Wat is waarheid en wat is leugen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

hubert
Majoor
Majoor

Re: Wat is waarheid en wat is leugen?

Berichtdoor hubert » 21 jan 2013 17:12

Wat een onzin. Natuurlijk had Jezus alleen de toenmalige Bijbel (Thora) als referentiekader. Je wilt toch niet beweren dat dat onbelangrijk is?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 21 jan 2013 17:18

http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuw ... -1152837W/

Wat is dat toch met die verknipte geestelijken.
Van Agt, Gretta Duisenberg, het oorspronkelijke refo meisje.http://nl.wikipedia.org/wiki/Gretta_Duisenberg
Zou het de vervangingsleer zijn, die er van jongs af aan is ingepompt? Ik weet het niet.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 21 jan 2013 17:24

hubert schreef:Wat een onzin. Natuurlijk had Jezus alleen de toenmalige Bijbel (Thora) als referentiekader. Je wilt toch niet beweren dat dat onbelangrijk is?

Doe ik ook niet. Jij gebruikt hetzelfde woord voor twee verschillende dingen en verwacht dan dat anderen dat niet doorhebben. Maar verder ben je nog niet inhoudelijk ingegaan op de leugen van de reformatie zoals je die zelf plaatste.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 21 jan 2013 17:25

volgens mij was gretta duizenberg van oorsprong gkv-er. ( of valt dat bij jou ook onder de refo meisjes? )

en bij mij is niet de vervangingsleer van jongs af aan er in gepompt.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 21 jan 2013 18:46

Openbaring 14:12
Hier blijkt de volharding der heiligen, die de geboden Gods en het geloof in Jezus bewaren.(NBG) Het geloof van Jezus. (Statenvertaling)

@Marin, dit gaat wel over de gelovigen uit de verdrukking over de volkeren, dus niet die uit de genadebedeling.
Let op dat er niet staat het geloof in Jezus , maar het geloof van Jezus.
Het zijn zij die weigeren het beest te aanbidden, allemaal omstandigheden die wij niet hebben of kennen.
Dus er komt wel wat meer kijken om te volharden dan dat wat ons overkomt, in onze tijd.
Al onderschat ik niet wat gelovigen in Syrië en elders hebben te lijden, maar dan nog gaat het over de groep die op getuigenis van de 144.000 tot geloof komen in de Grote Verdrukking..

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 21 jan 2013 18:51

Ik vermoed (hoe wil ik dat zeggen) dat het verschil in het geloof, door ‘geloof’ en politieke vermenging en ‘aanschouwelijk van kerk zijn’ met alleen geloven dat Jezus bestaan en geleefd heeft, geen Bijbels geloven is.

De tekst uit de Openbaring 14:12
Hier blijkt de volharding der heiligen, die de geboden Gods en het geloof in Jezus bewaren.(NBG) Het geloof van Jezus. (Statenvertaling)

Het is wat @hubert ook zegt dat de Here Jezus tegen de omstanders zei:
“Gij gelooft mij niet, maar lees dan de profetieën die van Mij getuigen dat Ik het ben die moest komen”.
Daarom is studie in de Profetieën zeker belangrijk om de bevestiging te ontvangen en het geloof van en in Jezus te versterken.

2Petr.2:21
“Want nooit is profetie voortgekomen uit de wil van een mens, maar, door de heilige Geest gedreven, hebben mensen van Godswege gesproken”.

Het geloof in en van Jezus gaat veel verder dan weten dát Hij bestaan heeft, het gaat, om Hem persoonlijk aan te nemen en door Hem gevormd willen worden, ‘wij moeten Jezus aanraken’ en geen kerk, verbroedering en verzustering in oprechtheid die door genezing de liefde van de Here Jezus door Zijn kracht het geloof gaat versterken is het middel, dat is Zijn volk over heel de wereld en die Hem verwachten en voorbereiden op Zijn komst.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 21 jan 2013 20:33

Wilsophie schreef:Openbaring 14:12

@Marin, dit gaat wel over de gelovigen uit de verdrukking over de volkeren, dus niet die uit de genadebedeling.
Let op dat er niet staat het geloof in Jezus , maar het geloof van Jezus.
Het zijn zij die weigeren het beest te aanbidden, allemaal omstandigheden die wij niet hebben of kennen.
Dus er komt wel wat meer kijken om te volharden dan dat wat ons overkomt, in onze tijd.
Al onderschat ik niet wat gelovigen in Syrië en elders hebben te lijden, maar dan nog gaat het over de groep die op getuigenis van de 144.000 tot geloof komen in de Grote Verdrukking..[/quote]

@Wilsophie, daarom vind ik het lastig om over het verloop van het aardse heiligdomsdienst die het werk van de Here Jezus de Christus in het Hemels Heiligdomsdienst en het tijdsgebeuren op het forum te vermelden, je weet onze gemeente gaat d.m.v. Profetieën in Daniel en Openbaring die op elkaar aansluiten waarin de Here Jezus de Vervuller is, zo is de drie engelen boodschap van Openb.14:6-13 voor mij een beknopt overzicht de strijd tussen Christus en satan waarvan de mens het middelpunt is Christus volgen of satan als een engel des lichts te ontmaskeren.

