Moderator: Moderafo's
Katlheen schreef:Water in Nederland is echt heel goedkoop. Als je daarop wilt/moet bezuinigen, is het triest gesteld. Ik douche iedere dag, wasmachine draait 4 keer in de week, .
De prijzen die op het schap stonden waren vaak lager als op je kassabon. Aanbiedingen stonden in de folder maar de kassa gaf op bijv. donderdag nog altijd de gewone prijs aan als je je bon bestudeerde.
Wilsophie schreef:Maar ik vind de biefstukjes en eendenborstfilet van de Aldi ook heel lekker. Dat is dan voor speciale gelegenheden.
Het is danwel een eerste levensbehoefte, zoals iemand zegt, maar ik wil ook verantwoord mijn geld uitgeven.
Jess schreef:Heb na aftrek van de vaste lasten 650 euro te besteden. Dit is voor een gezin van 6 personen. Geef ik te veel uit?
ajl schreef:
Volgens mij gaat het niet om 8 personen, maar om 6.
De laatste maanden zijn wij ook gaan besparen. Eerst ben ik overgestapt naar een andere supermarkt (Lidl), maar ben toch weer terug bij mijn oude supermarkt ( AH)en heb daar de helft bespaard door andere merken te kopen.
Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar mij zijn met zn vijfen en ik doe nu ongeveer tussen de 50-70e boodschappen per week incl brood en vlees. Nu zijn onze kinderen klein, maar wel goede eters. En dan eten wij elke dag verse groente en veel fruit. Je moet wel anders boodschappen gaan doen. Bij de bakker haal ik op woensdag 6 broden voor de prijs van 4. En seizoensgroenten eten en zonder zakjes koken helpt ook al veel. Geen voorgesneden groente kopen, maar zelf snijden. Snoep koop ik 1 keer in de week en op is op.
Verder bak ik zelf ook veel in het weekend en dat is altijd een traktatie. Dus als je op de wekelijkse boodschappen bezuinigd, kan je ook wat overhouden voor de rest van de maand.
Volgens mij zouden wij wel kunnen besparen op onze was. De kinderen krijgen elke dag alles schoon aan, soms een rokje of broek niet, maar de rest absoluut. Verder iedereen dagelijks onder de douche en elke week schoon beddengoed.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten