Is het een probleem voor de zondvloed

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Lock&Stock

Re: Is het een probleem voor de zondvloed

Berichtdoor Lock&Stock » 24 jan 2013 14:27

Tegen beter weten in: Onzin.

Net als bij sommige anderen is het beter ook beter om deze kerel gewoon straal te negeren. Antwoorden krijg je toch niet.

Wilsophie schreef:Waarom doe je dat dan niet en krijg ik een rot antwoord alsof ik 'jullie' ben in een ander topic.

Euh.....wat?!

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 24 jan 2013 14:40

Antoon, dat Mozes aan het hof van de Farao opgroeide wil niet zeggen dat hij Amenemhat IV was. Dat verzin jij omdat het je goed uitkomt.

Uit al je berichten blijkt dat jouw onderzoek erop neerkomt dat jij je eindconclusie al getrokken had voordat je aan je "onderzoek" begon, namelijk de bijbel is een 100% waarheidsgetrouw geschiedenisboek. Dat "onderzoek" van je is niets anders dan het aanpassen van de geschiedenis totdat het past in je conclusie en selectief shoppen in de geschiedenis. Met dat laatste bedoel ik dat alles wat aansluit op wat jij hebt geconcludeerd wordt geaccepteerd en alles wat daarmee niet in overeenstemming is ofwel wordt genegeerd ofwel volgens jou fout is. Immers, jouw conclusie is de juiste en al die afgestudeerde egyptologen/archeologen hebben het mis en er niets van begrepen, ofwel is het 1 groot complot van de wetenschap om de bijbel te ontkennen als een 100% waarheidsgetrouw geschiedenisboek.

Heet jij wel Antoon en niet toevallig Diederik Stapel?
Laatst gewijzigd door FrankB op 24 jan 2013 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jan 2013 14:49

Wilsophie schreef:Waarom doe je dat dan niet en krijg ik een rot antwoord alsof ik 'jullie' ben in een ander topic.

Volgens mij gaat er iets mis. Ik verwees naar onze goede vriend Lichtzwaard, niet naar jou.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Berichtdoor antoon » 24 jan 2013 16:29

Dat "onderzoek" van je is niets anders dan het aanpassen van de geschiedenis totdat het past in je conclusie en selectief shoppen in de geschiedenis.

wat ik niet doe is Faraos weglaten of erbij verzinnen en regeringsduur daar hou ik rekening mee

Je kunt het ook zo zien
Stel, je weet dat er in een eeuwenoud huis een man met 6 vingers gewoond heeft
Door onderzoek in de bodem komen er na eeuwen een paar verborgen kamers aan het licht, in een van die vertrekken staat een klerenkast met een handschoen die zes vingers bevat, dan is het redelijk om de combinatie aan te gaan met de persoon waarvan je weet dat hij inderdaad 6 vingers had.

Egyptologen werken trouwens ook zo zij interpreteren ook beeltenissen gravitie en artefacten
Wat ik doe is het centraal stellen van enkele heersers die aan de kenmerken in de bijbel voldoen en ook zeker de volgorde in de gebeurtenissen, zoals piramide bouw, slaven in dienst, een vrouw die kinderloos maar toch een kind tot haar beschikking krijgt die later ook even een belangrijke heerser wordt.

Een man die plotseling verdwijnt waardoor zijn pleegmoeder noodgedwongen even de troon moet waarnemen
Het overgaan van een dynastie op de andere waardoor Mozes veilig terug kon komen in Egypte
en nog veel meer

Dit alles vinden we in de 12e en begin 13e dynastie.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jan 2013 17:12

Herhaling 1

Vertel me eens, beste Antoon, wat is het laatste MODERNE boek over het oude Egypte dat je hebt gelezen. (geschreven en uitgegeven na pak 'm beet de tweede wereldoorlog).

antoon

Berichtdoor antoon » 24 jan 2013 17:34

Het gaat er gewoon niet om wat ik wel of niet lees, dat zou een andere topic kunnen worden, het gaat ook niet over verhoren dat laten we over aan rechters.
Ik geef hier data aan om in het algemeen de juiste chronologie van dingen weer te geven en dat doe ik niet om bevestigd te worden, wel hoop ik dat er mensen zijn die ook dat spoor oppakken en echt gaan onderzoeken.
De data die ik geef kan men beschouwen of een normaal tegenargument geven, daar hebben we wat aan.
ten overvloede nog maar een keer het gaat om het onderwerp.

Het heeft niet met het onderwerp te maken maar boeken over Egypte of ze nu in 1920 of in 1990 zijn geschreven dat zegt weinig, aan het oude Egypte verander niets meer, het enigste is dat men meer kennis heeft gekregen over Pyramidebouw en aanverwante zaken, de chronologie -daar gaat het om -van geleerden was in 1910 een puinhoop en is dat heden te dagen nog, men komt er niet uit, behalve als je van de juiste data uitgaat die onderandere te vinden is in de bijbel dan valt veel op zijn plaats.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 24 jan 2013 18:29

Mortlach schreef:

Volgens mij gaat er iets mis. Ik verwees naar onze goede vriend Lichtzwaard, niet naar jou.

Noem dan man en paard en zeg niet "jullie". Want ik was de laatste poster.
:Lichtzwaard is niet mijn goede vriend dus praat voor jezelf en zeg niet "onze vriend".

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jan 2013 19:36

antoon schreef:Het gaat er gewoon niet om wat ik wel of niet lees, dat zou een andere topic kunnen worden, het gaat ook niet over verhoren dat laten we over aan rechters.

Nee, daar gaat het inderdaad niet om, al kun je het mij natuurlijk weer niet kwalijk nemen dat ik het mijne van denk van al die geheimzinnigheid. Weet je wat het is, het is zo makkelijk om in een vast denkspoor terecht te komen als je niet regelmatig wat leest van anderen. Je broddelt vrolijk verder met je hobby, terwijl je - vanwege het gebrek aan correctie - geen idee hebt dat je mijlenver de werkelijkheid achter je hebt gelaten. Maar de cynicus in mij denkt dat het je uberhaupt niet om 'de werkelijkheid' te doen is.

Ik geef hier data aan om in het algemeen de juiste chronologie van dingen weer te geven en dat doe ik niet om bevestigd te worden, wel hoop ik dat er mensen zijn die ook dat spoor oppakken en echt gaan onderzoeken.

Nou, dan moeten ze alleen geen boeken lezen van gerespecteerde, professionele egyptologen...

Het heeft niet met het onderwerp te maken maar boeken over Egypte of ze nu in 1920 of in 1990 zijn geschreven dat zegt weinig, aan het oude Egypte verander niets meer, het enigste is dat men meer kennis heeft gekregen over Pyramidebouw en aanverwante zaken,

Als je met 'aanverwante zaken' de gehele Egyptische geschiedenis en cultuur bedoelt, geef ik je gelijk.

antoon

Berichtdoor antoon » 24 jan 2013 20:13

Je broddelt vrolijk verder met je hobby, terwijl je - vanwege het gebrek aan correctie - geen idee hebt dat je mijlenver de werkelijkheid achter je hebt gelaten. Maar de cynicus in mij denkt dat het je uberhaupt niet om 'de werkelijkheid' te doen is.

WEER HELEMAAL DE PLANK MISSLAAN JIJ
IK broddel niks ik geef je duidelijke voorbeelden, broddelen laat ik over aan veel Egyptologen die zich vastklampen aan een onhoudbare en onwetenschappelijke houding, op Canvas was het ook vanavond. De chronologie staat totaal niet vast voor Egypte en nog meer. Ik hoop er nog op terug tekomen

Als jij het allemaal zoveel beter weet , kom eens met een goed argument dat moet toch een kleine moeite zijn en wat is die werkelijkheid die ik achter mij zou laten ik sta te popelen om het te weten.
kortom je draait er omheen, als het anders is hoor ik het graag.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jan 2013 20:42

antoon schreef:WEER HELEMAAL DE PLANK MISSLAAN JIJ

Ach, ik wist niet dat ik met Yoda in gesprek was...

IK broddel niks ik geef je duidelijke voorbeelden, broddelen laat ik over aan veel Egyptologen die zich vastklampen aan een onhoudbare en onwetenschappelijke houding, op Canvas was het ook vanavond.

Nou, poe, en de belgische publieke omroep heeft uiteraard het laatste woord in dit soort kwesties.

Als jij het allemaal zoveel beter weet , kom eens met een goed argument dat moet toch een kleine moeite zijn en wat is die werkelijkheid die ik achter mij zou laten ik sta te popelen om het te weten.
kortom je draait er omheen, als het anders is hoor ik het graag.

Het Narmer Palette... Hoe vaak wil je nog dat ik dat voor je herhaal?

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 25 jan 2013 07:40

"WEER HELEMAAL DE PLANK MISSLAAN JIJ

Ach, ik wist niet dat ik met Yoda in gesprek was..."

