Ik meen dat Xsidd dat al eens heeft verteld, ik kan me herinneren dat hij ook bij de "Doortrekkers" is geweest en overal een tijdje heeft rondgekeken, maar het niet zo lang ergens uithield.
En daar is ook niks mis mee.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Byte schreef:Hallo Mortlach,
ik zal jou niet vermoeien met mijn verhaal.
Het is vast al slaapverwekkend voordat ik uberhaupt al begonnen ben.
Maar wie weet kan jij mij overtuigen dat het niet zo is hoor, ik baseer het op de atheisten die ik ken.
De tijd zal het ons leren.
Met vriendelijke groeten,
Byte
Byte schreef:Echter de dingen die ik hoor is dat er niets was, geen tijd e.d. dus als er niets was is er ook geen God.
Uit dat niets kwam iets doordat in het niets iets gebeurde.
Toen er iets gebeurde onstond er iets en wij stammen af van de oersoep.
Ik leg het waarschijnlijk helemaal verkeerd uit![]()
Zal het eens navragen en opschrijven voor je.
Met groet,
Byte
Mortlach schreef:
Ik zal zeggen waar ik denk dat het probleem ligt. Mensen vinden zichzelf vaak dusdanig belangrijk dat ze zich niet kunnen voorstellen dat ze niet zouden bestaan. Alsof het hele universum alleen maar on hen draait. (is dan wel weer heel christelijk, natuurlijk, want daar draait het hele universum inderdaad om de mens). Ik heb dat probleem niet.
xsidd schreef:@Trajecto
Ik ben in veel gemeenten en kerken geweest... En eerlijk gezegd voel ik me nergens echt thuis tot nu toe.
Ik heb het over 6 jaar lang zoeken.
Hartelijke groet
Een ieder die gelooft die ziet God aan IN Christus, ..... dus perfect.
En waarom, beste byte, is daar geloof voor nodig? Het meeste van die zaken kunnen we gewoon meten, en de modellen kloppen ook tot een paar miljardste van een seconde voor T=0.
nette schreef:dat vraag ik me dus af
neem alleen al de tijdrekening, daar komen bij metingen ook nogal weleens verschillende uitslagen uit. als 3 verschillende methodes op dezelfde plek gebruikt kom er vaak 3 antwoorden uit.
hoe kan je nou zeggen dat iets zolang geleden is? ben je erbij geweest? of zijn er andere ooggetuigen?
die tijdsberekening zijn allemaal gebaseerd op aannames, en als er iets verandert is in de loop der jaren(bepaalde stoffen sneller of langzamer zijn gaan ontwikkelen) dan klopt het allemaal al niet meer.
Mortlach schreef:Ik zal zeggen waar ik denk dat het probleem ligt. Mensen vinden zichzelf vaak dusdanig belangrijk dat ze zich niet kunnen voorstellen dat ze niet zouden bestaan. Alsof het hele universum alleen maar on hen draait. (is dan wel weer heel christelijk, natuurlijk, want daar draait het hele universum inderdaad om de mens). Ik heb dat probleem niet.
Wat een egotrip is hry dan...JHM schreef:Het hele universum draait om God, dat is de christelijke gedachte.
Een universum met leven dat geen doel dient, de atheïstisch gedachte. Ik heb dat probleem niet.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten