De Wijzen uit het oosten.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: De Wijzen uit het oosten.

Berichtdoor mohamed » 01 jan 2013 18:13

xsidd schreef:@Mohamed

Ik verwerp astrologie alleen in de zin dat je er toekomst mee zou kunnen voorspellen. Of voor andere zaken waarvan God niet wil dat ik daar mee bezig ben. God zegt ergens in het Woord dat Hij het als zonde ziet dat je het leger aan de hemel zou aanbidden.

Groet

Waar staat dat dan?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2013 14:21

Ben ik ook heel benieuwd naar. Want de Bijbel spreekt over de overste machten in de lucht maar dat zijn niet de sterren, maar het personeel van satan.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 jan 2013 16:06

Wilsophie schreef:Ben ik ook heel benieuwd naar. Want de Bijbel spreekt over de overste machten in de lucht maar dat zijn niet de sterren, maar het personeel van satan.

Ik moet echt stoppen met posten op christelijke fora, de een houdt er nog gekker geloof op na dan de ander. ](*,)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 jan 2013 16:13

mohamed schreef:Ik moet echt stoppen met posten op christelijke fora, de een houdt er nog gekker geloof op na dan de ander. ](*,)

Niet in dit geval specifiek, maar ik speel ook al een tijdje met zoiets in mijn hoofd. Hoe langer ik op christelijke fora rondhang hoe vreemder en absurder ik al die 'religekkies' ga vinden. Soms is het net een grote freakshow. En dan ben ik zelf nog wel gelovig.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2013 17:47

Als je los in je schoenen staat wat het geloof betreft zou ik maar verdwijnen inderdaad.

Efeze 6 vers 12 zegt: "Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, de machten, ...tegen de geestelijke boosheden in de lucht".

De diabolos verschijnt niet als een macaber figuur met hoorntjes en bokkepoten maar als een 'engel des lichts'. Zijn werk bestaat in het subtiel, geraffineerd verdraaien van het Woord.

Efeze 2 vers 2: ".....in welke gij eertijds wandelde..naar de eeuw dezer wereld, naar de overste van de macht van de lucht....."

Trajecto
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Trajecto » 02 jan 2013 18:14

Wilsophie schreef:Ben ik ook heel benieuwd naar. Want de Bijbel spreekt over de overste machten in de lucht maar dat zijn niet de sterren, maar het personeel van satan.

mohamed schreef:Ik moet echt stoppen met posten op christelijke fora, de een houdt er nog gekker geloof op na dan de ander. ](*,)

Faramir schreef:Niet in dit geval specifiek, maar ik speel ook al een tijdje met zoiets in mijn hoofd. Hoe langer ik op christelijke fora rondhang hoe vreemder en absurder ik al die 'religekkies' ga vinden. Soms is het net een grote freakshow. En dan ben ik zelf nog wel gelovig.

:lol: Jongens toch... :lol:
The show must go on!
Anders wordt het hier zo stil! :mrgreen:
Nulla aetas ad discendum sera

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 jan 2013 18:20

Wilsophie schreef:Als je los in je schoenen staat wat het geloof betreft zou ik maar verdwijnen inderdaad.

Efeze 6 vers 12 zegt: "Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, de machten, ...tegen de geestelijke boosheden in de lucht".

De diabolos verschijnt niet als een macaber figuur met hoorntjes en bokkepoten maar als een 'engel des lichts'. Zijn werk bestaat in het subtiel, geraffineerd verdraaien van het Woord.

Efeze 2 vers 2: ".....in welke gij eertijds wandelde..naar de eeuw dezer wereld, naar de overste van de macht van de lucht....."

Die teksten verwijzen naar het OT aangezien de joden onder de macht van de joodse wet waren, wie jij dus satan noemt zijn de Schriftgeleerden en hogepriesters. Dat is andere koek dan een tweede heilsplan. :lol:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 jan 2013 18:21

Faramir schreef:Niet in dit geval specifiek, maar ik speel ook al een tijdje met zoiets in mijn hoofd. Hoe langer ik op christelijke fora rondhang hoe vreemder en absurder ik al die 'religekkies' ga vinden. Soms is het net een grote freakshow. En dan ben ik zelf nog wel gelovig.

Trajecto schreef: :lol: Jongens toch... :lol:
The show must go on!
Anders wordt het hier zo stil! :mrgreen:

Ik acht de kans zeer gering dat we het kunnen laten, dus ook de gezonde leer is hier nog volop vertegenwoordigd. :clown:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 jan 2013 18:24

Ja, je zou er ook maar een punt achter zetten, maar dat is nou net het geval met verslavingen: dat lukt alleen met heel veel discipline.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2013 19:01

Nee Mohamed dat is niet waar, de Efeze brief is geschreven aan gelovigen en dat kun je niet wegredeneren, er staat duidelijk her en der in de Bijbel dat de machten en de oversten in de lucht de boze machten zijn van satan en als je daar de Joodse leidslieden onder laat vallen vind ik dat prima, maar dat is dan jouw verantwoording.