Nou een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Mijn eerste schaterlach van de dag heb ik in ieder geval weer te pakken. Bedankt Mortlach, may force you be with!
mvg, Frank

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 25 jan 2013 07:47

Antoon, ik herhaal ook mijn vraag aan jou: heb jij een complot van echte egypotologen ontrafelt die als doel heeft om de bijbel te ontkennen als een 100% waarheidsgetrouw geschiedenisboek?

Natuurlijk vinden er nog steeds ontdekkingen plaats maar denk jij dat al die echte egyptologen geen rekening houden met periodes waarin er een farao in zowel opper als neder Egypte was? Denk je dat de algemeen geaccepteerde tijdslijn niet na grondig onderzoek is vastgesteld?

Je schrijft: "IK broddel niks ik geef je duidelijke voorbeelden, broddelen laat ik over aan veel Egyptologen die zich vastklampen aan een onhoudbare en onwetenschappelijke houding"

Dus jij denkt dat Egyptologen die afgestudeerd zijn, dagelijks onderzoek doen, veldwerk doen, het allemaal mis hebben en dat jij die vanuit thuis zijn onderzoek beperkt tot, wat zal het zijn, internet en een selectie boeken, het beter weet? En wat is die onhoudbare en onwetenschappelijke houding? Eén die de bijbelse chronologie niet onderschrijft en volgens jou dus fout is? Want daar komt heel jouw "onderzoek" op neer: "de algemeen geaccepteerde tijdslijn van het oude Egypte is fout omdat het de bijbel tegenspreekt. "

Het uitgangspunt van je onderzoek is echter fout. Je had je eindconclusie namelijk al klaar en je bent daarna op onderzoek uitgegaan. Dat "onderzoek" van je komt alleen maar neer op het aanpassen van de geschiedenis totdat het in je eindconclusie past. Je hebt tot op heden geen argumenten of bewijzen voor je eindconclusie gegeven.
mvg, Frank

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 jan 2013 08:36

FrankB schreef:Je hebt tot op heden geen argumenten of bewijzen voor je eindconclusie gegeven.

Nou, dat is natuurlijk niet helemaal waar. Argumenten genoeg die zijn eindconclusie onderbouwen. Helaas wel allemaal irrelevant als de methodologie niet klopt. Dat is dan ook het enige tegenargument dat hoeft te worden gegegeven.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 25 jan 2013 08:48

serieuze argumenten dan. Dat zijn methodologie niet klopt mag duidelijk zijn.
mvg, Frank

antoon

Berichtdoor antoon » 26 jan 2013 13:11

Nou, dat is natuurlijk niet helemaal waar. Argumenten genoeg die zijn eindconclusie onderbouwen. Helaas wel allemaal irrelevant als de methodologie niet klopt. Dat is dan ook het enige tegenargument dat hoeft te worden gegegeven.

Wat klopt er niet aan mijn methodologie, alleen maar iets roepen, wat te zeggen willen hebben , of graag het laatste woord willen hebben. Als mijn methodologie niet klopt dan klopt er heel wat niet ik ga uit van gegevens uit de geschiedenis die te vertrouwen en natrekbaar zijn.

Nou, poe, en de belgische publieke omroep heeft uiteraard het laatste woord in dit soort kwesties.

Dat zie je toch niet juist, het is geen omroep maar een documentaire over Egypte.

Dus jij denkt dat Egyptologen die afgestudeerd zijn, dagelijks onderzoek doen, veldwerk doen, het allemaal mis hebben en dat jij die vanuit thuis zijn onderzoek beperkt tot, wat zal het zijn, internet en een selectie boeken, het beter weet? En wat is die onhoudbare en onwetenschappelijke houding? Eén die de bijbelse chronologie niet onderschrijft en volgens jou dus fout is? Want daar komt heel jouw "onderzoek" op neer: "de algemeen geaccepteerde tijdslijn van het oude Egypte is fout omdat het de bijbel tegenspreekt. "

De tijdslijn of het begin van de Egyptische chronologie staat gewoon niet vast, we moeten het hebben van matches die overeenkomen mat vaststaande gebeurtenissen ook die buiten de bijbel, dan kunnen we alleszins redelijke gevolgtrekkingen maken. enkele voorbeelden buiten het bijbelboek dan
607 met een marge van 19 jaar
537 en 539
312 met een marge van een jaar
37 en 31
allemaal voor de gewone telling natuurlijk en nog meer jaren, daarmee valt zowel de gewone als de bijbelse geschiedenis precies op zijn plaats.

Terug naar “[Religie] - Open forum”