Nou, dat is natuurlijk niet helemaal waar. Argumenten genoeg die zijn eindconclusie onderbouwen. Helaas wel allemaal irrelevant als de methodologie niet klopt. Dat is dan ook het enige tegenargument dat hoeft te worden gegegeven.
Wat klopt er niet aan mijn methodologie, alleen maar iets roepen, wat te zeggen willen hebben , of graag het laatste woord willen hebben. Als mijn methodologie niet klopt dan klopt er heel wat niet ik ga uit van gegevens uit de geschiedenis die te vertrouwen en natrekbaar zijn.
Nou, poe, en de belgische publieke omroep heeft uiteraard het laatste woord in dit soort kwesties.
Dat zie je toch niet juist, het is geen omroep maar een documentaire over Egypte.
Dus jij denkt dat Egyptologen die afgestudeerd zijn, dagelijks onderzoek doen, veldwerk doen, het allemaal mis hebben en dat jij die vanuit thuis zijn onderzoek beperkt tot, wat zal het zijn, internet en een selectie boeken, het beter weet? En wat is die onhoudbare en onwetenschappelijke houding? Eén die de bijbelse chronologie niet onderschrijft en volgens jou dus fout is? Want daar komt heel jouw "onderzoek" op neer: "de algemeen geaccepteerde tijdslijn van het oude Egypte is fout omdat het de bijbel tegenspreekt. "
De tijdslijn of het begin van de Egyptische chronologie staat gewoon niet vast, we moeten het hebben van matches die overeenkomen mat vaststaande gebeurtenissen ook die buiten de bijbel, dan kunnen we alleszins redelijke gevolgtrekkingen maken. enkele voorbeelden buiten het bijbelboek dan
607 met een marge van 19 jaar
537 en 539
312 met een marge van een jaar
37 en 31
allemaal voor de gewone telling natuurlijk en nog meer jaren, daarmee valt zowel de gewone als de bijbelse geschiedenis precies op zijn plaats.