Atheisme

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Atheisme

Berichtdoor Wilsophie » 27 dec 2012 17:40

Ik meen dat Xsidd dat al eens heeft verteld, ik kan me herinneren dat hij ook bij de "Doortrekkers" is geweest en overal een tijdje heeft rondgekeken, maar het niet zo lang ergens uithield.
En daar is ook niks mis mee.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 dec 2012 18:29

Byte schreef:Hallo Mortlach,

ik zal jou niet vermoeien met mijn verhaal.

Het is vast al slaapverwekkend voordat ik uberhaupt al begonnen ben.

Maar wie weet kan jij mij overtuigen dat het niet zo is hoor, ik baseer het op de atheisten die ik ken.

De tijd zal het ons leren.

Met vriendelijke groeten,

Byte :)

Ik heb geen idee wat jij denkt dat ik geloof, dus hoe zou ik jou ervan moeten overtuigen dat niet zo is. Ik heb natuurlijk wel een vermoeden (iets met "de mens komt uit een steen" of van de crea-kolder - verbeter me maar als ik het mis heb).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 27 dec 2012 21:22

quote]

Ik heb geen idee wat jij denkt dat ik geloof, dus hoe zou ik jou ervan moeten overtuigen dat niet zo is. Ik heb natuurlijk wel een vermoeden (iets met "de mens komt uit een steen" of van de crea-kolder - verbeter me maar als ik het mis heb).[/quote]

Ik heb geen idee wat jij gelooft.
De vraag was wat ik van atheisten vond, ik baseer mijzelf op de atheisten die ik ken.
Geen idee of je daar ook verschillende richtingen in kan hebben van met mensen die uit een steen komen of crea-kolder. Die richting heb ik (nog) niet gehoord bij mij in mijn vrienden / kennissen kring.

Echter de dingen die ik hoor is dat er niets was, geen tijd e.d. dus als er niets was is er ook geen God.
Uit dat niets kwam iets doordat in het niets iets gebeurde.
Toen er iets gebeurde onstond er iets en wij stammen af van de oersoep.
Ik leg het waarschijnlijk helemaal verkeerd uit :)

Zal het eens navragen en opschrijven voor je.

Met groet,

Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 dec 2012 22:30

Byte schreef:Echter de dingen die ik hoor is dat er niets was, geen tijd e.d. dus als er niets was is er ook geen God.
Uit dat niets kwam iets doordat in het niets iets gebeurde.
Toen er iets gebeurde onstond er iets en wij stammen af van de oersoep.
Ik leg het waarschijnlijk helemaal verkeerd uit :)

Zal het eens navragen en opschrijven voor je.

Met groet,

Ja, doe dat. Ik was er inderdaad al bang voor. En waarom, beste byte, is daar geloof voor nodig? Het meeste van die zaken kunnen we gewoon meten, en de modellen kloppen ook tot een paar miljardste van een seconde voor T=0.

Vergeet je bij het navragen niet dat er ongeveer 14,45 miljard jaar zit tussen T=0 en het ontstaan van de mens als homo sapiens. Dus je slaat wel heel wat geschiedenis over zo...

Ik zal zeggen waar ik denk dat het probleem ligt. Mensen vinden zichzelf vaak dusdanig belangrijk dat ze zich niet kunnen voorstellen dat ze niet zouden bestaan. Alsof het hele universum alleen maar on hen draait. (is dan wel weer heel christelijk, natuurlijk, want daar draait het hele universum inderdaad om de mens). Ik heb dat probleem niet.

Mensen die zichzelf zo onmisbaar vinden, geloven blijkbaar in een God die tijdens de zaadlozing waardoor je bent verwerkt precies dat ene spermazaadje dat uiteindelijk jou zou vormen heeft geleid en voorgetrokken voor de rest, die tientallen miljoenen andere zaadjes. Om nog niet te denken dat de bevruchting ook een dagje eerder of later had kunnen gebeuren...

En dat vind je dan minder geloof hebben dan ik... dat is prima hoor.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 28 dec 2012 10:09

@Trajecto

Ik ben in veel gemeenten en kerken geweest... En eerlijk gezegd voel ik me nergens echt thuis tot nu toe.
Ik heb het over 6 jaar lang zoeken.

Hartelijke groet

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 28 dec 2012 10:52

Mortlach schreef:
Ik zal zeggen waar ik denk dat het probleem ligt. Mensen vinden zichzelf vaak dusdanig belangrijk dat ze zich niet kunnen voorstellen dat ze niet zouden bestaan. Alsof het hele universum alleen maar on hen draait. (is dan wel weer heel christelijk, natuurlijk, want daar draait het hele universum inderdaad om de mens). Ik heb dat probleem niet.

Dat zou ik ook zeggen, als ik geleerd heb dat ik van een veredelde aap afstamt die uit een oersoep is gekropen. :lol: Dan zet je jezelf dus neer als een niet belangrijk wezen die gelijk staat alle wezens op aarde, uit het niets ontstaan en zal weer moeten verdwijnen tot het niets. 8) .... evo-kolder hysterisch-smile
Laatst gewijzigd door schaapje op 28 dec 2012 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 dec 2012 10:53

Ik kan me dat heel goed voorstellen. Daarom ben ik zo blij met www.debelofteurk.nl

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 28 dec 2012 11:13

xsidd schreef:@Trajecto

Ik ben in veel gemeenten en kerken geweest... En eerlijk gezegd voel ik me nergens echt thuis tot nu toe.
Ik heb het over 6 jaar lang zoeken.

