Pas kreeg ik een kaart van een vriend waarin stond dat ik heel veel voor hem betekend had de laatste tijd. Hij bedankte me om hoe ik in zijn leven stond.
Ik denk, (na de liefdesverklaring van de man/vrouw van je leven

) zoiet wel het mooiste is om te horen te krijgen. Zoveel waardevoller dan dat je nageroepen wordt dat je een lekker kontje heb of zoiets. Of dat jongrens met je om willen gaan omdat je er zo lekker uitzie.
daarom maak ik me soms zo kwaad. Ik heb een paar meiden in mijn klas, met de perfecte lijn, wuivende blonde haren, heel veel en dure kleding en een absurde aandacht voor hun uiterlijk. Ze hebben altijd de aandacht. ondanks het feit dat ik ze nog nooit iets heb horen zeggen wat de moeite waard is. Maar zoveel jongens hangen aan hun lippen. (zegt dan ook iets over de intelligentie van die jongens uiteraard) daarnaast heb ik nog meer meiden in de klas, gewoon toffe meiden, die boeiende dingen te vertellen hebben, inhoudsvol zijn, geintresseerd zijn in anderen.Voor wie het uiterlijk minder belangrijk is. Maar zij hebben veel minder aandacht. Ze hebben dan ook niet zo'n arrogante grote mond.
En dat zie je ook in het groot, in de maatschappij, op tv, in tijdschriften. pas als je iets voldoet aan een bepaald schoonheidsideaal wordt er naar je geluisterd lijkt het wel, ben je geliefd om in beeld te zetten. Of ze nou iets zinnigs te zeggen hebben of doen alsof ze iets zinnigs zeggen.
Misschien moeten we het vaker doen, aan vrienden en familie om je heen zeggen wat degende met je doet, voor je betekend. Complimenten geven ook over het uiterlijk, gewoon een keer zeggen tegen de ander dattie er mooi uitziet.
Kom, we gaan gelijk beginnen.
Hallo mensen, wat zien jullie er goed uit vandaag!!!
Heeeee Aragorn, leuke broek!
Heeeee Johanne, wat zit je haar leuk!

''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King