een beetje een leuke internetverbinding hebt dan...

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 07 feb 2013 16:23

Mortlach schreef:En die mooie tijden, ja, er is genoeg dat hoopvol stemt, als je een beetje een leuke internetverbinding hebt dan...

Heb sinds vorige week 120mb fiber thuis :D

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 feb 2013 16:52

Lock&Stock schreef:Heb sinds vorige week 120mb fiber thuis :D

Ja, dan heb je niets te klagen. Lekker hoor. Wat dat betreft is het wel wat minder hier in Ierland. Ik heb pas sinds kort NextGen breedband...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 feb 2013 12:06

2 geweldig games voor als je van puzzelspelletjes houdt:

Jelly no Puzzle. Een bedriegelijk simpel puzzelspel waarbij je gekleurde blokken bij elkaar moet brengen, maar ondertussen een echte hersenkraker. Level 8 is volgens mij onmogelijk :-) Gratis te downloaden zip filetje.

Antichamber Een spel waarbij niets is wat het lijkt. Alsof je in een tekening van M.C. Escher bent beland. Gangen lijken oneindig door te lopen, totdat je je omdraait en de uitgang ineens achter je ligt. Onder andere te krijgen via Steam.

Hier voor een leuk voorproefje van een enthousiaste youtuber
http://www.youtube.com/watch?v=F73rWC_3 ... ults_video

Faramir

Berichtdoor Faramir » 21 feb 2013 17:40

Vannacht is de Playstation 4 aangekondigd. Als oud PS3 bezitter was ik wel nieuwsgierig naar wat Sony ons zou brengen.
Niet in de laatste plaats omdat de aanhang van Playstation zo af gaf op de Wii U.

Zie ik het heel verkeerd als ik denk dat de komende generatie de consoles qua kracht zo dicht bij elkaar liggen dat er nauwelijks verschil zal zitten in multi-platform games? Volgens mij kan Nintendo deze generatie (in tegenstelling tot de vorige) prima meekomen en zal het zeker ook gewoon alle multi-platform titels krijgen.
Dat zou een behoorlijke klap zijn voor Sony denk ik.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 feb 2013 18:51

Faramir schreef:Vannacht is de Playstation 4 aangekondigd. Als oud PS3 bezitter was ik wel nieuwsgierig naar wat Sony ons zou brengen.

Ik heb hem vandaag ook even bekeken... Interessante dingen, maar wel alles afhankelijk van je internetverbinding. Gewoon in je eentje een spelletje spelen is er bijna niet meer bij...

Niet in de laatste plaats omdat de aanhang van Playstation zo af gaf op de Wii U.

Om eerlijk te zijn heeft Nintendo met de Wii helemaal afgedaan voor mij. Ik geef er niet per se op af, ik word er simpelweg niet meer warm of koud van.

Zie ik het heel verkeerd als ik denk dat de komende generatie de consoles qua kracht zo dicht bij elkaar liggen dat er nauwelijks verschil zal zitten in multi-platform games? Volgens mij kan Nintendo deze generatie (in tegenstelling tot de vorige) prima meekomen en zal het zeker ook gewoon alle multi-platform titels krijgen.
Dat zou een behoorlijke klap zijn voor Sony denk ik.

Is de Wii U zo krachtig dan? Zoals ik al zei, dat ding interesseert me niet zo heel veel. Wat ik in de SONY presentatie zag, kan ik mij niet herinneren dat de WiiU dat ook allemaal kan...

Terug naar “Archief”