Dacht je nu echt dat een zwarte kraai (dat een beeld van de dood is,) met het Jodendom te maken heeft en haar leidslieden.

Gij Die eertijds waart....zijn de heidenen tot wie Paulus zich richt en niet tot de Joden.
Wij zijn immers gezegend met elke geestelijke zegening in de hemel, wij zijn dat hemelse volk.
Joden hebben een aardse roeping in de toekomst.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2013 19:03

Dat is andere koek dan een tweede heilsplan.

Tweede? Dat onderscheid heb ik nergens gemaakt.

Efeze 1 richt zich notabene aan de gelovigen in Jezus Christus, waren de Joden en masse dat maar!! :oops:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 jan 2013 19:30

Wilsophie schreef:Nee Mohamed dat is niet waar, de Efeze brief is geschreven aan gelovigen en dat kun je niet wegredeneren, er staat duidelijk her en der in de Bijbel dat de machten en de oversten in de lucht de boze machten zijn van satan en als je daar de Joodse leidslieden onder laat vallen vind ik dat prima, maar dat is dan jouw verantwoording.

Wilsophie, er staat ergens dat de wet geestelijk is en dat was de macht in de lucht waar de hogepriesters en Schriftgeleerden misbruik van maakten om het volk mee in een wurggreep te houden. De satan was een mens van vlees en bloed, want die in het VLEES zijn kunnen gode niet behagen. Dus zeker weten schaar ik de joodse leiders uit de eerste eeuw daar onder, in navolging van de Bijbel.

Het zal ook niet om niet zijn dat joden het NT een antisemitisch geschrift noemen denk je wel? Feit is namelijk dat joden er keer op keer zondaars in worden genoemd en dat vinden ze niet zo leuk. Niet dat het NT over deze generatie joden gaat, maar toch voelen zij zich wel aangesproken.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2013 19:47

Vreemde uitleg, je zou bijna het forum verlaten om zulke vreemde uitleg van de Bijbel.

Er staat "ergens"..

Vlees en bloed kunnen de hemel niet binnengaan en de satan heeft nog steeds toegang tot de hemel.
Hij is de verklager der broederen en dat doet hij voor de troon van God, dat is straks afgelopen.
Bovendien zijn demonen, het laagse personeel van satan en dat zijn geesten die een lichaam nodig hebben om zich te manifesteren.
Dat satan vlees en bloed is, zou hij geworden zijn want hij was een overdekkende cherub en dat zijn gedienstige geesten.
Ik lees nergens dat hij vlees en bloed is geworden. Hij is een slang geworden dat staat er in Genesis.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 jan 2013 19:52

Wilsophie schreef:Vreemde uitleg, je zou bijna het forum verlaten om zulke vreemde uitleg van de Bijbel.

Er staat "ergens"..

Maar vanwege de humor van sommigen blijf je dan toch maar plakken! Zo raar vreemd hoef je dat niet te vinden, want Paulus deed het ook (Heb 2,6) hoewel hij natuurlijk geen genummerde verzen had.

Ik bedoelde natuurlijk Romeinen 7,14.
Wilsophie schreef:Vlees en bloed kunnen de hemel niet binnengaan en de satan heeft nog steeds toegang tot de hemel.
Hij is de verklager der broederen en dat doet hij voor de troon van God, dat is straks afgelopen.
Bovendien zijn demonen, het laagse personeel van satan en dat zijn geesten die een lichaam nodig hebben om zich te manifesteren.
Dat satan vlees en bloed is, zou hij geworden zijn want hij was een overdekkende cherub en dat zijn gedienstige geesten.
Ik lees nergens dat hij vlees en bloed is geworden. Hij is een slang geworden dat staat er in Genesis.

Waar is een slang dan van volgens jou?

En de opmerking dat de satan in de hemel zou kunnen komen vind ik nou een gegronde reden om direct mijn biezen te pakken. Zelden heb ik zoiets gehoord. In mijn Bijbel staat namelijk dat NIEMAND is opgevaren naar de hemel dan de Zoon des mensen. Het is maar net wie je satan noemt.
Laatst gewijzigd door mohamed op 02 jan 2013 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 02 jan 2013 19:53

Drie koningen zagen een sterre
een sterre van wondere pracht
de sterre van Jacob, het teken
zolang aan de hemel verwacht Zij repten zich heen in 't geleide der ster, die zij hadden aanschouwd
naar 't land van de Joden
met giften van mirre, van wierook en goud.

Toen zij te Jeruzalem kwamen
verdween er de sterre meteen
zij gingen naar koning Herodws
en vroegen: waar moeten wij heen?
Waar is er de Koning geboren,
wiens sterre wij hebben aanschouwd? Wij zijn ter aanbidding gekomen
met mirre, met wierook en goud.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Terug naar “[Religie] - Open forum”