Johannes 14: 2 en 3: "in het huis Mijns Vaders zijn vele woningen - anders zou Ik het u gezegd hebben - want Ik ga heen om u plaats te bereiden; en wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom Ik weder tot u en zal u tot Mij nemen, opdat gij zijn moogt waar Ik ben.
Handelinngen1:11: Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen, als gij Hem ten hemel hebt zien varen.
Lees ook Mattheüs 24 en 25.
Ja, daar staat dat dit geslacht niet voorbij zal gaan voor dit alles is geschied.
Maar Jezus zegt ook: "Doch van die dag en van die ure weet niemand, ook de engelen der hemel niet,
ook de Zoon niet,
maar de Vader alleen".(24:36)
En: 24:43,44: Maar weet dit: Als de heer des huizes geweten had, in welke nachtwaak de dief zou komen, hij zou gewaakt hebben en in zijn huis niet hebben laten inbreken. Daarom, weest ook gij bereid,
want op een uur dat gij het niet verwacht komt de Zoon des mensen.Wij mogen leven uit de verwachting die in Openbaring wordt verwoord: (21:1) En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan, en de zee was niet meer" Dat wordt werkelijkheid als de Heer terugkomt.
mohamed schreef:Ik mag hopen van wel, want Jezus heeft een hele duidelijke tijdsbepaling gegeven van zijn wederkomst (Mat 16,28) en als datgene wat hij voorzegd heeft niet gebeurd is, dan heeft Christus in overmoed gesproken:
'Wanneer die profeet in de Naam van de HEERE spreekt, en het gebeurt niet en het komt niet uit, dan is dat een woord dat de HEERE niet gesproken heeft. In overmoed heeft die profeet dat gesproken; wees niet bevreesd voor hem.' (Deut 18,22)
Ik ervaar dat als bijna godslasterlijk. Dat gaat over profeten uit het OT en niet over Jezus,
die geen profeet is, maar Gods Zoon.