Schoonheidsideaal en schoon voor God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 03 mar 2004 11:03

meschianza schreef:
Mariamagdalena schreef:
Wat is er mis dan? Ben je heel klein of zo?

:lol: :lol: :lol: het brood spuit nu echt uit mn mond van het lachen :lol: :lol: :lol:

Kurt is niet bepaald klein nee. Dat was nogal frusterend bij basketbal. (behalve dan dat ik onderdoor hem heen kon dribbelen)

Een ex-calvo :wink:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mar 2004 11:39

DireStraits schreef:
M@rije schreef:Denken mannen trouwens nog steeds dat ze een gespierd lijf moeten hebben om aantrekkelijk te zijn? Of zijn ze er ondertussen achter dat t nie zo hoeft van de vrouwen? :lol: :lol: :lol:

Als ik om me heen kijk in de sportschool dan denk ik dat mannen dat nog steeds denken, ja :mrgreen:
Maar is dat dan niet een beetje zo? Als meisje kijk je toch liever naar een (met mate) gespierde, slanke jongen , net als je als jongen liever naar een slank meisje kijkt? Ik zou het in ieder geval niet durven ontkennen :mrgreen:
Wat betreft een wezenlijke liefdesrelatie gelden inderdaad andere maatstaven, maar in het oppervlakkige sociale verkeer ga je toch echt af op het uiterlijk, lijkt me (en wellicht de uitstraling, maar dat is grotendeels afhankelijk van het uiterlijk).

Het is dan ook niet voor niets: alles met mate! Spierballen met mate, slankheid met mate, molligheid met mate, enz.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 03 mar 2004 12:55

nou, ik kan je wel eerlijk zeggen dat spierballen mij weinig doen :D
Engaged @ 07-01-2005

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mar 2004 12:58

Bodybuilders zijn ook gewoon lelijk. Maar ik vind enige slanke gespierdheid toch mooier dan een wandelend skelet.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 03 mar 2004 12:59

dat is toch geen goede vergelijking? iemand die wat voller is, hoeft nog niet meteen gespierd te zijn.
trouwens, meisjes met teveel spieren zijn ook jakkus...is mijn nederige mening :D
Engaged @ 07-01-2005

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mar 2004 13:05

O bedoel je dat. Nee, je mag ook gewoon wat steviger zijn zonder dat je duidelijk afgetekende spieren ziet. En inderdaad zijn heel erg gespierde meisjes ook iets minder mooi, maar een bepaalde atletische gespierdheid hoeft niet lelijk te zijn. (en dus wederom: alles met mate :wink: )

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 03 mar 2004 13:07

:D :D :D

maar toch denk ik dat persoonlijkheidsproblemen bij de jeugd ligt bij de druk die wij elkaar opleggen door op deze manier te praten. iedereen mag zijn voorkeur hebben, maar ik geloof niet dat iedereen ook dezelfde voorkeur heeft. maar omdat iedereen slanke meisjes of jongens mooi vind, moet de rest dat ook, anders heb je straks nog een lelijke partner en moet je je doodschamen.. :( :( :(
Engaged @ 07-01-2005

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mar 2004 13:19

Ja, maar ik mag toch wel aannemen dat je je vriend(in) niet kiest omdat je daarmee indruk wilt maken op je vrienden of dat je iemand waar je verliefde op bent niet vraagt omdat je vrienden diegene niet mooi genoeg zouden vinden..??!!
En zoals ik al eerder aangegeven heb: van mij hoeft het allemaal niet zo ultiem slank hoor!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 mar 2004 14:44

:oops: dank jullie wel voor de complimenten :mrgreen:

probleem: het is niet alleen m'n uiterlijk. Ik lig gewoon overhoop met mezelf...

@mic: what the heck :mrgreen: Jij een calvo? Ik wil weten wie je bent!!!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 03 mar 2004 14:46

kurtyo schreef::oops: dank jullie wel voor de complimenten :mrgreen:

probleem: het is niet alleen m'n uiterlijk. Ik lig gewoon overhoop met mezelf...

@mic: what the heck :mrgreen: Jij een calvo? Ik wil weten wie je bent!!!

Check zijn site en zoek de beheerder, dan vindt je het vanzelf (heb ik ook gedaan :mrgreen: )

Of wacht, die link werkt niet, deze wel
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 mar 2004 14:52

??? Ben jij michel of is hij dat? :S

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 mar 2004 14:57

Pas kreeg ik een kaart van een vriend waarin stond dat ik heel veel voor hem betekend had de laatste tijd. Hij bedankte me om hoe ik in zijn leven stond.
Ik denk, (na de liefdesverklaring van de man/vrouw van je leven :mrgreen: ) zoiet wel het mooiste is om te horen te krijgen. Zoveel waardevoller dan dat je nageroepen wordt dat je een lekker kontje heb of zoiets. Of dat jongrens met je om willen gaan omdat je er zo lekker uitzie.

daarom maak ik me soms zo kwaad. Ik heb een paar meiden in mijn klas, met de perfecte lijn, wuivende blonde haren, heel veel en dure kleding en een absurde aandacht voor hun uiterlijk. Ze hebben altijd de aandacht. ondanks het feit dat ik ze nog nooit iets heb horen zeggen wat de moeite waard is. Maar zoveel jongens hangen aan hun lippen. (zegt dan ook iets over de intelligentie van die jongens uiteraard) daarnaast heb ik nog meer meiden in de klas, gewoon toffe meiden, die boeiende dingen te vertellen hebben, inhoudsvol zijn, geintresseerd zijn in anderen.Voor wie het uiterlijk minder belangrijk is. Maar zij hebben veel minder aandacht. Ze hebben dan ook niet zo'n arrogante grote mond.

En dat zie je ook in het groot, in de maatschappij, op tv, in tijdschriften. pas als je iets voldoet aan een bepaald schoonheidsideaal wordt er naar je geluisterd lijkt het wel, ben je geliefd om in beeld te zetten. Of ze nou iets zinnigs te zeggen hebben of doen alsof ze iets zinnigs zeggen.

Misschien moeten we het vaker doen, aan vrienden en familie om je heen zeggen wat degende met je doet, voor je betekend. Complimenten geven ook over het uiterlijk, gewoon een keer zeggen tegen de ander dattie er mooi uitziet.

Kom, we gaan gelijk beginnen. :mrgreen:

Hallo mensen, wat zien jullie er goed uit vandaag!!!

Heeeee Aragorn, leuke broek! :D
Heeeee Johanne, wat zit je haar leuk! :D
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 03 mar 2004 15:06

kurtyo schreef:??? Ben jij michel of is hij dat? :S

Hij, dus. Ik ben (nog steeds) Gert, zonder eigen site.

oh-oh. Ik plaatste foto's, maar das niet tactisch in een topic over schoonheid. Sorry, maar toch echt ff een edit.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

BaBBa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BaBBa » 03 mar 2004 15:51

Net als meschianza kan ik me ook zo verschrikkelijk ergeren aan mensen die er leuk uitzien volgens algemene maatstaven met veel dure kleding volgens de laatste mode, veel make up etc., maar ondertussen zijn ze dom! Niet te geloven. Ik bedoel dan niet IQ, maar gewoon manier van doen. En het ergste vind ik nog gewoon dat al die jongens dr in trappen, in dat neppe gedoe. GRRR Een vriendin van mij zit bij allemaal van die dellen in de klas, nou dan ben ik nog gezegend, ik heb er niet veel last van.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 mar 2004 15:54

Ik ben geen uitzondering als ik zeg dat ik niet op dat soort 'lekkere wijven' val...

Terug naar “Archief”