Naast kerst, de zondag, de geloofsbelijdenis, Jezus als God en de maagdelijke conceptie van Maria is dit nu weer de laatste grootste leugen? De Bijbel kan zo geïnterpreteerd worden als men zelf wil. Je zou er zonder al te veel moeite een meergodendom uit kunnen halen en zo nog veel meer stellingen die niet smet het christendom van doen hebben of hebben gehad. Vandaar dus ook die geloofsbelijdenissen, het voorkomt dat mensen al te veel afdwalen van de Waarheid die God ons geopenbaard heeft.
Citaat:
Dat opvoeding en een bepaald milieu een rol kan spelen, inderdaad. Dat is zo, maar ik ken heel veel mensen uit een christelijk milieu die er niets van willen weten.
Nee het is geen snoepbak dat zeg ik ook niet. Ik citeer graag hoe de Bijbel het uitlegt.
Het geloof is de zekerheid van de dingen, die men hoopt en de overtuiging van de dingen die men niet ziet. (Hebr. 11:1)
Waarmee je je stelling dus niet echt onderbouwt en die van mij niet bestrijd. Daarnaast ben ik niet zo van het citaten plukken.
Maar goed, wat mij betreft genoeg hierover als zijstraatje in dit topic.
Het is volkomen ontopic want het gaat niet om een citaat plukken uit een boek ofzo.
Het is de tekst uit het hoofdstuk waar de geloofshelden worden opgesomd.
Wat je uit de Bijbel ZOU kunnen halen zoals meergodendom is natuurlijk helemaal geen onderbouwing, maar een veronderstelling die zou kunnen zijn, kijk dat is nu een leugen en geen waarheid.
Door het geloof zijn de muren van Jericho gevallen. Dàt is pas een gebeurtenis.
Geloof je in de wederopstanding des vleses? Of staat dat bij jullie er niet in?
Weet je dan wat dat inhoudt? Als we het toch over geloof hebben?