Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 jan 2013 10:24

hier ligt helemaal geen sneeuw.. we willen graag de nieuwe slee uitproberen, maar helaas :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 jan 2013 10:40

lammetje schreef:Al willen ze nu liever in de sneeuw spelen ipv binnen op school zitten... ze zullen vast wel naar buiten mogen en dan vinden ze het waarschijnlijk al snel te koud :lol:

Hahaha, gisteren bracht ik M weg en hij hing netjes zijn lunchtrommel en boekentas op en liep toen weer het schoolplein op. Ik vroeg waar hij heenging en hij zei "Ik heb mn spullen opgehangen en nu ga ik weer naar buiten". Gelukkig heft de juf ze de hele middag het veld mee op genomen dus hij kwam heerlijk koud en nat thuis :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jan 2013 10:41

Jammer hoor, is juist zo leuk :D hier sneeuwt het nog steeds. En de monteur is alweer weg. Dus tegen half 12 maar op pad, ben benieuwd of ze het wat vindt
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jan 2013 10:55

Ik zit moed te verzamelen om naar buiten te gaan.... :oops: :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jan 2013 13:06

Ooh wat is het lekker buiten. Half uur heen met Frederiek op de slee, 3 kwartier terug met beide kids erop. Halverwege ging Jurian gelukkig lopen, want de berg op is toch wel zwaar ;) Maar wel superlekker zo.
Frederiek vond het heerlijk, tot ons huis in zicht kwam, toen had ze het denk ik toch koud. Ondanks haar skipak, wantjes en snowboots had ze toch helemaal rode handen en voeten, en dat deed pijn denk ik, toen we binnen waren. Ze heeft haar brood huilend op zitten eten, arm kind. Nu maar lekker in bed gelegd, in slaapzak, even opwarmen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 jan 2013 13:11

Alle jarigen nog gefeliciteerd! Mooie foto's zag ik voorbij komen...

Hier vanmorgen ook al in de sneeuw geweest! Alleen heel lang is geen suc6 Nina wilt geen muts of handschoenen aan... Vanmiddag nog ff in de sneeuw bij opa en oma.

Voor de rest gaat alles zijn gangetje hier Nina is wel volop aan het praten gisteren was het CB op huisbezoek en Nina zegt ineens Nee mag nie open die vrouw stond echt raar te kijken dat ze al zinnen zegt :lol:
Voor de rest is volop bezig met aankleden/uitkleden en alles zelf doen... Zo liep ze vanmorgen met een onderbroekje over haar spijkerbroek :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 jan 2013 13:35

Huh? Komt het cb op huisbezoek bij jullie? Hier alleen een afspraak bij 14mnd en met 2jaar pas weer...
Floris is ook enorm met woorden bezig, heel leuk. Hij (her)kent enorm veel woorden en ook bijvoorbeeld kleuren. Maakt nog niet veel zinnetjes, maar dat komt vast. Vanmorgen had ik mn nagels gelakt, dat zag hij. Hij voelde even en zei toen: mooooi mama. Haha! Ik vind deze leeftijd zo leuk!
Wat een rijkdom, zo'n kleintje!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 jan 2013 13:45

Deze maand doen ze dat voor het laatst bij 1,5 komen ze aan huis. Vanwege de bezuinigingen stopt dat nu. Wel zei ze dat het CB voortaan kinderen tot 12 jaar onder ''toezicht'' houden in plaats van tot 4 jaar.

Ik vind deze leeftijd ook helemaal geweldig al dat kletsen en doen! Nina zit elke keer op haar potje (gewoon met kleding) en dan zegt ze Plasse nee vies haha hoe ze daar bij komt want dat zeggen wij nooit.

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 15 jan 2013 13:51

MissF schreef:Nou, ik begrijp nu wel dat ppm wel eens 'wenste' dat haar oudste voor 31 december was geboren. Want dan is het allemaal makkelijker. En ik ben ook blij dat Frederiek van juni is, dus die gaat gewoon in januari naar groep 0, en na de zomervakantie naar 1. Niks geen gedoe of getest. Gewoon normaal, haha.
Al vind ik het nog steeds lastig dat versnellen. 'vroeger' was de grens niet voor niks 1 oktober, denk ik wel eens. Dan had hij al helemaal nooit getest, wat ik ook best had gevonden.

Lekker he, die sneeuw. aan het eind van de morgen komt de monteur van de vaatwasser, maar als hij op tijd klaar is, ga ik denk ik Frederiek inpakken en op de slee zetten, Jurian met de slee ophalen. Zal wel ruim een half uur lopen zijn, maar het is nu zo mooi :D

Nou, ook dan is het niet makkelijk hoor. :D Hier eentje van net 7, die eigenlijk na de zomer naar groep 6 zou moeten. Dus een "jonge"leerling, en ook nog eens versnellen.
Het maakt tegenwoordig echt niet meer uit wanneer je jarig bent, als je door kunt willen ze dat je door gaat. Ik ben echter van mening dat je niet altijd hoeft te doen wat kan.

