Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

nette
Sergeant
Sergeant

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor nette » 07 jan 2013 12:41

mooi, veel geluk ermee :D

ik doe nog ff rustig aan,

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 jan 2013 23:01

nette schreef:mooi, veel geluk ermee :D

Dank je. Ik heb het net aan mijn ouders verteld, maar besefte tijdens dat gesprek weer precies waarom ik daar niet om zat te springen. Mijn moeder deed haar best haar inherente negativiteit te onderdrukken, maar faalde daarin helaas jammerlijk. "O, deze keer maar eens zien of het wél wat wordt" (omdat het de laatste keer dus niets werd)' "O, nou, doe maar rustig aan hoor en overhaast je niet"; "O, ze heeft al een kind? Denk er dan nog maar eens goed over na of je dat wel wil."

Hele... diepe... zucht... Fijn toch, om te zien dat één van je ouders toch totaal geen vertrouwen in je heeft als je met leuk nieuws komt...

Nee. Niet leuk dus en dan vraagt ze zich af waarom ik zo weinig vertel...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 11 jan 2013 14:39

dat is idd niet zo leuk,

daar zijn moeders voor altijd bezorgd :P

ik herken het wel mijn vader wil altijd de andere kant nog ff laten zien, en dat is ook erg irritant als je enthousiast ben.
maar ik zou wel tegen haar dat je het jammer vind.

maar succes ermee, als ze haar zien zullen ze het vaste een leuke meid vinden :D

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 11 jan 2013 15:33

Jammer Mortlach, dat je moeder zo reageerde! Maar superleuk voor je dat je deze leuke vrouw bent tegengekomen :)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 11 jan 2013 16:12

Leuk Mortlach, onwijs fijn voor je!
is het een ierse? Betekent dat , dat je nooit meer terugkomt naar nederland? ( of was je dat al eigenlijk nooit van plan meer ?)

en je ouders...blijven toch je ouders hoor, ze houden van je ( of je moet van een heel raar gezin komen ) en de meeste reacties zitten gewoon ingebakken. Het is blijkbaar ook geen verrassing voor je dat ze zo reageren, sommige dingen veranderen niet. Mijn vader zei glashard tegen mijn nu nog steeds huidige man toen ik hem voor kwam stellen; ik zie het al geen blijvertje, ( :oops: pas na een jaar begon hij wat aardiger te doen ) ( en echt...hij houdt veel van me..mijn vader dan, hij had er erg moeite mee dat zijn kleine dochtertje groot werd )

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jan 2013 16:50

nette schreef:heb je verkering met je cheffin?

gefeliciteerd :D

Mortlach schreef:Nee, dat is niets geworden, maar ondertussen een andere hele leuke dame opgeduikeld en ze is net zo geeky als ik! Hoera!

Van harte gefeliciteerd! Ongemakkelijke stiltes zullen er dan niet vallen! d:)b

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jan 2013 16:53

nette schreef:mooi, veel geluk ermee :D

Mortlach schreef:Dank je. Ik heb het net aan mijn ouders verteld, maar besefte tijdens dat gesprek weer precies waarom ik daar niet om zat te springen. Mijn moeder deed haar best haar inherente negativiteit te onderdrukken, maar faalde daarin helaas jammerlijk. "O, deze keer maar eens zien of het wél wat wordt" (omdat het de laatste keer dus niets werd)' "O, nou, doe maar rustig aan hoor en overhaast je niet"; "O, ze heeft al een kind? Denk er dan nog maar eens goed over na of je dat wel wil."

Hele... diepe... zucht... Fijn toch, om te zien dat één van je ouders toch totaal geen vertrouwen in je heeft als je met leuk nieuws komt...

Nee. Niet leuk dus en dan vraagt ze zich af waarom ik zo weinig vertel...

Wat is er nou negatief aan het advies van je moeder om het rustig aan te doen? Alleen maar mooi toch dat ze je niet forceert je voort te planten? Nee, dat interpreteer je naar mijn idee zelf te negatief. En dat het afwachten is is nou eenmaal waar. Dat geldt voor iedereen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jan 2013 17:02

mohamed schreef:Wat is er nou negatief aan het advies van je moeder om het rustig aan te doen? Alleen maar mooi toch dat ze je niet forceert je voort te planten? Nee, dat interpreteer je naar mijn idee zelf te negatief. En dat het afwachten is is nou eenmaal waar. Dat geldt voor iedereen.

Met alle respect, maar jij kent mijn moeder niet en jij was niet aanwezig bij dat gesprek. Je hebt dus geen enkele basis om dat idee op te baseren behalve je eigen fantasie. Haar eerste reactie op ALLES is altijd 'Nee', en het kost bakken met energie om daar goed mee om te gaan, dus vertel mij alsjeblieft niet dat ik dat 'te negatief' interpreteer.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jan 2013 17:05

meribel schreef:Leuk Mortlach, onwijs fijn voor je!
is het een ierse? Betekent dat , dat je nooit meer terugkomt naar nederland? ( of was je dat al eigenlijk nooit van plan meer ?)

Ze is Nederlands-Canadees. Dus qua plannen kunnen we nog alle kanten op :-)

en je ouders...blijven toch je ouders hoor, ze houden van je ( of je moet van een heel raar gezin komen ) en de meeste reacties zitten gewoon ingebakken. Het is blijkbaar ook geen verrassing voor je dat ze zo reageren, sommige dingen veranderen niet.

Tja, dat vind ik wel een zwaktebod, een excuus om er maar niets aan te hoeven doen... En ik vind het diep- en dieptriest dat het gebrek aan vertrouwen in mijn kunnen blijkbaar zit 'ingebakken'.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 11 jan 2013 17:22

Mortlach schreef:Tja, dat vind ik wel een zwaktebod, een excuus om er maar niets aan te hoeven doen... En ik vind het diep- en dieptriest dat het gebrek aan vertrouwen in mijn kunnen blijkbaar zit 'ingebakken'.

ik snap je gevoel wel, maar de rest van je leven hopen dat iemand verandert kan je gewoon erg frustreren ( omdat mensen hooguit wat bijschaven door de loop van tijd maar echt veranderen gebeurt zelden, zeker niet op oudere leeftijd), mijn eigen manier is van sommige dingen weet ik hoe (schoon)ouders reageren en daarom kan het me ook niet meer teleurstellen of frustreren.

maar goed, ik hoop natuurlijk voor je dat je ouders ooit veranderen.

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 11 jan 2013 20:02

@mortlach

wij weten idd niet hoe je ouders zijn, we baseren onze gegevens alleen maar op wat jij zegt

maar als je al met een houding gaat van me moeder bedoelt alles negatief, dan intepreteer je het negatief
probeer het gewoon niet negatief te bekijken(al bedoelt ze het misschien wel zo)

neem alleen de fijne en waardevolle adviezen mee, en probeer de rest te vergeten
maar door je er aan te ergeren heb je alleen je zelf ermee
dat dit makkelijker is gezegd dan gedaan weet ik.

maar geniet er vooral van, en laat het niet door je moeder bederven, want dat wil ze vast niet

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 jan 2013 20:13

Sjonge, dat vind ik echt te makkelijk. Sommige mensen zeiken nu eenmaal op alles. En als Mortlach z'n moeder zo is, is dat hartstikke lastig. Zeker als je zelf wél positief bent. (En als ik Mortlach goed lees dan is hij dat.)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jan 2013 20:21

Gefeliciteerd Mortlach! Enne..wanneer mogen wij haar ontmoeten? :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 jan 2013 20:39

ajl schreef:Gefeliciteerd Mortlach! Enne..wanneer mogen wij haar ontmoeten? :mrgreen:

lekkerbek
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor lekkerbek » 11 jan 2013 21:15

Leuk nieuws Mortlach, veel geluk met elkaar, enne........succes met je moeder.
Je zou nog een kaartje naar je moeder kunnen sturen; ha mam, hier een kaartje vanuit Venetië, we willen even laten weten dat we op 10 januari getrouwd zijn hier ter plaatse. We wilden erg graag naar Venetië, maar binnenkort gaat dat niet meer met die dikke buik van ......., want met een tweeling erin wordt ze al snel dikker en komt een vakantie er niet zo snel meer van. Volgende week komen we weer thuis, we zouden het leuk vinden als u de foto's komt kijken, en natuurlijk de duo kinderkamer.
Tot dan.
PS U zit u nu vast te houden in uw stoel zeker? Nou, laat maar weer los hoor, de tweeling zit er nog niet in, we willen het namelijk rustig aan doen, dat raadde u ons toch aan, en u weet het, uw mening is zó belangrijk voor mij :lol: :lol:

Terug naar “Archief”