Diamantje schreef:Ik weet eigenlijk niet of ik deze vraag überhaupt mag stellen, want dan lijkt het misschien alsof ik de Bijbel tegen wil spreken. Maar zo bedoel ik het echt niet, er zijn alleen een paar dingen die ik me afvraag.
Je mag elke vraag stellen, zolang je het maar serieus bedoelt. Het is heel goed om de Bijbel te onderzoeken want God behaagt dat.

Diamantje schreef:Bijvoorbeeld dit: in de Bijbel staat: 'Ga heen en vermenigvuldig u.'
En waar staat dat? In Genesis 1 (of 2?). Hoeveel mensen waren er, vanuit de Bijbel gesproken, toen op aarde? Welgeteld twee. Ook de zeeën waren nog vrij leeg en het land ook. Het gaat er nu even niet om of je het scheppingsverhaal letterlijk neemt of niet. God zegt dit, op dát moment tegen twee mensen en een paar (op dat moment alle) dieren. Niet alles meteen overnemen naar de tijd van nu! In z'n context lezen.
Diamantje schreef:Maar verschillende bronnen melden dat er binnenkort sprake zal zijn van grote overbevolking in de wereld
Nou, dan hebben we toch maar eens netjes naar God geluisterd.

Diamantje schreef:en dat dan veel mensen heel moeilijk aan een huis of baan kunnen komen. En dat er nog meer honger in de Derde Wereld gaat komen en het steeds moeilijker gaat worden om aan zoet water te komen. Ook veel meer ontbossing, mensen zullen niet meer genoeg plek hebben om te leven en uiteraard is meer mensen ook meer vervuiling van de lucht en het milieu.
Een algemene trend is dat wanneer de welvaart toeneemt, het geboortecijfer omlaag gaat. Dus wanneer we onze belastingcenten eens niet in het ruimtevaartprogramma zouden investeren, maar alles wordt gestoken in de ontwikkeling van armere landen gaat het vanzelf weer goed komen. Om een stabiele populatie te hebben is gemiddeld 2,1 kind per ouderpaar nodig. Veel Westerse landen zitten al onder dat getal, dus daar zien we al een goede trend.

Diamantje schreef:Waarom zou God willen dat wij ons steeds voortplanten, terwijl hier zoveel problemen door ontstaan? Alvast bedankt voor uw reactie!
De problemen maken we vooral zelf, hè...