Vaak zie je dat kinderen in de basis kunnen versnellen, en dat ze dan twee jaar in groep 2 blijven. Groep 1 is echt de basis, en heel veel kinderen beheersen die al als ze naar school gaan, zeker na peuterspeelzaal/groep 0. kijk maar eens naar wat ze dan testen, dit zijn echt de basisdingen :wink:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 jan 2013 14:44

Heerlijk die sneeuw! Vanmorgen even naar de winkels geweest met de wagen en en zitje voorop de slee van mn ouders ekocht. Die komen mn broer en schoonzus zo brengen en dan heerlijk op de slee! Ben erg benieuwd hoe ze het gaat vinden! :-)
Afbeelding

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 15 jan 2013 15:07

hieke schreef:Nou, ik begrijp nu wel dat ppm wel eens 'wenste' dat haar oudste voor 31 december was geboren. Want dan is het allemaal makkelijker. En ik ben ook blij dat Frederiek van juni is, dus die gaat gewoon in januari naar groep 0, en na de zomervakantie naar 1. Niks geen gedoe of getest. Gewoon normaal, haha.
Al vind ik het nog steeds lastig dat versnellen. 'vroeger' was de grens niet voor niks 1 oktober, denk ik wel eens. Dan had hij al helemaal nooit getest, wat ik ook best had gevonden.

Lekker he, die sneeuw. aan het eind van de morgen komt de monteur van de vaatwasser, maar als hij op tijd klaar is, ga ik denk ik Frederiek inpakken en op de slee zetten, Jurian met de slee ophalen. Zal wel ruim een half uur lopen zijn, maar het is nu zo mooi :D

Nou, ook dan is het niet makkelijk hoor. :D Hier eentje van net 7, die eigenlijk na de zomer naar groep 6 zou moeten. Dus een "jonge"leerling, en ook nog eens versnellen.
Het maakt tegenwoordig echt niet meer uit wanneer je jarig bent, als je door kunt willen ze dat je door gaat. Ik ben echter van mening dat je niet altijd hoeft te doen wat kan.

Vaak zie je dat kinderen in de basis kunnen versnellen, en dat ze dan twee jaar in groep 2 blijven. Groep 1 is echt de basis, en heel veel kinderen beheersen die al als ze naar school gaan, zeker na peuterspeelzaal/groep 0. kijk maar eens naar wat ze dan testen, dit zijn echt de basisdingen :wink:

Idd. dat dacht ik ook toen ik het las :lol: Wij waren blij dat onze jongste in augustus geboren werd. Dan hadden we die discussie over wel of niet versnellen niet. Maar het gaat niet op...Alleen gaat het nu serieus over een klas overslaan. Tot nu toe hebben we het nog tegen kunnen houden, maar ik vrees dat dat niet heel lang gaat duren.

Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met het laten testen van het IQ? Wat zijn daar de voor en nadelen van? Is het belangrijk om te weten hoe hoog het iq is?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 jan 2013 15:31

Hier helaas niet naar buiten met de sneeuw, Timon is ziek. Hij heeft het goed te pakken, komt de hele dag niet van de bank af. Ik hoorde dat er uit zijn klas 6 kinderen ziek waren, dus het heerst lekker.

@AG en AJL: gefeliciteerd met jullie meiden!

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 15 jan 2013 16:02

Ja Cornelia, ik heb die ervaring.

Wanneer alles op school goed loopt, en het kind kan voldoende uitdaging krijgen, dan geeft zo'n test geen meerwaarde. Veel belangrijker is het om een didactisch onderzoek te doen. Hiermee weet je waar het kind met ieder schoolvak staat, en dus ook waar de instructie moet beginnen.

Een IQ test heeft alleen zin als de school niet ziet dat een kind HB is, of wanneer de resultaten anders zijn dan verwacht, of als er sprake lijkt te zijn van onderpresteren.
Ook kan het handig (en soms noodzakelijk) zijn als een kind op een bepaalde school geplaatst moet worden (denk aan Leonardo). En soms kan het fijn zijn om een IQ test achter de hand te hebben als school de hoogbegaafdheid ontkent bijvoorbeeld. Je krijgt namelijk ook een heel plan van aanpak mee voor school en thuis, en wanneer dat er is, zal school hier ook iets mee moeten (of niet, maar dan weet jij ook dat die school niet geschikt is voor een kind met hb).

En dan.....IQ zegt niet alles. Een hoog IQ laat alleen zien welk gereedschap het kind ter beschikking heeft. Vervolgens moet er met dat gereedschap wel iets gedaan worden :wink:

Wij hebben laten testen vanwege twijfel. Thuis zeer intelligent en ver voor op andere kinderen, maar voor de buitenwereld een zeer gemiddelde, steeds verder afzakkende leerling. School stond er ook achter, omdat zij ook het vermoeden hadden van een slimme leerling, maar het er niet uit zagen komen. Uit de test bleek inderdaad hb.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jan 2013 17:53

Hier vindt S. de sneeuw echt niks. Misschien is die er nog te jong voor (en te koud).
Laatst gewijzigd door Evelien op 17 jan 2013 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 jan 2013 21:04

Ik kan helaas geen foto plaatsen via de Ipad, maar V heeft genoten op de slee!! Met dank aan Joëlle van Lidia :mrgreen:
Afbeelding

Terug naar “Archief”