Hartelijke groet

Mag ik zeggen dat ik dat heel erg vreemd vind? Jij hebt het zovaak over dat je leiding van God ervaart, maar ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat God jou niet zal kunnen leiden naar een gemeente waar je hoort te zijn.
Of je er thuis "voelt" is van een iets minder belang denk ik, of je moet een gemeente zoeken die perfect is, dan zal je lang moeten zoeken, en als je die vindt dan past jij er niet in, want jij bent niet perfect.
Een ieder die gelooft die ziet God aan IN Christus, ..... dus perfect.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 dec 2012 14:25

Een ieder die gelooft die ziet God aan IN Christus, ..... dus perfect.

Dus je weet het wel zuster, zonder zonde volmaakt en rein!
Fijne jaarwisseling gewenst. omhelzing-smile en ik ben het met je eens. =D>

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 28 dec 2012 14:46

En waarom, beste byte, is daar geloof voor nodig? Het meeste van die zaken kunnen we gewoon meten, en de modellen kloppen ook tot een paar miljardste van een seconde voor T=0.

dat vraag ik me dus af
neem alleen al de tijdrekening, daar komen bij metingen ook nogal weleens verschillende uitslagen uit. als 3 verschillende methodes op dezelfde plek gebruikt kom er vaak 3 antwoorden uit.

hoe kan je nou zeggen dat iets zolang geleden is? ben je erbij geweest? of zijn er andere ooggetuigen?

die tijdsberekening zijn allemaal gebaseerd op aannames, en als er iets verandert is in de loop der jaren(bepaalde stoffen sneller of langzamer zijn gaan ontwikkelen) dan klopt het allemaal al niet meer.

http://archeologie.startpagina.nl/prikb ... mo-correct
deze tijdsdatering is betrouwbaarder omdat er nog andere bronnen zijn die dit bevestigen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 dec 2012 17:45

nette schreef:dat vraag ik me dus af
neem alleen al de tijdrekening, daar komen bij metingen ook nogal weleens verschillende uitslagen uit. als 3 verschillende methodes op dezelfde plek gebruikt kom er vaak 3 antwoorden uit.

Jij heby het geloof ik over radiometrisch dateren. Dat is in de kosmologie waar ik het over heb niet van toepassing.

Daarbij hebben radiometrische methodes allemaal een vastgestelde 'range'. Als je de verkeerde methode gebruikt, krijg je inderdaad verschillende uitslagen, maar waar ligt dat dan aan, schaapje? Dat de methodes niet klopprn of dat er iemand is die ze verkeerd gebruikt. Als ik wil weten hoe groot jij bent, en ik kom met een weegschaal aanzetten, dan krijg ik ook rare antwoorden.

hoe kan je nou zeggen dat iets zolang geleden is? ben je erbij geweest? of zijn er andere ooggetuigen?

Want alleen ooggetuigen zijn betrouwbaar? Doe me een lol. Dan zou je van niets dat langer geleden dan 100 jaar is gebeurd iets kunnen zeggen...

die tijdsberekening zijn allemaal gebaseerd op aannames, en als er iets verandert is in de loop der jaren(bepaalde stoffen sneller of langzamer zijn gaan ontwikkelen) dan klopt het allemaal al niet meer.

En je denkt echt dat wetenschappers allemaal dusdanige nitwits zijn dat ze daar geen rerkening mee houden? Daarbij moet je vaak al met natuurwetten gaan rommelen om die ontwikkelingen te versnellen of vertragen.

Typisch stukje klok en klepelverhaal weer...

ik zou de link wel willen lezen, maar die pagina doet zeer aan mijn ogen.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 28 dec 2012 20:53

Mortlach schreef:Ik zal zeggen waar ik denk dat het probleem ligt. Mensen vinden zichzelf vaak dusdanig belangrijk dat ze zich niet kunnen voorstellen dat ze niet zouden bestaan. Alsof het hele universum alleen maar on hen draait. (is dan wel weer heel christelijk, natuurlijk, want daar draait het hele universum inderdaad om de mens). Ik heb dat probleem niet.

Het hele universum draait om God, dat is de christelijke gedachte. Een universum met leven dat geen doel dient, de atheïstisch gedachte. Ik heb dat probleem niet.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 dec 2012 22:39

Helaas is de christelijke gedachte inmiddels dat het hele universum om de mens draait.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 dec 2012 23:28

JHM schreef:Het hele universum draait om God, dat is de christelijke gedachte.
Wat een egotrip is hry dan...

Een universum met leven dat geen doel dient, de atheïstisch gedachte. Ik heb dat probleem niet.

ik ook niet, want ik zie dat niet als probleem...

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 dec 2012 09:38

@Schaapje

Wat is er heel erg vreemd?

Denk je dat God de mens niet zou kunnen leiden door kerken heen? Met een doel?

God zit niet in een hokje, en is ook niet te plaatsen in een hokje...

Dat ik me niet ergens niet echt ben gaan thuis voelen, is mijn zaak...

Ik ben nog niet klaar met zoeken;)

Groet

Terug naar “[Religie] - Open forum”