Het begin van het dienstwerk van de Here Jezus in Zijn Heiligdomsdienst in de hemel en de tijdsduur daarvan is Profetisch vastgesteld om Zijn volk te verzamelen en die zich willen voorbereiden op de komst van de Here Jezus op de wolken.

Zoals je ook hebt beschreven over het einde van de genade tijd die staat te gebeuren als Gods volk die zich hebben voorbereidt om de Here Jezus te ontmoeten en bij Hem te zijn.

Dat is een proces in het geloofsleven om Jezus te volgen en er wacht ons een heerlijke tijd om daarna Hem te ontmoeten met al de bekenden en dierbaren, dat is dé toekomst.

Je weet door historische beschrijvingen van ‘kerkelijke duwwerk’ zullen we het misschien niet eens worden daar gaat een wereld van karakter,opvoeding, en kerkelijke tradities en gevormde meningen aan vooraf en draagt een ieder met zich mee, dat is de vrijheid en de keuze ieder geschonken zonder elkaar te belasten met uitgesproken meningen.

@Wilsophie, mijn ervaring en dat zal jij ook ondervinden is deze, dat door de Naam van de Here Jezus te benoemen in de gesprekken daar gaat kracht vanuit om de Verlossing te aanvaarden wie het ook is.
Laatst gewijzigd door marin op 22 jan 2013 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 21 jan 2013 23:26

Het is me duidelijk en ik kan me erin vinden, maar wat bedoel je met "heiligdomdienst?"

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 22 jan 2013 11:25

Wilsophie schreef:Het is me duidelijk en ik kan me erin vinden, maar wat bedoel je met "heiligdomdienst?"

@Wilsophie, het dagelijkse ritueel had te maken met vergiffenis en de jaarlijkse dienst moest leiden tot volkomen reiniging. Zie Lev.16:16,30.

Maar het ritueel was slechts een schaduw niet de werkelijkheid.

De voorstellingen die daarop volgen zijn de beginselen der verlossing, en de joodse feesten rondom het tempelritueel die alle een fase aanwijzen in het verlossingsplan.

De boodschap van de drie engelen van Openbaring 14.
Deze boodschap vindt haar hoogtepunt in een toets die tot elke wereldburger zal komen.

In de Hebreeën brief staat het heiligdom centraal.
De eerste zeven hoofdstukken gaan over de Hogepriester, onze Heiland. In hoofdstuk 8 t/m 10 wordt het heiligdom besproken en uitgelegd.
Paulus gebruikt het heiligdom op twee verschillende manieren:
Als een “gelijkenis” van het oude en nieuwe verbond. Daar laat hij zien dat Jezus via het oude verbond, dat Hij leefde, ons de weg opende tot het nieuwe verbond.

Verder laat hij zien dat het heiligdom een “type” was van het hemels heiligdom. De bedoeling van de dienst is de reiniging van het geweten zodat de zonde weggenomen wordt uit de menselijke geest.
D.w.z. als het heiligdom gereinigd is dan is de menselijke geest volkomen gereinigd.

Toen het volk van Israël uit Egypte gevoerd werd, kreeg het van God aanwijzingen om hen bekent te maken met het verlossingsplan.
God wilde niet alleen zorgen voor hun lichamelijk maar ook voor hun geestelijk welzijn.

Om de Israëlieten een juiste voorstelling te geven van Zichzelf en van het verlossingsplan, liet Hij een heiligdom bouwen. Dit heiligdom zou de ontmoetingsplaats zijn voor God en de mens. Tegelijkertijd zou het de woonplaats van God zijn. (Exodus 25:8)
Het heiligdom dat met handen gemaakt was zou een afbeelding zijn van het heiligdom in de hemel (Hebreeën 9:23-24). Alles wat daar gebeurde was een afbeelding en schaduw van het hemelse (Hebreeën 8:5). Het was een schaduw niet de werkelijkheid (Hebreeën 10:1-4).

Het was dus een beeld van het verlossingswerk dat Jezus volbrengen zou door Zijn offer op Golgotha en Zijn dienst als Hogepriester in het hemelse heiligdom (Hebreeën 8:1-2).

Beginselen der Verlossing

Alle Mensen zijn van nature zondig.

Rom. 3: 9-20; 8, 7; Jer. 17: 9; Rom. 11: 32; Psalm 51: 7

Christus heeft de verlossing van de mens in zichzelf tot stand gebracht en heeft de deur der hoop geopend. Het licht van Gods liefde schijnt vanaf het kruis en trekt de zondaar.
Joh. 3: 14-16; 12, 32; Hebr. 1: 3; 2. Kor. 5: 21; Jer. 31: 3

De overtuigde zondaar moet zich uit vrije wil overgeven en Gods oproep beantwoorden. Joh. 5: 40; 7, 37; Joh. 7: 17; Openb. 22: 17

De gelovige treedt binnen door de deur van geloof en berouw; beide zijn een gave van God. Rom. 2:4 Hand. 14:27; 20:21; 5:31

Geloof wordt gerekend tot gerechtigheid en vanaf dat moment is de gelovige in Christus. Romeinen 3 & 4; 8:1

Heiligmaking is dat wij van dag tot dag de rechtvaardiging ervaren. Het gaat gepaard met gehoorzaamheid.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 jan 2013 14:23

Duidelijk , dank je wel!

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 26 jan 2013 12:34

@Lichtzwaard