Juist niet PPM, je kunt namelijk meer dan de helft van wat je 'vroeger' kocht gewoon laten liggen
Wij eten bijna e nummer vrij en ook veel minder suiker. Koop dus heel weinig snoep en koek en chips. Ook alle voorverpakte maaltijden of dozen met droge ingredienten laten we liggen. Alle voorgesneden groentes laten we bijna liggen.
Je moet wel investeren in kruidenpotjes, maar die waren bij de ah laatst in de aanbieding en toen heb ik er wat extra gekocht.
Merk qua gedrag bij de kinderen meteen als ze veel suikers en enummers op hebben! Bij mezelf overigens ook.
Schelpje: als je bv geen overhemden nodig heb koop je ze toch ook niet? Hier ben ik qua kleding echt makkelijk, we hebben op dit moment genoeg voor iedereen dus ik koop gewoon geen kleding meer. Mocht ik echt een goedkope aanbieding tegenkomen wil ik er over denken voor het volgend seizoen, dus een maat te groot kopen.
Zelfde geld voor beddengoed of keukenspullen. Niet nodig dus ik loop er zo langs. Ook bij lidl. Je bent anders zoveel duurder uit.... Die aanbiedingen komen telkens weer terug dus mocht je het 'opeens' nodig hebben kun je altijd wachten tot die aanbieding er weer is. Weet je meteen of je het wel écht nodig heb of dat het ook wel zonder kan.
En als ik iets lekkers in de aanbieding zie lees ik vaak even de ingrediënten, dan heb ik al genoeg gegeten en gedronken en kan ik die aanbieding makkelijk laten staan
Nu niet gaan denken dat we hier zo karig leven hoor, we hebben genoeg in huis om te eten. Maar vergeleken bij het gros van NL leven we misschien wat anders/bewuster en is onze lekker-eten-voorraad-kast wat minder gevuld.
Liefst zou ik de auto de deur uit doen, maar voor mijn werk is hij eigenlijk wel nodig. En ook fam. bezoeken. Ik denk dat we uiteindelijk goedkoper met auto uit zijn dan zonder en telkens de trein te moeten nemen. Maar hier in het dorp laat ik hem vrijwel altijd staan.